Tuesday 12 April 2011

Μπορεί να κάνει δίαιτα το παιδί μου;
Should my child go on a diet?

Δυστυχώς, τα παραπανίσια κιλά ενός παιδιού δεν γίνονται ύψος... Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια μικρή αλήθεια σε αυτά που έχουμε ακούσει να λένε άνθρωποι παλαιότερων γενεών, κι αυτό είναι ότι, πράγματι, «τα παιδιά δεν κάνουν δίαιτα».

Should my child go on a diet?
Σε καμία, βέβαια, περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι οι ειδικοί είναι ανεκτικοί με το επιπλέον βάρος. Αντίθετα, υπάρχουν συστάσεις σε σχέση με την παιδική παχυσαρκία και μάλιστα είναι πιο αυστηρές σε σχέση με το παρελθόν. 
Σύμφωνα με αυτές, λοιπόν, ως πρώτο βήμα παρέμβασης για τη μείωση του σωματικού βάρους των παιδιών εφαρμόζεται η προσπάθεια αλλαγής των διατροφικών συνηθειών και η ένταξη της σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινότητά τους.

 
.
Πριν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε αν το παιδί μας χρειάζεται να χάσει βάρος, πρέπει πρώτα να εκτιμηθεί αν είναι υπέρβαρο, παχύσαρκο κλπ. σε σχέση με τις καμπύλες ανάπτυξης της χώρας μας (υπάρχουν στο βιβλιάριο υγείας του παιδιού). Αν το παιδί βρίσκεται μεταξύ της 85ης και της 94ης εκατοστιαίας θέσης στις καμπύλες αυτές, είναι υπέρβαρο και όταν βρίσκεται από την 95η θέση και πάνω, θεωρείται παχύσαρκο. 
Από εκεί και πέρα...
Μέχρι τα 2 χρόνια δεν αναγνωρίζεται η ανάγκη ενός παιδιού να χάσει βάρος. Παρ’ όλα αυτά, αξιολογείται αν το παιδί είναι υπέρβαρο, αλλά δεν τίθεται συγκεκριμένος στόχος βάρους. Η προσπάθεια για τη μείωση του σωματικού βάρους, δηλαδή, ξεκινάει μετά την ηλικία των 2 ετών.
Από την ηλικία των 2 μέχρι των 5 ετών, είτε το παιδί είναι υπέρβαρο είτε παχύσαρκο, οι ειδικοί συνιστούν να προσπαθήσει να διατηρήσει το βάρος ή να μειώσει το ρυθμό αύξησής του. O μόνος τρόπος να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι να περιοριστεί η ποσότητα του φαγητού που καταναλώνει το παιδί.
● Από 6 έως 11 ετών, όταν το παιδί είναι υπέρβαρο, συστήνεται η διατήρηση του σωματικού βάρους. Όταν είναι παχύσαρκο, συστήνεται η απώλεια του σωματικού βάρους κατά μισό κιλό το μήνα, ενώ όταν είναι πάρα πολύ παχύσαρκο (και συχνά η παχυσαρκία συνοδεύεται από προβλήματα με αυξημένα λιπίδια στο αίμα κλπ.), τότε η σύσταση είναι η απώλεια να μην ξεπερνά το 1 κιλό την εβδομάδα.
● Από τα 12 έως τα 18, όταν ένα παιδί είναι υπέρβαρο, συστήνεται η απώλεια μισού κιλού το μήνα περίπου, ενώ όταν είναι παχύσαρκο, θα πρέπει να χάνεται περίπου 1 κιλό την εβδομάδα.

.
Όπως ήδη αναφέραμε, τα παιδιά κατά κανόνα δεν κάνουν δίαιτα, ακολουθούν κάποιες κατευθυντήριες γραμμές, συμβουλές και συνήθειες, ώστε να μειώσουν το ρυθμό αύξησης του βάρους. 
Η δίαιτα δηλαδή στα παιδιά δεν είναι απαραίτητα περιοριστική. Συχνά δίνονται στόχοι διατροφικοί ή σωματικής δραστηριότητας, που φαίνεται να είναι πολύ αποτελεσματικοί με τα παιδιά. Αυτή είναι μια πιο καλή λύση από το να πάρουν ένα αυστηρό διαιτολόγιο που θα πρέπει οι γονείς να φροντίζουμε να ακολουθούν, πράγμα και πρακτικά δύσκολο, καθώς τα παιδιά λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι και δεν μπορούμε να τα επιβλέπουμε ασταμάτητα. 
Αν το πρόβλημα είναι σοβαρότερο, ένας διατροφολόγος θα μπορούσε -πάντα με βάση την ηλικία, το ύψος, το βάρος, αλλά και το πόσο δραστήρια είναι- να τους δώσει ένα ενδεικτικό διαιτολόγιο. Σε κάθε περίπτωση, για να αδυνατίσει ένα παιδί, θα το βοηθήσουν πολύ τα παρακάτω:
Να κόψει το 1/4 από την ποσότητα που τρώει και να μειώσει όσα τρόφιμα καταναλώνει επιπλέον από το φαγητό του (π.χ. αναψυκτικά, γλυκά, πατατάκια κλπ.).
Να καταναλώνει 5 γεύματα την ημέρα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό). - Να τρώει ένα καλό πρωινό, επειδή η μη κατανάλωση πρωινού είναι μια συνήθεια που σχετίζεται, σύμφωνα με πολλές έρευνες, με την αύξηση του σωματικού βάρους.
● Να τρώει τουλάχιστον ένα γεύμα την ημέρα με τους γονείς του, επειδή, σύμφωνα με μελέτες, τα παιδιά αυτά έχουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες και χαμηλότερο σωματικό βάρος.
Να καταναλώνει καθημερινά τουλάχιστον 5 με 9 (ανάλογα με την ηλικία του) μερίδες φρούτων και λαχανικών. Η κάθε μερίδα αντιστοιχεί σε ένα μικρό φρούτο ή μισό φλιτζάνι λαχανικά.
Να καταναλώνει καθημερινά φυτικές ίνες, που βρίσκονται στα φρούτα, στα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής άλεσης. Oι ίνες είναι σημαντικές, γιατί προκαλούν κορεσμό και βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
● Να προτιμάει τα ολόκληρα φρούτα σε σχέση με τους χυμούς, οι οποίοι είναι καλή επιλογή, αλλά δεν πρέπει να υποκαθιστούν το νερό.
Όταν διψάει να πίνει νερό, που δεν έχει καθόλου θερμίδες, κι όχι άλλα υγρά.
Να περιορίζει σε μία ή δύο φορές την εβδομάδα τα γεύματα που παρασκευάζονται εκτός σπιτιού.
Να παίρνει μαζί του ένα σνακ (π.χ. ένα τοστ και ένα φρούτο) από το σπίτι για να το τρώει ως δεκατιανό στο σχολείο.
Να μειώσει τις καθιστικές δραστηριότητες (παρακολούθηση τηλεόρασης και ενασχόληση με τον υπολογιστή) σε 2 ώρες την ημέρα, όπως συστήνει η Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρεία.
● Να αυξήσει τη σωματική δραστηριότητα και το παιχνίδι, ακόμα κι αν μειώνονται οι ώρες που αφιερώνει στα μαθήματα, τη μελέτη κλπ. Η σωματική δραστηριότητα οφείλει να είναι μέρος της καθημερινότητας του παιδιού, που θα πρέπει να παίζει, να πηγαίνει στο σχολείο και το φροντιστήριο με τα πόδια κλπ. 

 

.
Επειδή στα παιδιά οι τροφές που απαγορεύονται γίνονται ακόμα πιο επιθυμητές και καθώς θα ήταν άδικο να στερήσουμε από ένα παιδί το γλυκό ή τη σοκολάτα, θα μπορούσαμε να του επιτρέπουμε να τα τρώει, αλλά όχι καθημερινά. 
Ένα παιδί που έχει παραπανίσια κιλά θα μπορούσε να καταναλώνει για παράδειγμα ένα γλυκό, παγωτό ή σοκολάτα 2 φορές την εβδομάδα αντί για απογευματινό σνακ. 
Αντίστοιχα, διάφορες άλλες τροφές που συμβάλλουν στην παχυσαρκία, όπως είναι τα αναψυκτικά, τα πατατάκια κλπ., που όμως είναι συνδυασμένα στο μυαλό των παιδιών με θετικές στιγμές (π.χ. πάρτι, διακοπές), δεν μπορούν να αποκλειστούν, αλλά να καταναλώνονται με μέτρο σε ειδικές περιστάσεις.
.

.
● Να προσπαθήσουμε πρώτα να βελτιώσουμε τις δικές μας διατροφικές συνήθειες. - Να μη δαιμονοποιούμε και απαγορεύουμε κανένα τρόφιμο. Oι ειδικοί έχουν παρατηρήσει ότι όσο αυξάνεται ο περιορισμός των τροφίμων, τόσο αυτά γίνονται πιο ελκυστικά και αυξάνεται το σωματικό βάρος των παιδιών.
● Να κάνουμε υπομονή με τα παιδιά μας. Για παράδειγμα, πιθανότατα ένα παιδί δεν θα φάει τη σαλάτα την πρώτη φορά που θα του τη δώσουμε. Τότε θα πρέπει να μην κάνουμε σχόλια, να την αποσύρουμε και με υπομονή να του την παρουσιάζουμε σε κάθε γεύμα μέχρι να αποφασίσει να τη δοκιμάσει. Έχει υπολογιστεί ότι ένα παιδί πρέπει να «εκτεθεί» τουλάχιστον 10 με 20 φορές σε ένα τρόφιμο για να αποφασίσει να το δοκιμάσει, πόσο μάλλον για να το ενσωματώσει στο διαιτολόγιό του.
● Να μη σερβίρουμε πολύ μεγάλες μερίδες στα παιδιά μας. Έχει διαπιστωθεί ότι μέχρι την ηλικία των 3-4 ετών, ένα παιδί τρώει την ποσότητα που θέλει και χρειάζεται, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη θα είναι η μερίδα που θα του βάλουμε. Από την ηλικία των 4-5 ετών και μετά οι άνθρωποι μαθαίνουμε να τρώμε περισσότερο, ανάλογα με το πόσο μεγάλη ποσότητα έχουμε μπροστά μας.
● Να μην προβάλλουμε τις δικές μας προσδοκίες και απαιτήσεις στο παιδί μας, που απαιτούμε να είναι αδύνατο και «εγκρατές».
● Να κατανοήσουμε πόσο δύσκολη είναι η θέση του υπέρβαρου παιδιού που προσπαθεί -αντιμετωπίζοντας πιθανόν επιπλέον απόρριψη και κριτική από τους συνομηλίκους- να χάσει βάρος σε μια ηλικία που τα άλλα παιδιά είναι ανέμελα.
● Να τονίσουμε τα «δυνατά» και θετικά σημεία του παιδιού, ώστε να κτιστεί η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή του σε θέματα άσχετα με το βάρος.
.


Ας δούμε κάποια ισορροπημένα εναλλακτικά διαιτολόγια που προτείνουν οι ειδικοί:

Πρωινό
1| Γάλα με δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) και 1 φρούτο
2| 1 τοστ με ζαμπόν-τυρί και 1 φρούτο (ή χυμό)
3| 1 γιαούρτι με δημητριακά και 1 φρούτο
4| Γάλα με 1 κομμάτι σπιτικό κέικ και 1 φρούτο
5| Γάλα και ψωμί ολικής άλεσης με μαρμελάδα
και 1 φρούτο.


1| 1 φρούτο
2| Μερικά ξηρά φρούτα
3| Λίγους ξηρούς καρπούς
4| 1 τοστ
5| 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης


1| 1 κομμάτι κρέας χωρίς ορατό λίπος ή κοτόπουλο χωρίς πέτσα ή ψάρι μαζί με μακαρόνια ή ρύζι ή πατάτες, σαλάτα και λίγο ψωμί ολικής άλεσης
2| 1 μερίδα λαδερό (π.χ. μπριάμ, φασολάκια, μελιτζάνες ιμάμ, αρακά) με 1 κομμάτι τυρί, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης και 1 μερίδα σαλάτα
3| 1 μερίδα όσπρια, 1 κομμάτι τυρί, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης και 1 πιάτο σαλάτα
4| 1 μερίδα από κάποιο άλλο φαγητό (π.χ. παστίτσιο, μουσακά) και 1 μεγάλη σαλάτα
5| Μακαρόνια ή γεμιστά με τυρί και σαλάτα


1| 1 φρούτο
2| 1 γιαούρτι
3| 1 σπιτικό μιλκ σέικ
4| 1 μικρό γλυκό ή σοκολάτα ή παγωτό
(το γλυκό να καταναλώνεται μόνο μερικές φορές την εβδομάδα)


Μπορεί να είναι ό,τι και το μεσημεριανό σε μικρότερη ποσότητα ή κάτι πιο ιδιαίτερο, όπως:
1| 1 κομμάτι σπιτική πίτσα,
2| 1 κομμάτι πίτα,
3| 1 ομελέτα,
πάντα όμως συνοδευόμενα από 1 σαλάτα...

 

.
Απευθύναμε τρεις ερωτήσεις για την ψυχολογία των παχύσαρκων παιδιών στην κ. Jane Wardle, καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας του University College του Λονδίνου.
 

Γνωρίζατε ότι το να επισημαίνουμε συνέχεια σε ένα παιδί το υπερβολικό του βάρος είναι πιθανό να το οδηγήσει στο να τρώει ακόμα περισσότερο, ότι οι άνθρωποι έχουμε γενικά την αντίληψη πως οι παχύσαρκοι έχουν χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης από τους αδύνατους, ότι τα παχύσαρκα παιδιά κοινωνικοποιούνται πιο δύσκολα από τα υπόλοιπα; 
Όλα αυτά είναι μόνο μερικές από τις κοινωνικές και τις ψυχολογικές επιπτώσεις της παχυσαρκίας, τις οποίες μελετούν όλο και περισσότερο οι επιστήμονες τον τελευταίο καιρό. 
Σε κάθε περίπτωση, αν το παιδί μας έχει παραπανίσια κιλά, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι εκτός από τη διατροφή του έχει μεγάλη σημασία να ασχοληθούμε και με την ψυχολογία του. Αυτό επιβεβαιώνεται από τη συζήτησή μας με την καθηγήτρια Jane Wardle:

1. Ποια κοινωνικά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα παχύσαρκα παιδιά εξαιτίας του βάρους τους;
Η παιδική παχυσαρκία θεωρείται συχνά καταστροφική, κυρίως για την ικανότητα προσαρμογής των παιδιών σε ψυχολογικό και κοινωνικό επίπεδο, και αυτό συμβαίνει τόσο επειδή τα άλλα παιδιά στο σχολείο και στις παρέες τα κοροϊδεύουν όσο και επειδή η εφηβεία είναι μια εποχή όπου η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο για την κοινωνικοποίηση των παιδιών. 

Γι’ αυτό, τόσο οι γονείς όσο και οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και αυστηροί όσον αφορά την κοροϊδία σε παχουλά ή παχύσαρκα παιδιά, γιατί οι επιπτώσεις είναι διπλές: από τη μια δημιουργούνται ψυχολογικά προβλήματα στα υπέρβαρα παιδιά, ενώ από την άλλη αυτά αποκτούν την τάση να συνεχίζουν να τρώνε υπερβολικά, σκεφτόμενα ότι είναι ήδη «αποτυχημένα» και ότι, τουλάχιστον τρώγοντας, μπορεί να νιώθουν καλά έστω και παροδικά.

2. Είναι πιο μελαγχολικά τα παχύσαρκα παιδιά;
Oι έρευνες στα παιδιά δεν δείχνουν καμία συσχέτιση ανάμεσα στην παχυσαρκία και την κατάθλιψη, αλλά μια μικρή συσχέτιση μεταξύ του υψηλού βάρους και της χαμηλής αυτοεκτίμησης, επειδή οι παχύσαρκοι έφηβοι δεν είναι ικανοποιημένοι με το σώμα τους. 

Βέβαια, συχνά τα κορίτσια δεν είναι ευχαριστημένα με το σώμα τους γενικά, ακόμα κι αν είναι απλώς παχουλά. Oυσιαστικά, σύμφωνα με τις έρευνες, τα κορίτσια στην εφηβεία είναι ικανοποιημένα με το σώμα τους μόνο όταν είναι εξαιρετικά αδύνατα. Αυτή η κακή εικόνα που έχουν οι έφηβοι-κυρίως οι παχύσαρκοι- για το σώμα τους έχει συνδεθεί με τη βουλιμία, την έλλειψη σωματικής άσκησης, αλλά και τις ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές.

3. Πώς μπορεί να διορθωθεί η εικόνα που έχουν για το σώμα τους;
Πρέπει όλοι (δάσκαλοι, γονείς, κοινωνικοί φορείς κλπ.) να κατανοήσουμε το πώς σκέφτονται και νιώθουν οι έφηβοι σε σχέση με το σώμα τους και να προσπαθήσουμε να αλλάξουν την εικόνα που έχουν, ώστε να μειωθούν έτσι τα ψυχολογικά προβλήματα. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε, όμως, είναι να μη θεωρούν ότι δεν πειράζει να είναι παχύσαρκοι, αγνοώντας έτσι τους κινδύνους υγείας. 

Η άγνοια των κινδύνων πολλές φορές εντείνει το πρόβλημα και αυξάνει τον αριθμό των παχύσαρκων ανθρώπων. Άλλωστε, θεωρείται ότι οι άνθρωποι χαμηλότερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου τείνουν να έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα παχυσαρκίας, πιθανώς επειδή δεν γνωρίζουν τις συνέπειες των παραπανίσιων κιλών. 
Συχνά, μάλιστα, παρατηρείται ότι το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά αυτών των ανθρώπων, πιθανώς επειδή τα παιδιά τείνουν να μιμούνται τους παχύσαρκους γονείς τους, που δεν μπορούν να αλλάξουν συνήθειες. Από την άλλη πλευρά, είναι πιθανό οι γονείς αυτοί να μην έχουν την πολυτέλεια (επειδή έχουν περιορισμένο χρόνο, οικονομικές και μορφωτικές δυνατότητες) να αφιερώσουν χρόνο στο να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους για να τρέφονται σωστά ή για να κάνουν δίαιτα εκείνοι ή τα παιδιά τους. 
Πριν γίνουμε όμως τόσο επικριτικοί, ας θυμηθούμε ότι είναι δύσκολο να κάνει κανείς δίαιτα, όπως και το να κόψει το κάπνισμα.

Το Πολιτιστικό Κέντρο «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Αριστείδης Δασκαλόπουλος», δημιούργησαν και παρουσιάζουν καθημερινά (Δευτέρα ως Παρασκευή για σχολεία και Κυριακή για ιδιώτες) το πρόγραμμα «Είμαι όπως τρώω...», που μέσα από την παρατήρηση και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών τους δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουν εύκολα όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη διατροφή. 
Πληροφορίες: Τηλ.: 212-25.40.629.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία 
τη δρ. Μαίρη Γιαννακούλια, λέκτορα στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου Αθηνών, και την κ. Κατερίνα Αγγελή, κλινική ψυχολόγο, ψυχοθεραπεύτρια γνωσιακής-συμπεριφοριστικής προσέγγισης.


vita.gr

Γιατρούς και νοσοκομεία και στην Ελλάδα «λάδωνε»
η Johnson & Johnson
Johnson & Johnson Pays $70 Million Dollars in Corruption Charges in Greece, Poland & Romania

Με πρόστιμο 70 εκατομμυρίων δολαρίων καταδικάσθηκε από τις αμερικανικές αρχές η Johnson & Johnson, για δωροδοκίες γιατρών στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και για «λαδώματα» στο Ιράκ στην περίοδο 2000-2003. 

Johnson & Johnson Pays $70 Million Dollars in Corruption Charges in Greece, Poland & Romania

Η διαφθορά είναι παντού εξαπλωμένη, απλά σε μας αναδεικνύεται, επειδή το διαλύσαμε εντελώς το μαγαζί
Έπειτα από έρευνα του υπουργείου Δικαιοσύνης και της επιτροπής κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι από το 1998 η εταιρεία είχε δωροδοκήσεις γιατρούς και διοικήσεις νοσοκομείων σε Ελλάδα, Πολωνία και Ρουμανία προκειμένου να εξασφαλίσει την προώθηση των προϊόντων της.
Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι στην περίοδο 2000-3 η Johnson & Johnson, υιοθέτησε αθέμιτες πρακτικές προκειμένου να λειτουργήσει ως προμηθευτής του ΟΗΕ στο πρόγραμμα "Πετρέλαιο αντί τροφίμων" για το Ιράκ.

Ειδικότερα για την υπόθεση του Ιράκ, διαπιστώθηκε πως δύο θυγατρικές εταιρείες κατέβαλαν 760.000 δολάρια σε αξιωματούχους της κυβέρνησης του Σαντάμ Χουσεΐν προκειμένου να διασφαλίσουν συμβόλαια ύψους 9 εκατ. δολαρίων.

Όπως έγινε γνωστό η Johnson & Johnson αποδέχθηκε τις κατηγορίες και συμφώνησε με τις αμερικανικές αρχές στο ύψος του προστίμου. 

Σέρρες: 30χρονος ποδοσφαιριστής αποπλάνησε ανήλικη
μέσω internet

Συγκλονισμένη παρακολουθεί η κοινωνία της πόλη των Σερρών την απίστευτη ιστορία με τον ποδοσφαιριστή που αποπλάνησε 13χρονη κοπέλα παριστάνοντας την καθηγήτρια Μαθηματικών!
Ο 30χρονος ποδοσφαιριστής (αγωνίζεται στο ερασιτεχνικό πρωτάθλημα Σερρών) αποπλάνησε την μαθήτρια Γυμνασίου μέσω ενός προγράμματος chat σε πραγματικό χρόνο. 
Αφού εμφανίστηκε στη 13χρονη κοπέλα ως καθηγήτρια Μαθηματικών, κέρδισε την εμπιστοσύνη της και στη συνέχεια το εκμεταλλεύτηκε και προσέβαλε τη γενετήσια αξιοπρέπειά της μικρής.

Το κουβάρι της υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται όταν η μητέρα της ανήλικης μαθήτριας πήγε στο τμήμα δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Αττικής και κατέθεσε μήνυση κατά αγνώστου.

Αφού  εντοπίστηκαν τα ψηφιακά ίχνη του 30χρονου άνδρα, κλιμάκιο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος βρέθηκε στις Σέρρες και μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του βρέθηκε υπολογιστής που περιείχε στοιχεία για τη δράση του ποδοσφαιριστή.

Η σχηματισθείσα σε βάρος του δικογραφία, υποβλήθηκε  στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών, ενώ στις γειτονιές της πόλης το πιο... hot θέμα συζήτησης είναι η αναζήτηση της ταυτότητας του 30χρονου άνδρα!

14χρονη μαθήτρια σε ρόλο «Τζούλιας»!! - Κόρινθος

Τα μαύρα μας τα χάλια...

Η μητέρα της φιλόδοξης “σταρ”, εξήγησε στους καθηγητές
ότι μάλλον «το βρίσκει φυσιολογικό και ότι απλά το κορίτσι της που έχει ταλέντο, μιμείται την Τζούλια!»

Ήταν μια φορά ένα κοριτσάκι...

Ένα φαινόμενο που παρατηρείται όλο και πιο συχνά στις μέρες μας…
Δεκατετράχρονη μαθήτρια του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου είχε κάνει τα γυρίσματα σε βίντεο του κινητού τηλεφώνου της με πολύ γυμνό και άλλες προκλητικές σεξουαλικά εικόνες.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας, το γεγονός αλλά και το περιεχόμενο του βίντεο είναι γνωστά σε μαθητές και μαθήτριες όλων των γυμνασίων και λυκείων της Κορίνθου αλλά και στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Και σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν στους κύκλους αυτούς, η πρωταγωνίστρια ετοιμάζεται και για νέα γυρίσματα, ποιο προχωρημένα αυτή τη φορά!
Το πλέον όμως προκλητικό κομμάτι της ιστορίας σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας είναι ότι όταν κλήθηκε από το συμβούλιο των καθηγητών η μητέρα της φιλόδοξης “σταρ” , εξήγησε στους καθηγητές ότι μάλλον “το βρίσκει φυσιολογικό και ότι απλά το κορίτσι της που έχει ταλέντο , μιμείται την Τζούλια!”

Δυστυχώς το όλο θέμα δεν προσφέρεται για χαβαλέ όπως έχει αντιμετωπισθεί μέχρι στιγμής από τους περισσότερους αλλά πρέπει να ζητηθεί η συνδρομή των ανάλογων κοινωνικών και παιδαγωγικών φορέων και να δοθεί στήριξη στην συγκεκριμένα μικρή μαθήτρια γιατί απ΄ ότι φαίνεται το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει δεν είναι και το καταλληλότερο .
Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται πόσο ισχυρός θεσμός είναι η οικογένεια και το ρόλο που μπορεί να παίξει -θετικό ή αρνητικό- σε τέτοιου είδους περιπτώσεις.
Σημαντικό ρόλο όμως μπορεί και πρέπει να παίξει και το εκπαιδευτικό μας σύστημα , πέρα από την “παπαγαλία” των μαθημάτων που εξασφαλίζουν πολύ καλούς βαθμούς μεν αλλά όχι τα απαραίτητα εφόδια για μια σωστή κοινωνική βάση και συμπεριφορά.
Επικοινωνήσαμε για το σοβαρό αυτό θέμα με τον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος όπως μας δήλωσε πως δεν γνώριζε απολύτως τίποτα!
Ο γυμνασιάρχης του 1ου Γυμνασίου με μια λακωνικότητη απάντηση μας διαβεβαίωσε ότι το σχολείο έχει κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που έπρεπε να κάνει και το θέμα έχει λήξει.
Στην παρατήρησή μας ότι το βίντεο όμως κυκλοφορεί με όλες τις επιπτώσεις για την μαθήτρια, την οικογένειά της, το σχολείο και την τοπική κοινωνία, η απάντηση του γυμνασιάρχη ήταν ότι αυτά δυστυχώς είναι τα αποτελέσματα της σημερινής τεχνολογίας!
Τεράστιο το πρόβλημα της οικονομικής κρίσης αλλά νομίζουμε πως ξεχάσαμε όλα τα άλλα σοβαρά κοινωνικά θέματα. 
Θα πρέπει πέρα από τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γονείς να ιεραρχήσουν ως πρώτη τους υποχρέωση την επικοινωνία με τα παιδιά τους και τη στήριξή τους από τις αναρίθμητες παγίδες που κρύβονται πίσω από το σύγχρονο life-style και τη νέα τεχνολογία!
Σημειωτέον ότι η συγκεκριμένα μαθήτρια έχει καλές επιδόσεις στα μαθήματά της που κυμαίνονται στους βαθμούς 15-17.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki