Sunday 4 September 2011

Πού πας χωρίς βιβλία;

 Ποιος στον κάμπο θα σπέρνει, ποιος θα θερίζει, από πού θα αγοράζουμε τρακτέρ ενώ δεν θα έχουμε σπόρους!

Γνωρίζετε πόσα νηπιαγωγεία έχει η χώρα; 6.078. Και πόσες βιβλιοθήκες διαθέτουν αυτά τα φυτώρια (;) της πρώτης γνώσης; Μηδεμία βιβλιοθήκη!
Γνωρίζετε πόσα δημοτικά σχολεία διαθέτει η χώρα; 5.368. 
Και πόσες βιβλιοθήκες λειτουργούν σ’ αυτά;  
Μηδεμία! 
Χωρίς δασκάλους και χωρίς βιβλία
Γνωρίζετε πόσα γυμνάσια, λύκεια ΤΕΕ, ΣΕΚ λειτουργούν στη χώρα; 4.101. 
Και πόσες βιβλιοθήκες έχουν ιδρυθεί να λειτουργούν σ’ αυτά; 765 (από αυτές τις 499 είχε ιδρύσει ένας και μοναδικός υπουργός Παιδείας: ο Γεράσιμος Αρσένης). Από αυτές οι περισσότερες είναι κλειστές ή υπολειτουργούν ελλείψει προσωπικού και κονδυλίων για τη συντήρησή τους.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Dejana Backo: Όταν η δύναμη της ψυχής ξεπερνά τα πάντα!

Starina

Zeleno drveće

Barska idila

Zimska monotonija

Dejana Backo

Όταν η δύναμη της ψυχής ξεπερνά τα πάντα!

Δείτε το video και θα καταλάβετε:

Ιδέες για την πρώτη μέρα στο σχολείο

Η πρώτη μέρα στο σχολείο προκαλεί άγχος σε πολλά παιδιά. Ειδικά για τα πρωτάκια του δημοτικού αλλά και τα πρωτάκια του γυμνασίου είναι μια μέρα που μπορεί να προκαλέσει αγωνία και έντονο άγχος. Θυμάμαι τη δική μου πρώτη μέρα στο γυμνάσιο.
  Όλα μου φαίνονταν τόσο άγνωστα, περίεργα και διαφορετικά. Είχα τόσο άγχος που δεν ξέρω πόσες –λίγες– ώρες κοιμήθηκα το προηγούμενο βράδυ.
Μόλις βέβαια μπήκαμε στην τάξη και είδα τους παλιούς μου φίλους, ηρέμησα…

Κάθε παιδί θέλει κάποια προετοιμασία όσον αφορά την έναρξη του σχολείου. Και φυσικά, όταν μιλάμε για πρωτάκι δημοτικού, εκεί τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Πρέπει να προετοιμάσετε το μικρό σας για το σχολείο.

Να μερικές ιδέες για το τι μπορείτε να κάνετε:
  1. Επισκεφθείτε μαζί του το σχολείο κάποια μέρα πριν ανοίξει, για να δει έστω και απέξω το χώρο. Όσο ασήμαντο κι αν σας φαίνεται, το να ξέρει εκ των προτέρων ένα τουλάχιστον από τα καινούρια πράγματα που έχει να αντιμετωπίσει, το χώρο, θα το βοηθήσει να προσαρμοστεί ευκολότερα.
  2. Διαλέξτε μαζί τα σχολικά είδη και τα ρούχα που θα φορέσει.
  3. Την πρώτη μέρα καλό θα ήταν να το συνοδεύσετε στο σχολείο εσείς (ή, αν δεν μπορείτε, κάποιο άλλο στενό σας πρόσωπο, με το οποίο αισθάνεται άνετα) και να μείνετε για λίγο στο προαύλιο. Η παρουσία σας εκεί θα το ανακουφίσει, καθώς δε θα αισθάνεται μόνο του, τουλάχιστον τα πρώτα λεπτά επαφής με το καινούριο περιβάλλον. Προσέξτε, όμως, να μην το παρακάνετε και μείνετε περισσότερο ή το συνοδεύετε κάθε μέρα. Ο σκοπός είναι να του δώσετε θάρρος στην αρχή για να αισθάνεται στη συνέχεια άνετα να πηγαίνει μόνο του. Η συνεχής παρουσία σας εκεί θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: την πρώτη μέρα που θα χρειαστεί να εμφανιστεί μόνο του στο προαύλιο θα είναι σαν να πηγαίνει πρώτη φορά στο σχολείο.
  4. Εξηγήστε του αναλυτικά τι θα κάνει εκεί, τι θα έχει να αντιμετωπίσει, ώστε να είναι προετοιμασμένο. Μεταδώστε του ενθουσιασμό, κινήστε του την περιέργεια, δώστε του κίνητρα για το σχολείο, τονίζοντας τα θετικά: πείτε του για τους καινούριους φίλους που θα γνωρίσει, για τα παιχνίδια που θα παίξει, για τα πράγματα που θα μάθει και πώς θα του χρησιμεύσουν σε πρακτικό επίπεδο (ότι θα μπορεί π.χ. να διαβάζει τα «γράμματα», τους υπότιτλους,στα παιδικά και τις ταινίες για να τα βλέπει μόνο του, χωρίς τη βοήθειά σας), μιλήστε με καλά λόγια για το δάσκαλο κτλ.
  5. Μην υποτιμάτε τους φόβους του και μην του δείξετε σε καμία περίπτωση ότι σας φαίνονται ασήμαντοι. Σ’ εκείνο φαίνονται τεράστιοι –όπως ακριβώς και σε εσάς οι δικοί σας.
  6. Μιλήστε του για τους δικούς σας φόβους την πρώτη μέρα στο σχολείο και πώς τους ξεπεράσατε. Μπορείτε, για παράδειγμα, να του διηγηθείτε πώς γνωρίσατε την πρώτη σας φίλη ή φίλο στο προαύλιο του σχολείου και πώς γυρίσατε μετά την πρώτη μέρα χαρούμενοι στο σπίτι.
  7. Υποθέστε τι μπορεί να φοβάται και συζητήστε το. Πείτε του, για παράδειγμα, ότι τα μαθήματά του δε θα είναι δύσκολα και ότι είστε βέβαιοι πως θα τα πάει περίφημα σε όλα (μην επιμείνετε πολύ στο τελευταίο, για να μην του δημιουργήσετε πρόσθετο άγχος με τις δικές σας, υψηλές απαιτήσεις). Σχεδιάστε μαζί του πώς θα αντιμετωπίσει όσα φοβάται: πώς θα προσεγγίσει τα άλλα παιδιά, πώς θα μιλήσει στο δάσκαλο, πώς θα το βοηθάτε στο διάβασμα αν δυσκολευτεί σε κάτι.
  8. Δώστε παράδειγμα κάποιου άλλου παιδιού που γνωρίζει και συμπαθεί (π.χ. μεγαλύτερου φίλου ή ξαδέρφου) και αναφέρετε πώς εκείνο ξεπέρασε τους φόβους του ή πώς πέρασε την πρώτη μέρα στο σχολείο. Μην μπείτε, όμως, σε συγκρίσεις του τύπου «εκείνος δε φοβόταν καθόλου» ή «ανυπομονούσε να πάει στο σχολείο», γιατί θα το κάνετε να αισθανθεί άσχημα.
  9. Φτιάξτε μια ιστορία με τον αγαπημένο του ήρωα στην ίδια κατάσταση. Κάντε την αστεία, με μια δόση ηρωισμού αν ο ήρωας έχει υπερφυσικές δυνάμεις, και βεβαιωθείτε ότι τελειώνει με πολλούς καινούριους φίλους γύρω από τον πρωταγωνιστή.
  10. Καταπολεμήστε τους δικούς σας φόβους και το άγχος του αποχωρισμού. Αν δει εσάς ανήσυχους ή αγχωμένους, θα θεωρήσει το φόβο του δικαιολογημένο και δε θα κάνει καμία προσπάθεια να τον αντιμετωπίσει. Μην το αφήσετε να πιστέψει ότι μπορεί να του συμβεί κάτι κακό αν απομακρυνθεί από κοντά σας.
Γράφει η Sofia (ειδική παιδαγωγός, paidagwgos.blogspot.com)
Απόσπασμα από κείμενο που δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ (27.08.2010). Πρωτότυπος τίτλος: «Πρώτη μέρα στο σχολείο: Βοηθήστε το να το δει θετικά»
το βρήκαμε στο σχολείο και οικογένεια

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki