Thursday 27 October 2011

Πως θα καταλάβεις αν το παιδί σου έχει δυσλεξία

Η δυσλεξία μπορεί να μην είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πως θα καταλάβεις έγκαιρα όμως ότι το παιδί σου έχει πρόβλημα;

Γράφει ακατάστατα και δυσανάγνωστα.

Ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης σου δίνει τα συμπτώματα στον προφορικό και γραπτό λόγο του παιδιού και σου εξηγεί πως να το αντιμετωπίσεις!
Όλο και περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν δυσλεξία. Πρόκειται για πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος όπου ο εγκέφαλος παρουσιάζει δυσλειτουργία στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας.
Δυστυχώς ενώ το παιδί έχει τελείως φυσιολογική νοημοσύνη κατά την προσχολική ηλικία, εμφανίζει τα πρώτα συμπτώματα.
Οι γονείς μπορούν να καταλάβουν αν το παιδί τους έχει δυσλεξία από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο.
Αν στον προφορικό λόγο...
1. Παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις.
2. Μιλάει κομπιαστά, αργά και ψάχνει να βρει... 

Μαθησιακές Δυσκολίες παιδιών - Learning Disabilities in Children

Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.)
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι μια σειρά διαταραχών, οι οποίες επηρεάζουν την ικανότητα του παιδιού να ερμηνεύει αυτό που ακούει ή βλέπει και να συνδέει πληροφορίες από διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου. 

Learning Disabilities in Children

Ως συνέπεια, το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στο χειρισμό του γραπτού και προφορικού λόγου, σε μαθηματικούς υπολογισμούς, στο συντονισμό, στον αυτοέλεγχο και στην προσοχή.
Οι δυσκολίες αυτές - δυνατό να συνυπάρχουν περισσότερες από μια - παρουσιάζονται στα παιδιά πολύ νωρίς, αλλά αναγνωρίζονται με τη φοίτησή τους στο σχολείο. 
Τα παιδιά που παρουσιάζουν Μ.Δ., παρόλο ότι έχουν φυσιολογική νοημοσύνη, παρουσιάζουν σοβαρή απόκλιση μεταξύ των νοητικών τους ικανοτήτων και της σχολικής τους επίδοσης. Με άλλα λόγια, ενώ είναι έξυπνα παιδιά, η σχολική τους επίδοση είναι συνήθως χαμηλή, έστω και εάν μελετούν όσες ώρες απαιτούνται για το επίπεδο ή την τάξη τους.
Πώς οι Μαθησιακές Δυσκολίες επιδρούν στη καθημερινή ζωή
Οι Μαθησιακές δυσκολίες φαίνονται να είναι συνδεδεμένες με τη σχολική επίδοση των παιδιών, στην πραγματικότητα όμως έχουν να κάνουν και με τη καθημερινότητά τους. Ειδικότερα, ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να παρουσιάσει τα εξής χαρακτηριστικά:
  • Χαμηλή αυτοεικόνα και αυτοπεποίθηση. Η αποτυχία στο χειρισμό κάποιων καταστάσεων, τόσο στο σχολικό περιβάλλον, όσο και στο περιβάλλον του σπιτιού, αποτελεί αρνητικό στοιχείο στο κτίσιμο της αυτοεικόνας.
  • Δυσκολίες στις σχέσεις με τους συμμαθητές και συνομήλικούς του. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων, σε ανεπαρκή αλληλεπίδραση και μια γενικότερη δυσκολία στη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων με άλλους.
  • Ανωριμότητα και παλινδρόμηση σε πιο «παιδικές» συμπεριφορές. 
  • Φοβίες.
  • Δυσκολίες στην ανάπτυξη των λεπτών και αδρών δεξιοτήτων, με συνέπεια να επηρεαστεί αρνητικά η συμμετοχή σε αθλήματα, στο χορό κλπ.
  • Παράπονα για σωματικούς πόνους, όπως στομαχόπονους, πονοκεφάλους, συχνή ενούρηση κλπ.
  • Λανθασμένη αντίληψη για την εικόνα του σώματός του.
Μαθησιακές δυσκολίες και οικογένεια
Πολλές φορές οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια πολύ δύσκολη και αγχωτική κατάσταση για τους γονείς και τα άλλα μέλη της οικογένειας (αδέλφια).
Οι γονείς ψάχνουν απεγνωσμένα απαντήσεις σε αυτό που συμβαίνει στο παιδί τους. Συχνά «θυμώνουν», νιώθουν «ενοχές», αισθάνονται ότι είναι κάτι που δεν μπορούν να χειριστούν. Στα αρχικά στάδια της διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών, είναι δυνατό οι γονείς να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο να αποδεχτούν την κατάσταση του παιδιού τους, απευθύνονται δε σε διάφορους ειδικούς, αναζητώντας κάποιον ο οποίος θα τους ανακουφίσει, λέγοντάς τους ότι δεν συμβαίνει οτιδήποτε.
Στην προσπάθειά τους να καλύψουν τα κενά που παρουσιάζει το παιδί τους στον μαθησιακό τομέα, γίνονται «πιεστικοί» και «υπερβολικοί», καταλήγουν σε ιδιαίτερα μαθήματα, στη δε προσπάθειά τους να καλύψουν τα κενά, στον κοινωνικό τομέα, γίνονται «υπερπροστατευτικοί».
Αυτές οι στάσεις και συμπεριφορές ενισχύουν αρνητικά το παιδί, αυξάνοντας την ανωριμότητά του, και τούτο γιατί προσκολλάται και εξαρτάται όλο και περισσότερο από τους γονείς του.
Πρόσθετα, οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις σχέσεις του παιδιού με τα αδέλφια του, τα οποία βιώνουν την «ιδιαίτερη» φροντίδα που αυτό τυγχάνει από τους γονείς, με συνέπεια να προκαλούνται ζήλια, αντίδραση, πιθανή επιθετικότητα και ενοχές.

Τι μπορούμε να κάνουμε ως γονείς
  • Αποδεχόμαστε τις δυσκολίες του παιδιού μας.
  • Συνεργαζόμαστε με το σχολείο του.
  • Απευθυνόμαστε για σωστή αξιολόγησή του.
  • Στηρίζουμε και ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθειά του, όσο ασήμαντη και να είναι.
  • Βοηθούμε στην τήρηση ενός σταθερού, αλλά όχι πιεστικού προγράμματος μελέτης, σε τακτικές ώρες.
  • Δημιουργούμε ατμόσφαιρα που ενθαρρύνει το παιδί για μελέτη, σε δικό του χώρο, όπου να νιώθει άνετα, να έχει καλό φωτισμό, να κάθεται ίσια στην καρέκλα.
  • Παρέχουμε όλα τα μέσα και βοηθήματα για μάθηση.
  • Ενθαρρύνουμε το παιδί. Υπάρχει πάντα χρόνος για βελτίωση.
  • Λαμβάνουμε υπόψη τις ανάγκες του για παιχνίδι και χαλάρωση.
  • Αυξάνουμε τις ευκαιρίες για κοινωνική επαφή με άλλα παιδιά.
  • Εμπλουτίζουμε το πρόγραμμά του με δραστηριότητες ευχάριστες για το ίδιο και οι οποίες βοηθούν στην ανάπτυξη του συντονισμού, της κοινωνικοποίησης και της συναισθηματικής ενδυνάμωσης.
  • Δίνουμε ευκαιρίες για πρωτοβουλίες.
  • Του αναθέτουμε ευθύνες, ανάλογες με την ηλικία του, όπως, ντύσιμο, μπάνιο, δωμάτιο, τσάντα κλπ.
  • Έχουμε απαιτήσεις.
  • Οριοθετούμε τη συμπεριφορά του. Έχει συνέπειες όπως και για τα άλλα μέλη της οικογένειας.
  • Είμαστε δίκαιοι με όλα τα παιδιά της οικογένειας.
  • Αποφεύγουμε να κάνουμε πράγματα στη θέση του ή να τα αναθέτουμε σε άλλο παιδί της οικογένειας.
  • Ενδυναμώνουμε το παιδί ώστε να αντέχει σε αποτυχίες και να μάθει σιγά-σιγά να τις χειρίζεται.
  • Αποφεύγουμε να ζητούμε από τα άλλα παιδιά της οικογένειας να δείχνουν συνεχώς κατανόηση.
Καταληκτικά, κάθε αποτυχία του παιδιού μας στο μαθησιακό ή στον κοινωνικό τομέα, εύλογα μας προκαλεί ένα εσωτερικό πόνο.

Μην θεωρήσετε την αποτυχία του ως προσωπική σας αποτυχία. Ελέγχουμε το δικό μας άγχος και συναισθήματα. Η σωστή από μέρους σας αντιμετώπιση, θα το βοηθήσει να μάθει να χειρίζεται τις δυσκολίες του, έχοντας μια συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη.

Δώρα Παπαγεωργίου, Κλινική Ψυχολόγος

Παιδική πορνογραφία: H σκληρή πραγματικότητα

Καθώς ο παγκόσμιος ιστός γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη πηγή γνώσης και διασκέδασης για τους περισσότερους χρήστες, δεν παύουν να... εμφανίζονται και ορισμένοι κακόβουλοι χρήστες οι οποίοι εκμεταλλεύονται τη δημοτικότητα του διαδικτύου σε βάρος ανυποψίαστων χρηστών και δει ανήλικων παιδιών. 

Περίπου 116.000 προσκλήσεις παιδικής
πορνογραφίας γίνονται καθημερινά στο διαδίκτυο.

Πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν ότι λίγοι είναι οι γονείς οι οποίοι γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να προστατέψουν τα παιδιά τους από τους διαδικτυακούς κινδύνους, κυρίως από τους “θηρευτές” ανήλικων παιδιών, οι οποίοι φροντίζουν να παρασύρουν ανήλικα κυρίως παιδιά με ποικίλες μεθόδους.
Κυρίως με τη χρήση των “chat room”, αρκετοί εγκληματίες διακινούν υλικό πορνογραφικού περιεχομένου μεταξύ τους, ενώ άλλοι στοχεύουν κατά κύριο λόγο σε οικονομικά οφέλη.
Χρόνο με το χρόνο, τα παιδιά γνωρίζουν τον παγκόσμιο ιστό και δραστηριοποιούνται σε αυτόν σε όλο και μικρότερες ηλικίες ενώ οι πρόσφατες έρευνες που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας είναι αρκετά σοκαριστηκές:
Το 22% κοριτσιών 13-17 ετών, δηλώνει ότι έχει ανεβάσει στο διαδίκτυο γυμνές ή ημίγυμνες φωτογραφίες ή βίντεο με τον εαυτό τους.
Το πιο φανατικό κοινό χρηστών που επισκέπτονται ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου αποτελείται από παιδιά ηλικίας 12-17 ετών.
Το 86% των κοριτσιών δηλώνει ότι κάνουν chat χωρίς να το γνωρίζουν οι γονείς τους, το 57% έχει πρόσβαση... 

Η φτώχεια έχει πολλά πρόσωπα…

Είναι στο χέρι μας να μην επιτρέψουμε ο χειμώνας του 2012 να αποδειχθεί ένας φονικός χειμώνας!
25-10-2011
Σε μια κατάσταση πρωτοφανούς για τις τελευταίες δεκαετίες ανθρωπιστικής κρίσης βρίσκεται η Ελλάδα εδώ και ενάμισι χρόνο. 

Όλοι οι δείκτες συνηγορούν πως απαιτείται
άμεση ανάληψη κοινωνικής δράσης για να στηριχθούν
οι πιο ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.


Η ανεργία τον Ιούλη έφθασε τον Ιούλη το 16,5% πλήττοντας περισσότερο από 820.000 συνανθρώπους μας. Αν δε, λάβουμε υπ’ όψη μας πως μόνο τον Ιούλιο του 2010, δηλαδή ένα χρόνο πριν, έπληττε 607.000 ανθρώπους, ενώ για το 2012 προβλέπεται η συνέχιση της ύφεσης, είναι εμφανές ότι σύντομα πολλοί περισσότεροι, πολλοί μιλούν ακόμη και για 1 εκ. καθόλα πρόθυμοι να εργαστούν άνθρωποι, θα οδηγηθούν στην εξαθλίωση.
Η ραγδαία αύξηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας (που αντιστοιχούν σε μισθούς 440 ευρώ) αποκαλύπτει ότι ακόμη και χιλιάδες εργαζόμενοι στο εμπόριο και τη βιομηχανία που έχουν κανονική εργασία αδυνατούν να τα αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους λόγω της μείωσης των μισθών τους. Με τι ένσημα θα ασφαλιστούν τον καινούργιο χρόνο και οι δύο αυτές κοινωνικές κατηγορίες;
Οι συνεχείς μειώσεις σε μισθούς, ημερομίσθια και συντάξεις, ως αποτέλεσμα και της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, ταυτόχρονα με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις κάθε λογής φόρων (έμμεσων, άμεσων και έκτακτων) οδηγούν στα όρια της επιβίωσης και πολλές... 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki