Sunday 17 June 2012

«Κανείς δεν μπορεί να κάνει μαθήματα στην Ελλάδα!»

Μια απίστευτη απάντηση που μας έκανε διπλά εθνικά υπερήφανους, έδωσε ο Φερνάντο Σάντος σε βρετανό δημοσιογράφο, κατά την συνέντευξη Τύπου που δόθηκε μετά την ηρωική πρόκριση της εθνικής μας ομάδας στους οχτώ της Ευρώπης!

"What inspires us is the history of Greece"
Χαρακτηριστικό είναι δε, πως την ώρα που ο βρετανός δημοσιογράφος έκανε την ερώτηση, οι άνθρωποι της διοργάνωσης έσπευσαν να τον σταματήσουν, αλλά ο τεχνικός της εθνικής μας, τους έκανε νόημα να τον αφήσουν να ολοκληρώσει, δίνοντας του μια αποστομωτική απάντηση. 

Ο Σάντος, έβαλε τον βρετανό δημοσιογράφο στη θέση του, όταν εκείνος τον ρώτησε «αν η Ελλάδα έπαιξε για να αποδείξει στην Μέρκελ ότι κάνει λάθος που λέει ότι οι Έλληνες πρέπει να διατηρηθούν σε χαμηλό βιοτικό επίπεδο».


Τι του απάντησε ο Σάντος;
«Όχι, παίξαμε γιατί μας εμπνέει η ιστορία της χώρας που γέννησε την δημοκρατία και όλες τις υπόλοιπες μεγάλες αξίες που σήμερα απολαμβάνει όλος ο κόσμος. Για αυτό παίξαμε και είναι ώρα όλοι σας να δείξετε σεβασμό. Κανείς δεν μπορεί να ΜΑΣ κάνει μαθήματα…»


Και συνέχισε:
«Στην Ελλάδα ξεκίνησαν όλα και άπαντες οφείλουν να τη σέβονται. Η Δημοκρατία ήρθε από εκεί και τόσες άλλες αρχές και επιστήμες διδάχθηκαν από τους Έλληνες που έχουν τεράστια υπερηφάνεια και αξίζουν τον σεβασμό όλων. Αυτό που μας εμπνέει δεν είναι τα σχόλια τέτοιου τύπου, αλλά η τεράστια ιστορία της Ελλάδας».


However, he reflected afterwards how much this victory meant to the wider Greek community.
"When we left Greece, we all said in one voice 'we will give everything and we will give everything when our compatriots aren't having the best of times'," said Karagounis.
"I believe that this tonight puts a smile on their faces."

For Greece's Portuguese coach Fernando Santos this victory was inspired by Greece's rich history as a country.
"What inspires us is the history of Greece," said Santos, whose 45percent pay rise before the tournament raised eyebrows.
"This is the thing that inspires me the most because the Greek people have huge pride for their tradition and history and I think respect from everyone is well deserved.
 
"Everyone has to respect Greeks because of its history and the principles of democracy, science... everything started from Greece, so it's very difficult for anyone to give us lessons."

Πώς μπορούμε να κάνουμε το παιδί μας ανεύθυνο!

Όταν λέμε ψέματα για να το καλύψουμε. Παραδείγματος χάριν, εάν βαριόταν να πάει σχολείο και τηλεφωνείτε στη δασκάλα λέγοντας ότι ο Γιαννάκης είναι λιγάκι κρυωμένος σήμερα.

Όταν βρίσκουμε δικαιολογίες για την συμπεριφορά του παιδιού πχ. Ο Γιαννάκης τσιρίζει και χοροπηδάει γιατί θέλει να πάει βόλτα στο πάρκο (αργά το βράδυ) να παίξει ενώ η μητέρα έχει επισκέψεις στο σπίτι. Η μητέρα τότε απολογείται στους επισκέπτες λέγοντας "Είναι κουρασμένος ο καημένος και γι αυτό γκρινιάζει. Είναι από την ένταση της ημέρας."
Όταν διορθώνουμε ή "πληρώνουμε" για τα λάθη του παιδιού. Πχ Ο Γιαννάκης δεν έχει κάνει τη ζωγραφιά του για το μάθημα την επόμενη μέρα στο σχολείο και λέει η μαμά "δεν πειράζει πήγαινε εσύ να παίξεις και θα κάνω εγώ τη ζωγραφιά"
Όταν οι ίδιοι οι γονείς δεν λειτουργούν σαν πρότυπα υπευθυνότητας και σεβασμού. Πώς περιμένουμε για παράδειγμα να μάθουν τα παιδιά να είναι συνεπείς και να κρατούν το λόγο τους όταν εμείς δεν τον κρατάμε. Πχ έχετε υποσχεθεί στο παιδί ότι όταν τελειώσει τα μαθήματά του θα πάτε μαζί στο Λούνα Πάρκ να παίξει. Σας τηλεφωνεί όμως μία φίλη σας να έρθει για καφέ στο σπίτι και εσείς αμέσως ξεχνάτε την υπόσχεση που έχετε δώσει στο παιδί και της λέτε να έρθει. Φυσικό είναι το παιδί μόλις τελειώσει τα μαθήματα του να απαιτήσει να πάτε στο Λούνα Πάρκ και εάν δεν το κάνετε να έχετε σκηνές, μούτρα και κλάματα. Μπορείτε να δώσετε την επιλογή στη φίλη σας να σας συνοδέψει στο Λούνα Πάρκ ή να έλθει για καφέ την επόμενη μέρα.
Όταν αρνείστε να πιστέψετε ότι το παιδί σας είναι ικανό να κάνει κάτι που το κατηγόρησαν ότι έκανε. Πχ σας καλούν από το σχολείο και σας λένε ότι το παιδί σας έσπασε ένα τζάμι. Τότε, μπροστά στο παιδί προσπαθείτε να πείσετε τον δάσκαλο ότι δεν είναι δυνατόν το δικό σας παιδί να έσπασε το τζάμι και ότι κάποιο λάθος έχει γίνει. Σωστότερο θα ήταν μπροστά στον δάσκαλο να ρωτήσετε το ίδιο το παιδί εάν έχει κάνει κάτι τέτοιο και πώς σκοπεύει να επανορθώσει τη ζημιά (δεν είναι αποδεκτές απαντήσεις του στυλ θα πληρώσεις εσύ μαμά τα σπασμένα μου)
Όταν δίνουμε τις μάχες του πχ. Έρχεται το παιδί σας και σας λέει ότι στο σχολείο τα παιδιά δεν το παίζουν. Κι εσείς θεωρείτε σωστό να πάτε στο σχολείο να βρείτε τα άλλα παιδάκια και να τα ρωτήσετε γιατί δεν περιλαμβάνουν και το δικό σας παιδί στα παιχνίδια τους. Ετσι δεν βελτιώνεται η κατάσταση διότι τα αλλά παιδιά θα το χαρακτηρίσουν μαμμόθρεφτο και θα το πειράζουν αργότερα. Μπορείτε να συζητήσετε με το παιδί σας να ψάξετε γιατί δεν τον παίζουν τα αλλά παιδιά και να βρείτε από κοινού πιθανές λύσεις.
Όταν ανέχεστε και δικαιολογείτε ανάρμοστη ή επιθετική συμπεριφορά από το παιδί σας ή από άλλους για να αποφύγετε περαιτέρω συγκρούσεις. Για παράδειγμα, έχετε καλέσει αλλά παιδάκια στο σπίτι για να παίξουν με το δικό σας παιδί και διαπιστώνετε ότι το παιδί σας αρνείται να μοιραστεί τα παιχνίδια του με τα άλλα παιδάκια, τα χτυπάει και τους φέρεται ανάρμοστα. Για να μην καταλάβουν οι άλλες μαμάδες τι ακριβώς συμβαίνει κλείνετε την πόρτα του παιδικού δωματίου να μην ακούγονται οι φωνές. Όχι. Επεμβαίνετε και λετε στο παιδί σας ότι, εάν δεν μπορεί να συνεργαστεί και να παίξει με τα άλλα παιδιά, δεν θα τα ξανακαλέσετε αλλά τώρα οφείλει να συμπεριφέρεται καλά και να μην τα χτυπάει.
Όταν είστε αμελής σαν πρέπει να αποδώσετε στο παιδί σας ευθύνες για την συμπεριφορά του, ιδιαίτερα εάν είστε κουρασμένη, απογοητευμένη ή αρχίζετε ν' αναρωτιέστε "τι στο καλό αξίζει τον κόπο ν' ασχοληθώ;" Τα παιδιά θα πρέπει να συνηθίσουν στην ύπαρξη μίας συνέπειας. Άσχετα με το αν είστε χαρούμενη ή λυπημένη, κουρασμένη ή ξεκούραστη πρέπει να υπάρχει το πνεύμα ότι οι συνέπειες των πράξεων είναι κάτι που τις ακολουθεί. Κάποια μητέρα συνήθιζε να έχει μία ασταθή συμπεριφορά στο παιδί της δηλ. μπορεί τι παιδί να έκανε κάτι και επειδή η μαμά δεν είχε τα κέφια της σήμερα να το τιμωρούσε αλλά την επόμενη μέρα που το παιδί έβγαζε την ίδια ακριβώς συμπεριφορά και η μητέρα είχε κέφια έλεγα " άσε βρε παιδί μου δεν βαριέσαι". Όχι οι συνέπειες των πράξεων θα πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα από τα κέφια μας. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το μάθουν και τα παιδιά μας.
Όταν συστηματικά αφήνετε το παιδί σας να ξεφεύγει από τις συνέπειες των πράξεων του γιατί είχε μια καλή δικαιολογία. " ο δάσκαλος τελευταία στιγμή άλλαξε το πρόγραμμα το αυριανό και δεν προλαβαίνω να κάνω αυτή την εργασία, κάνε την εσύ μαμά" Οι επιλογές σε αυτή την περίπτωση είναι α) πάει στο σχολείο χωρίς να κάνει την εργασία και εκεί έχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες ή β) κάθεται και την κάνει μόνο του.
Όταν κάνετε τις δουλειές που έχετε κανονίσει ότι θα πρέπει να τις κάνει το παιδί λέγοντας ότι είναι ευκολότερο να τις κάνετε εσείς και να τελειώνετε. Κάποια μητέρα είχε κανονίσει με τα παιδιά της ότι θα έπλεναν τα πιάτα στο σπίτι αυτά και εκείνη θα μαγείρευε. Κάποια στιγμή γυρνώντας από τη δουλειά της τα πιάτα είναι άπλυτα ενώ τα παιδιά έβλεπαν τηλεόραση όλο το απόγευμα που εκείνη ήταν στη δουλειά της... Κάθεται εκείνη και τα πλένει και ξεκινάει να μαγειρεύει. 
Όταν έρχεται με παράπονα στο γραφείο μου εξηγώντας μου την κατάσταση της λέω ότι θα έπρεπε να πει "εάν δεν πλυθούν τα πιάτα και δεν καθαριστεί η κουζίνα δεν μπορώ να αρχίσω να μαγειρεύω το βραδινό φαγητό μας" και να αποτραβηχτεί στο δωμάτιό της. Την επόμενη φορά που το δοκίμασε ήλθε κατενθουσιασμένη λέγοντας ότι τα παιδιά σηκώθηκαν και καθάρισαν την κουζίνα χωρίς να υπάρξει κανένας καυγάς και καμία διαμάχη στο σπίτι.
Όταν αφήνετε το παιδί να έχει κάποια προνόμια ενώ δεν έχει κάνει όλες του τις υποχρεώσεις. Εκλογικεύετε την κατάσταση λέγοντας "μόνο αυτή τη φορά" ή "αυτή είναι η τελευταία φορά που γίνεται αυτό" και προσθέτετε "Το εννοώ ότι είναι η τελευταία φορά" ακόμα και όταν δεν το εννοείτε. Πχ. Έχετε συμφωνήσει με το παιδί σας ότι θα διαβάζει τα μαθήματά του και μετά θα μπορεί να βλέπει τηλεόραση για μία ώρα, τα αγαπημένα του προγράμματα που τα έχετε μαγνητοσκοπήσει στο βίντεο γιατί προβάλλονται την ώρα που κανονικά θα διάβαζε, και μετά θα φάει και θα πάει για ύπνο. Το παιδί δεν έχει διαβάσει αλλά θέλει να δει τα προγράμματά του. Εάν υποχωρήσετε εκείνη τη στιγμή τότε τα όρια που έχετε θέσει δεν έχουν καμία αξία. Η συνέπεια του ότι δεν διάβασε στην ώρα του είναι ότι θα χρησιμοποιήσει αυτή τη μία ώρα για να διαβάσει ότι προλάβει και μετά θα φάει και θα κοιμηθεί. Δεν θα χρησιμοποιήσει αυτή την ώρα για να δει τηλεόραση ενώ δεν έχει διαβάσει τα μαθήματά του. Και βέβαια ούτε η ώρα του ύπνου θα αλλάξει. Μέσα σε αυτή τη μία ώρα που διαθέτει θα διαβάσει ότι προλάβει και μετά θα φάει και θα κοιμηθεί και θα έχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των πράξεών του την άλλη μέρα στο σχολείο.

Διακοπές: Τα παιδιά και τα μάτια σας

Διδάσκετε στα παιδιά το χιλιοειπωμένο; Αν είστε γονείς, και πάντως αν συνοδεύετε παιδιά σε διακοπές, απαιτείται να δείξετε υπομονή και να πείτε για χιλιοστή φορά τα αυτονόητα, ακόμη και αν η γλώσσα σας έχει μαλλιάσει… Ατυχήματα μπορεί να συμβούν στον καθένα, γι΄ αυτό χρειάζεται εγρήγορση, όχι υπερπροστασία. Η ασφάλεια στο παιχνίδι με το νερό δεν σημαίνει φωνές και «μη», αλλά κανόνες και συμφωνία με το παιδί για το τι μπορεί ή δεν μπορεί να κάνει για να απολαύσει τη θάλασσα. Τα περισσότερα παιδικά ατυχήματα συμβαίνουν άλλωστε καλοκαίρι.

Το Σωματείο «Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος» (μη κερδοσκοπικός οργανισμός) παρέχει συμβουλές προκειμένου να περάσει ανέφελα η περίοδος των θερινών διακοπών:

Μην αφήνετε τα παιδιά στο νερό χωρίς επίβλεψη_ ακόμη και αν ξέρουν να κολυμπούν. Μην βασίζεστε σε φουσκωτά αντικείμενα, π.χ. μπρατσάκια, κουλούρες, για την ασφάλεια τους.

Τα παιδιά δεν πρέπει να κολυμπούν με γεμάτο στομάχι.

Διδάξτε τους ότι δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους στο κολύμπι και να αποφεύγουν τους ηρωισμούς. Επικίνδυνα παιχνίδια στο νερό, όπως πατητές, κράτημα αναπνοής και άλλα, πρέπει να αποφεύγονται, μπορούν πολύ εύκολα να καταλήξουν σε πνιγμό.

Προσέξτε το κολύμπι σε ταραγμένη θάλασσα και σε περιοχές όπου υπάρχει δυνατό θαλάσσιο ρεύμα.

Μάθετε στα παιδιά να μην κάνουν βουτιές, αν δεν σιγουρευτούν ότι τα νερά είναι βαθιά και δεν υπάρχουν εμπόδια.

Ο ήλιος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος χωρίς προστασία. Καπέλο, άσπρη μπλούζα και αντηλιακή προστασία ανήκουν στα εκ των ων ουκ άνευ. Επίσης, αποφεύγετε την έκθεση των παιδιών στον ήλιο, κατά τις μεσημεριανές ώρες.

Στην περίπτωση που τα παιδιά ασχολούνται με θαλάσσια αθλήματα, ή / και βρίσκονται σε σκάφη, καλό είναι να φορούν πάντα εγκεκριμένα σωσίβια και να ακολουθούν τους κανόνες ασφαλείας.

Το νερό ενέχει πάντα κινδύνους, ακόμη και αν δεν πρόκειται για θάλασσα. Μάθετε στα παιδιά να μην πλησιάζουν κοντά σε φουσκωμένο χείμαρρο ή ποτάμι_ αν πέσουν στο νερό, θα κινδυνεύσουν. Για τον ίδιο λόγο δεν πρέπει να κολυμπούν σε ποτάμι, όταν υπάρχει δυνατό ρεύμα.

Βουτιές σε λίμνες με θολά νερά, πρέπει να αποφεύγονται.

Μακριά, επίσης, από πηγάδια, στέρνες και αρδευτικά κανάλια.

Διακοπές στο βουνό

Κίνδυνοι και παγίδες δεν υπάρχουν μόνον στο νερό. Οι λάτρεις του βουνού θα απολαύσουν τη φύση με τα παιδιά τους, αν τα μάθουν να δείχνουν τη δέουσα προσοχή στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δικού τους ταξιδιού.

Αθλήματα του βουνού, όπως αναρρίχηση, ανάβαση, ελεύθερη πτώση, rafting, καλό είναι να γίνονται σε οργανωμένες ομάδες υπό την επιτήρηση ειδικών, να ακολουθούνται αυστηρά οι κανόνες ασφαλείας και να χρησιμοποιείται ο κατάλληλος εξοπλισμός.

Προσοχή και στην ποδηλασία: με κράνος ασφαλείας και σωστά παπούτσια.

Μάθετε στα παιδιά να αναγνωρίζουν τα δηλητηριώδη έντομα και ερπετά, ή φυτά, πχ. μανιτάρια.

Διδάξτε τους να αποφεύγουν να περπατούν μέσα σε ψηλά χόρτα, αλλιώς να κάνουν θόρυβο για να απομακρύνουν τα φίδια που μπορεί να κρύβονται σε αυτά.

Μιλήστε τους για τον κίνδυνο του να χώνουν τα χέρια τους σε χαραμάδες και κάτω από πέτρες, καθώς μπορεί να βρίσκονται φίδια και δηλητηριώδη έντομα, όπως σκορπιοί.

Υπογραμμίστε την ανάγκη σεβασμού σε όλα τα ζώα. Στην εξοχή τα παιδιά μπορεί να συναντήσουν ζώα μη κατοικίδια, όπως τσοπανόσκυλα, και μουλάρια, που δεν είναι συνηθισμένα σε κόσμο. Στην περίπτωση αυτή, θέλει προσοχή εκ μέρους των παιδιών για να μην προκληθούν ατυχήματα.

Στην περίπτωση κατασκήνωσης στο ύπαιθρο, τα μικρά παιδιά πρέπει να μένουν μακριά από σπίρτα, φωτιά και γκαζάκια.

Προσοχή στις καλοκαιρινές καταιγίδες. Μάθετε στα παιδιά να μη στέκονται κάτω από δέντρα και ηλεκτρικά καλώδια, καθώς και να μην κολυμπούν, όταν πέφτουν κεραυνοί.

ΠΗΓΗ: tovima.gr
real.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki