Sunday 7 October 2012

«Έλληνες» και μετανάστες

Η ανάρτηση είναι ακατάλληλη για ρατσιστές 

Νεφροπαθής ήταν η γριά γυναίκα.
Κάθε δυο μέρες η κόρη της την κατέβαζε από τον δεύτερο όροφο, για να την πάει για αιμοκάθαρση.
Ένας Αλβανός ερχόταν και τους βοήθαγε και του έδιναν 15 ευρώ.
Πέρασε ο καιρός κι ο Αλβανός γύρισε στην πατρίδα του.

Η κόρη ζήτησε βοήθεια, για να κατεβάσει την μάνα της, από κάποιους Πακιστανούς που έμεναν εκεί κοντά.
Ήρθε ένας νεαρός Πακιστανός και βοήθησε.
Έβγαλε να του δώσει 15 ευρώ.

Ποτέ από άρρωστο, είπε ο Πακιστανός και έφυγε χωρίς να πάρει τα λεφτά.
Δυο μέρες μετά, πρωί-πρωί ένας Πακιστανός ήταν στημένος έξω από το σπίτι τους. Πλυμένος, χτενισμένος.
Ποτέ λεφτά από άρρωστο, είπε.
Από τότε, κάθε δύο μέρες ερχόταν ένας Πακιστανός έξω από το σπίτι, εκ περιτροπής, πλυμένος, χτενισμένος και μερικές φορές, φορούσε γραβάτα.
....
Πέρασε λίγος καιρός και ένα πρωινό ο Πακιστανός δεν φάνηκε στο σπίτι.
Κάποιοι «Έλληνες» είχαν κάψει την παράγκα που έμεναν οι Πακιστανοί ...

hamomilaki

Παιδικές κρίσεις και πώς να τις αντιμετωπίσουμε

της Έλενας Μπούλια

Μαμά:
Έλα Γιωργάκη να φας το φρούτο σου!
Γιωργάκης: (τρέχει στο κατάστρωμα του πλοίου αμέριμνος)
Μαμά: Γιωργάκη έλα εδώ!
Γιωργάκης: (πλήρης αδιαφορία)
Μαμά: (σηκώνεται, παίρνει τον Γιωργάκη αγκαλιά και τον καθίζει με το ζόρι για να φάει το φρούτο)
Γιωργάκης: (αρχίζει να χτυπιέται, να κλαίει, να ουρλιάζει, να λέει ότι θέλει πατατάκια από το μπαρ του πλοίου)
Μαμά: Πήγαινε βρε Μάκη (μπαμπάς) να του πάρεις πατατάκια!
(πατατάκια καταφθάνουν, ανοίγουν, προσφέρονται – Γιωργάκης δεν θέλει τελικά πατατάκια – συνεχίζει να κλαίει και να χτυπιέται στην αγκαλιά της μαμάς)
Μαμά: Ηρέμησε αγάπη μου, τι έχεις πάθει; Τώρα σε λίγο φτάνουμε. Ηρέμησε! Δώσε ένα φιλάκι στη μαμά!
Γιωργάκης: (Χαστουκίζει τη μαμά και συνεχίζει να χτυπιέται)
Μαμά: (Βάζει κάτω τον Γιωργάκη και τον αρχίζει στις γρήγορες) 


Σε όλους έχει συμβεί να γίνουμε μάρτυρες παρόμοιων σκηνών. Όσοι δεν έχουν παιδιά σκέφτονται συνήθως πόσο κακομαθημένο μπορεί να είναι ένα παιδί και πως το δικό τους ποτέ δεν θα γίνει έτσι. Όσοι έχουν παιδιά αναρωτιούνται πού έχουν κάνει λάθος –και οι ίδιοι σαν γονείς, αλλά και η οικογένεια απέναντι. Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες, από την άλλη, σοκάρονται, τόσο με την συμπεριφορά των παιδιών όσο και με την αντίδραση των γονιών. Τι συμβαίνει τελικά; Είναι φυσιολογικό τα παιδιά να είναι τόσο ανυπάκουα, εγωκεντρικά και απαιτητικά; Υπάρχει τρόπος να μην είναι; Γιατί τα παιδάκια των ξένων δείχνουν τόσο ήσυχα και συνεργάσιμα; Υπάρχει τρόπος τα πρώτα χρόνια ενός παιδιού να είναι ήρεμα, χαρούμενα, χωρίς κλάματα και γκρίνιες –όπως αυτά που βλέπουμε στις διαφημίσεις;
Κάποιοι ονομάζουν την συμπεριφορά αυτή των παιδιών «χειριστική». Κάποιοι άλλοι μιλούν για «temper tantrum» και παιδικές κρίσεις. Όλοι πάντως συμφωνούν πως το πρόβλημα δεν ξεκινά από τα παιδιά, αλλά από τους γονείς, οι οποίοι κάπου φταίνε. Αλλά πού και πώς μπορούν να διορθώσουν το πρόβλημα; –αν, βέβαια, θεωρούν αυτή τη συμπεριφορά προβληματική και δεν αντιδρούν με το γνωστό «τι να κάνουμε; Παιδιά είναι!».

Επικοινωνήσαμε με δύο διδάκτορες ψυχολόγους-ψυχοθεραπεύτες, τον κ. Παύλο Μεταξά και την κ. Λήδα Αναγνωστάκη, και με την βοήθειά τους «πιάσαμε» το πρόβλημα από την αρχή και καταλήξαμε σε ορισμένες «λύσεις» και συμβουλές προς «πελαγωμένους» γονείς.

Η ανάγκη για τη μαμά 

Σύμφωνα με τους ειδικούς το «πρόβλημα» ξεκινά ήδη από την βρεφική ηλικία –συγκεκριμένα από την ηλικία 0. Το βρέφος έχει ανάγκη... 

Παλιά Σχολικά Αναγνωστικά

από TO BLOG ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ


1939 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Γ' ΤΑΞΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ
1939 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1943 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1946 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1947 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
1947 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
1948 ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΚΡΙΝΟΛΟΥΛΟΥΔΑ
1949 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1952 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1955 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Γ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1955 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1955 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1957 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1957 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1959 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1960 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
1963 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1963 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1966 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1966 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
1967 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
1971 ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ: Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Αλβανίας Αναστάσιος: "Από κοινωνία ελευθέρων προσώπων, γίναμε υποψήφιοι δούλοι των αγορών"

Ὁ σεβασμός πρός τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ἀντικαταστάθηκε ἀπό τή δεσποστεία ἀπροσώπων θεσμῶν καί δυνάμεων.


Ἀναστάσιος, Ἀρχιεπισκόπος Τιράνων, Δυρραχίου
καί πάσης Ἀλβανίας
Ολόκληρο το κείμενο έχει ως εξής:  

1. Ἡ οἰκονομική κρίση πού ζοῦμε σέ πολλές χῶρες τοῦ κόσμου, καί ἰδιαίτερα ἐμεῖς στόν Νότο τῆς Εὐρώπης, ἔχει ὁδηγήσει ἑκατομμύρια ἀνθρώπων σέ κατάθλιψη καί συχνά σέ ἀπόγνωση. Σήμερα ὅλο καί περισσότερο συνειδητοποιεῖται ὅτι ἡ οἰκονομική αὐτή κρίση εἶναι ἀποτέλεσμα μιᾶς γενικότερης κοινωνικῆς κρίσεως, μιᾶς κρίσεως ἀξιῶν. Ἀποτελεῖ συνέπεια μιᾶς θεωρητικῆς ἀντιλήψεως σχετικά μέ τόν ἄνθρωπο καί τή φύση, ἡ ὁποία, στήν ἐποχή τοῦ εὐδαιμονισμοῦ, κινήθηκε σέ ἐντελῶς διαφορετική κατεύθυνση ἀπό τή χριστιανική. Ἀπωθώντας ἀπό τή συνείδηση τῶν ἀνθρώπων καί τῆς κοινωνίας τήν πίστη στόν Θεό, στόν Θεό τῆς ἀλήθειας, τῆς δικαιοσύνης καί τῆς ἀγάπης, ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος κατέληξε στό συμπέρασμα ὅτι, ἀφοῦ δέν ὑπάρχει Θεός, ὅλα ἐπιτρέπονται.

Ὁ σεβασμός πρός τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ἀντικαταστάθηκε ἀπό τή δεσποστεία ἀπροσώπων θεσμῶν καί δυνάμεων. Ὁ τονισμός τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου ὑπεχώρησε δίνοντας τήν ἔμφαση στήν ἀπόλυτη ἐλευθερία τῆς ἀγορᾶς. Ἔτσι, ἀπό κοινωνία ἐλευθέρων προσώπων φθάσαμε στό σημεῖο ὁλόκληροι λαοί νά γίνονται ὑποψήφιοι δοῦλοι ἀπροσώπων ὁμάδων, ἀνωνύμων ἐμπόρων τοῦ χρήματος πού ρυθμίζουν βασικά τίς οἰκονομίες τῶν λαῶν, οἱ ὁποῖοι εἶναι γνωστοί ὡς “ἀγορές”. Αὐτές αὐτονομοῦν τό χρῆμα σάν ἀφηρημένη “λογιστική” ἀξία καί τό ἐμπορεύονται. Στούς πολυσυνθέτους δαιδάλους τῆς παγκοσμιοποιήσεως ἔχουν δημιουργηθεῖ νέες δομές τοῦ χρηματοπιστωτικοῦ συστήματος μιᾶς “εἰκονικῆς οἰκονομίας” πού κανείς κρατικός ἤ ἄλλος πολιτικός θεσμός δέν ἐλέγχει. Ἀντιθέτως, οἱ ἀποφάσεις τῶν ἀγνώστων αὐτῶν παραγόντων, πού δροῦν μέ καλυμμένα πρόσωπα, μποροῦν νά ἀνατινάξουν κράτη καί ἔθνη καί νά καταδικάσουν ἑκατομμύρια ἀνθρώπους στήν ἀνεργία καί τήν κοινωνία στήν ἐξαθλίωση. Ἔτσι, ὅλη ἡ παγκόσμια οἰκονομία ζεῖ πλέον μιά τρομερή δομική κρίση τοῦ χρηματοπιστωτικοῦ συστήματος, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τήν πιό πειστική ἀπόδειξη τῆς κρίσεως ἀξιῶν τῆς κοινωνίας.

Ἡ ἀδικία σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο κορυφώνεται στό γεγονός ὅτι τό 20% τοῦ πληθυσμοῦ τοῦ πλανήτη, πού ζεῖ στίς πλούσιες χῶρες, καταναλώνει τό 80% τοῦ πλούτου τῆς γῆς. Συγχρόνως, ἡ οἰκονομική αὐθαιρεσία, ἡ διαφθορά, ἡ ἀδικία καί ἀναλγησία, πού ἄνθησαν μέ ὅποιο οἰκονομικό μοντέλο καί ἄν ἐπεβλήθηκε –καπιταλιστικό ἤ σοσιαλιστικό-, ἔχει ὁδηγήσει ἑκατομμύρια ἀνθρώπων στήν κοινωνική περιθωριοποίηση καί ἐν πολλοῖς στήν ἐξαθλίωση.

περισσότερα εδώ

Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης
«Εγώ το παιδί, ο κόσμος μου κι ο κόσμος όλος»

Είσοδος 2 ευρώ
Έργα ζωγραφικής παιδιών
18.09.2012 έως 31.07.2013

H ιδέα, για τη συγκεκριμένη έκθεση "Εγώ το παιδί, ο κόσμος μου κι ο κόσμος όλος" που παρουσιάζεται στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης από τις 18 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Ιουλίου 2013 , ήρθε ως αποτέλεσμα της επικαιρότητας και της περιόδου κρίσεως που διανύουμε.
Στόχος είναι τα παιδιά, μέσα από την τέχνη, να αντιληφθούν όσα συμβαίνουν γύρω τους και κυρίως να συνειδητοποιήσουν το δικό τους σημαντικό ρόλο, σαν πολίτες του κόσμου. Αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα τους, αποδέχονται τη διαφορετικότητα και κατανοούν την αξία της συνύπαρξης, της προσαρμοστικότητας και της συνεργασίας.
Η έκθεση προσεγγίζει θέματα οριοθέτησης και σχέσεων μέσα στην οικογένεια, στο σχολείο, στη γειτονιά, στη χώρα και στον κόσμο όλο.
Τα 177 έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών από όλη την Ελλάδα αποκαλύπτουν την πορεία του μουσείου κατά τη διάρκεια των 18 χρόνων λειτουργίας του. Τα έργα ανήκουν την ευρύτερη συλλογή του Μουσείου 1988-2012 και προέρχονται από πανελλήνιους διαγωνισμούς παιδικής ζωγραφικής, συνεργασίες, δωρεές και από τα εικαστικά εργαστήρια που πραγματοποιεί το μουσείο στο χώρο του.
Η έκθεση εμπλουτίζεται με 11 έργα μαθητών του 48ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και 4 έργα από τη διεθνή συλλογή του Μουσείου Παιδικής Τέχνης της Χαμάντα στην Ιαπωνία.

Πληροφορίες εκδήλωσης
Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης


Κόδρου 9 (προέκταση οδού Βουλής), Αθήνα (Πλάκα), 30-210-3312621, http://www.childrensartmuseum.gr/ Τρίτη-Σάββατο: 10.00-14.00
Κυριακή: 11.00-14.00
Εγκαίνια: 12 Οκτωβρίου 2012 στις 20.00


από elculture

Μυτιλήνη: Αντιρατσιστικό φιλμάκι
από μαθητές Λυκείου του Μανταμάδου

Η πραγματικότητα σχολιασμένη με νεανική φρεσκάδα 
μέσα από μια απλή ιστορία
.
Ένα μικρό αντιρατσιστικό φιλμάκι που δημιούργησαν μαθητές της Γ’ Λυκείου στο Μανταμάδο Μυτιλήνης δείχνει πως νέα παιδιά μπορούν να σχολιάσουν την πραγματικότητα.
Το φιλμάκι, ολίγων μόνον λεπτών, έχει τίτλο «Το πορτοφόλι», γυρίστηκε αποκλειστικά από μαθητές τη χρονιά που μας πέρασε και μαθητές πρωταγωνιστούν σε αυτό.

Στηρίζεται σε μια απλή ιστορία σχολιασμένη πολύ έξυπνα από δύο τραγούδια, ένα του Μάρκου Βαμβακάρη και ένα των Gogol Bordello.

Υποστηρίχτηκε από όλη την σχολική κοινότητα, μαθητές και καθηγητές. Διαβάζοντας τα σχόλια κάτω από το φιλμάκι στο youtube βλέπεις ότι τα περισσότερα είναι θετικά. Χαμογελάς γιατί ξέρεις ότι το θέμα είναι «καυτό», αλλά τελικά η νεανική φρεσκάδα κερδίζει τις εντυπώσεις.

Σκέφτεσαι ακόμα πόσο καλό θα ήταν τα σχολεία να είναι πολιτιστικές κυψέλες και να έχουν τη δυνατότητα να ασχολούνται πιο οργανωμένα με την Τέχνη. 

tovima

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki