Thursday 22 January 2015

Συμβουλές που δίνω στα παιδιά μου, αλλά εγώ δεν τηρώ!

Ένας νέος μπαμπάς έχει ανησυχίες! Φοβάται ότι η απόσταση ανάμεσα στα λόγια και στις πράξεις του είναι μεγάλη…
Σ’ ένα τρυφερό κείμενο ένας πατέρας γράφει για όλα όσα θέλει να μάθει στα παιδιά του, αλλά συνειδητοποιεί ότι ακόμη κι ο ίδιος δυσκολεύεται να εφαρμόσει.

Το μεγάλωμα ενός παιδιού σε κάνει να αναθεωρείς το σύστημα αξιών σου ή και να αναρωτιέσαι αν στην πραγματικότητα είχες αξίες πριν κάνεις παιδί. Είναι τόσο δύσκολο και, ταυτόχρονα, τόσο αναγκαίο να είσαι το καλό παράδειγμα.
 
Ως νέος πατέρας έχω καταλάβει το εξής: Δεν τηρώ σχεδόν κανένα από τα πράγματα που θέλω να εμφυσήσω στα παιδιά μου. Ξέρω να ξεχωρίζω το σωστό από το λάθος φυσικά, αλλά… δεν είναι πάντα εύκολο να κάνεις αυτό που πρέπει! Κάθε φορά που τους δίνω μια συμβουλή, συνειδητοποιώ ότι εγώ ο ίδιος δεν την εφαρμόζω.
Συγκέντρωσα λοιπόν μερικά από τα μαθήματα ζωής που προσπαθώ να δίνω στα παιδιά μου, αλλά – μυστηριωδώς – είμαι εγώ ο πρώτος που ξεχνάει να εφαρμόσει:
 
Δεν χρειάζεται να αρέσεις σε όλους
Πες τη γνώμη σου αν πιστεύεις ότι έχεις δίκιο. Πες στους φίλους σου την αλήθεια ακόμη κι αν δεν θέλουν να την ακούσουν. Να είσαι ειλικρινής. Μη γελάς με αστεία που δεν σου αρέσουν, μη σιωπάς αν το δίκιο είναι με το μέρος σου, μη φοβάσαι την αλήθεια. Εγώ, ακόμα, τη φοβάμαι…
 
Μην χαραμίσεις τα ταλέντα σου
Προσπάθησε να ολοκληρώνεις αυτό που αρχίζεις! Αν έχεις ταλέντο σε κάτι, δούλεψε και γίνε πολύ καλός σ’ αυτό. Μην αρκεστείς στην μετριότητα! Εγώ ήμουν απλά καλός και ποτέ «πολύ καλός» με ό,τι ασχολούμουν – κιθάρα, φωτογραφία, ταχυδακτυλουργικά κόλπα. Γι΄ αυτό μάλλον τα παράτησα όλα.

Διάβασε για το σχολείο
Διάβασε πολύ και κόπιασε για το σχολείο σου. Όχι για να βγάλεις λεφτά ή να πάρεις επαίνους. Μόνο για να μπορέσεις μια μέρα να κοιτάξεις πίσω και να αισθανθείς περήφανος για τον εαυτό σου.
 
Καθάρισε το δωμάτιό σου
Βλέπεις αυτή τη τεράστια στοίβα από ρούχα δίπλα στο κρεβάτι σου; Μου χαλάει τη διάθεση κάθε φορά που την βλέπω. Κράτα τον χώρο σου καθαρό και τακτοποιημένο – δεν φαντάζεσαι πόσο όμορφα θα σε κάνει να νιώσεις.
 
Φρόντισε το σώμα σου
Είναι το σπίτι σου και είναι μοναδικό – φρόντισέ το. Κάνε γυμναστική και πρόσεξε την διατροφή σου. Και μην πίνεις πολλά αναψυκτικά (όπως εγώ) – δεν θα σ’ αρέσουν τα συνεπακόλουθα σφραγίσματα (κοίτα τα δικά μου!).
 
Πείσε τον εαυτό σου να ζήσει νέες εμπειρίες
Δε θέλω να γίνω ο γονιός που πιέζει το παιδί του να κάνει όσα αυτός δεν μπόρεσε, αλλά πραγματικά οι εμπειρίες είναι το παν! Ίσως το ενδεχόμενο να ταξιδέψεις ή να μείνεις στο εξωτερικό σε τρομάζει. Πρέπει όμως να δοκιμάσεις καινούριες γεύσεις, καινούρια μέρη, καινούρια έθιμα, γλώσσες και συνήθειες.

Ενδιαφέρσου για την πολιτική
Προσπάθησε να παρακολουθείς τις πολιτικές εξελίξεις. Μην ξοδεύεις όλο σου τον χρόνο στα social media και στην τηλεόραση. Δώσε την απαραίτητη προσοχή σ’ αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά – αυτά που θα σου αλλάξουν τη ζωή. Διάβασε, κουβέντιασε, προβληματίσου.
 
Να οδηγείς προσεκτικά
Μην απαντάς σε κλήσεις ή μηνύματα όσο οδηγείς. Δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να περιμένει! Μην πίνεις πριν οδηγήσεις και μην έχεις υπερβολική αυτοπεποίθηση ως προς τις ικανότητές σου ως οδηγός. Πρέπει να νοιάζεσαι για την ασφάλειά σου!
 
Η οικογένειά σου είναι πάνω απ’ όλα
Πάνω και πρώτα απ΄ όλα βρίσκεται η οικογένειά σου. Να είσαι εκεί όταν σε χρειάζονται. Μη ρωτάς, μην ζητάς εξηγήσεις για όλα. Μην αφήσεις ποτέ τη δουλειά σου να γίνει πρώτη σου προτεραιότητα. Η οικογένειά σου, είναι ό, τι σημαντικότερο έχεις.
Αυτή η τελευταία συμβουλή είναι μάλλον η μόνη που τηρώ ευλαβικά…
 
Μπορεί να μην είμαστε τέλειοι, αλλά ένα είναι σίγουρο: μεγαλώνοντας παιδιά, γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

Πηγή: mama365.com

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki