Tuesday 5 April 2016

Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Παιδιών στα Ανώγεια

Δεν μου έμαθαν να διαβάζω μόνο να σκοτώνω τόσο μικρός ακόμα και χώρια από τους φίλους μου.
Βοήθεια μου έκλεψαν τα χρόνια μου ως παιδί και έστησαν τα σώματα μας μπροστά στον τοίχο.
Ποιος γονιός θα δεχτεί να παίζει το παιδί του με τη φωτιά;
Μα αυτό δεν είναι παιχνίδι, είναι αίμα ανθρώπινο.
Βοήθεια μου έκλεψαν τα χρόνια μου ως παιδί
Θέλω να πάω στο σχολείο, γιατί όχι εγώ...
Πολύ μεγάλος, πολύ μικρός εγώ θέλω να μάθω.
Ακόμα και αν είναι αργά, θέλω να παίξω παιχνίδια της ηλικίας μου, θέλω να τρέξω στο δρόμο με τους φίλους μου να χαζολογήσω με τους συνομήλικους μου.
Θέλω να πάω στο σχολείο... γιατί όχι εγώ…
Λίμα Εσποά, από το Κονγκό, 

που στο παρελθόν φοίτησε στο Κέντρο Αστέγων Ασυνόδευτων Παιδιών στα Ανώγεια.
Συγκλονίζει η δασκάλα των προσφυγόπουλων του Ψηλορείτη

Συγκινητική και συγκλονιστική αφήνοντας τα δάκρυα να κυλήσουν από τα μάτια της όταν η σκέψη της ταξιδεύει στα "παιδιά" της όπως τα αποκαλεί. Στα προσφυγόπουλα που φιλοξενούνται στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Παιδιών, αιτούντων άσυλο, στα Ανώγεια εδώ και 15 χρόνια.
Χαρακτηρίζοντας την εργασία της στο Κέντρο, ως εμπειρία ζωής, από το πλατό της εκπομπής "Κρήτη Σήμερα" η δασκάλα των προσφυγόπουλων στα Ανώγεια κ. Κατερίνα Βρέντζου, έστειλε με το δικό της τρόπο το μήνυμα στήριξης και αγάπης τουλάχιστον προς τα παιδιά που η τύχη δεν τους χαμογέλασε και βίωσαν την πιο άσχημη εμπειρία να αποκοπούν από τη μητέρα, τον πατέρα, τις οικογένειες τους.
Υπογράμμισε τις σχέσεις ζωής που το προσωπικό του Κέντρου έχει συνάψει με τους μαθητές που σήμερα αριθμούν 27 και στο οποίο έχει αναφερθεί το neakriti.gr.
Ξεχωριστή στιγμή, η αναφορά της στα παιδιά που τελειώνοντας το σχολείο έπρεπε να φύγουν από την περιοχή για να τραβήξουν το δικό τους δρόμο, ενώ αναφέρθηκε και στη δύσκολη διαδικασία του να κερδίσει την εμπιστοσύνη μικρών παιδιών ως αναλφάβητα και φοβισμένα έπρεπε να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Η εκπαιδευτικός των προσφυγόπουλων έκλεισε με το παραπάνω ποίημα ενός παιδιού του Λίμα Εσποά, από το Κονγκό, που στο παρελθόν φοίτησε στο Κέντρο Αστέγων Ασυνόδευτων Παιδιών στα Ανώγεια και πλέον βρίσκεται στο Λονδίνο με τον αδερφό του, τον οποίο και κατάφερε να εντοπίσει με την βοήθεια των ανθρώπων του ξενώνα. 

Δείτε το απόσπασμα από την εκπομπή "Κρήτη Σήμερα":

Επιμέλεια: Βάλια Μπούη
Ρεπορτάζ: Μάνος Δασκαλάκης

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki