content='IE=9; IE=8; IE=7; IE=EDGE; chrome=1' content='EmFzIeHFlQgPTxbMCmI95tNM8LI' content='Greece' content='S05o6Dly-TXYLfWLefBlWVa_b99Wt1aM4ca02T2eF9g' content='ZSUyq9bWXj0oJlq-0KujG7GngYziwbRFb64X3hn5rrg' content='520d1c62cdcb55ffb3234698d4b266a1f8b7c5e8' content='BAD79DD59F45A4C95EA40996623BCD1A' content='fb7da0c65145a8e480a6bbae047e5679' content='7 days' content='dd7239129fa6a293' To χαμομηλάκι : 2016/06/08

Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Το κοριτσάκι και το ελαφάκι
A baby human pets a baby deer

Στην Ομάχα των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα ελαφάκι μπαίνει στον κήπο ενός σπιτιού. 

Η Kate, ένα μικρό κοριτσάκι, πλησίασε το ζώο προσπαθώντας
να το χαϊδέψει.
Περιέργως, το ελαφάκι δεν φοβήθηκε από την παρουσία του κοριτσιού.

το βρήκαμε στην αγαπημένη μας Ιδεοπηγή

111 χρόνια φυλακή στον δάσκαλο - παιδοβιαστή
των Τρικάλων. Τα 25 θα εκτίσει (και αν...)!!

Σε 25 χρονάκια θα είναι έξω...
και, ίσως, αν δείξει διαγωγή «κοσμιωτάτη», μπορεί σε λίγα χρόνια να ξαναρχίσει το «θεάρεστο» έργο του «κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή»...
------------------
111 χρόνια φυλακή στον δάσκαλο στα Τρίκαλα για την αποπλάνηση μαθητών

Ολοκληρώθηκε την Τρίτη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καρδίτσας, η δίκη με κατηγορούμενο τον 53χρονο δάσκαλο Παναγιώτη Παπακώστα.
Στον 53χρονο επιβλήθηκε η ποινή των 111 χρόνων (εκτιτέα 25 έτη) για τα αδικήματα της αποπλάνησης και της κατάχρησης ανηλίκων σε ασέλγεια για 8 παιδιά μαθητές του σχολείου με το κατηγορητήριο κακουργηματικών πράξεων 
«της αποπλάνησης παιδιών που δεν συμπλήρωσαν τα 12 έτη κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή και της κατάχρησης ανηλίκων που δεν συμπλήρωσαν τα 14 έτη σε ασέλγεια κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή».

Ο 53χρονος που είχε συλληφθεί τον περασμένο Μάιο μετά από σχετικές καταγγελίες, είχε προφυλακιστεί μετά την απολογία του και σήμερα οδηγήθηκε στις Φυλακές για την έκτιση του υπολοίπου της ποινής του.

Όταν το παιδί νιώθει «τις λέξεις να σκαλώνουν στο λαιμό ...»
Επιλεκτική (εκλεκτική) Αλαλία - Selective Mutism

....................
Ο όρος Επιλεκτική αλαλία αναφέρεται στο παιδί που ενώ είναι ιδιαίτερα ομιλητικό στο σπίτι, σε ορισμένα περιβάλλοντα (συνήθως στο σχολείο) και άτομα (πχ δασκάλα) σωπαίνει πεισματικά. Το παιδί με επιλεκτική αλαλία θα παραμείνει σιωπηλό ακόμα και όταν οι συνέπειες θα του επιφέρουν απομόνωση, ντροπή, τιμωρία. 
Όποια κι αν είναι η ανάγκη, όποιο κι αν είναι το τίμημα νιώθει «τις λέξεις να σκαλώνουν στο λαιμό, να κολλάνε στη γλώσσα».

Σύμφωνα με το Διαγνωστικό και Στατιστικό εγχειρίδιο των ψυχικών διαταραχών ένα παιδί έχει επιλεκτική αλαλία όταν: 

1. Παρατηρείται διαρκής αποτυχία λεκτικής επικοινωνίας σε συγκεκριμένες κοινωνικές καταστάσεις (στις οποίες απαιτείται η λεκτική επικοινωνία, πχ σχολείο,) παρά της ικανότητας του να μιλάει σε άλλες καταστάσεις.
2. Φέρνει αρνητική επίδραση στη σχολική, επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη του παιδιού.
3. H διαταραχή διαρκεί τουλάχιστον για ένα μήνα.
4. Η αποτυχία ομιλίας δεν οφείλεται σε έλλειψη γνώσης της ομιλούμενης γλώσσας .
5. Η διαταραχή δεν οφείλεται σε κάποια διαταραχή επικοινωνίας (πχ τραυλισμός) .
6. Η αποτυχία ομιλίας δεν οφείλεται σε κάποια αναπτυξιακή διαταραχή όπως αυτισμός, σχιζοφρένεια ή σε άλλη ψυχωτική διαταραχή.

Η επιλεκτική αλαλία παρουσιάζεται πριν το 5ο έτος της ηλικίας και συνδέεται άμεσα με το κοινωνικό άγχος. Στην αρχή οι γονείς το αποδίδουν σε υπερβολική ντροπαλότητα ή τεμπελιά αλλά με το πέρασμα του χρόνου και την εισαγωγή του παιδιού στο σχολείο διαπιστώνεται το πρόβλημα. 
Στη φάση αυτή καθοριστικό ρόλο παίζει η άμεση ένταξη του σε θεραπευτικό πρόγραμμα. Όσο νωρίτερα τεθεί σε εφαρμογή η παρέμβαση τόσο πιο άμεση θα είναι η ανταπόκριση του παιδιού. Πολλοί γονείς εσφαλμένα θεωρούν ότι η κατάσταση είναι προσωρινή και αφήνουν πολύτιμο χρόνο να χαθεί, με αποτέλεσμα η αλαλία να εγκαθίσταται στο συμπεριφορικό ρεπερτόριο του παιδιού.
Το παιδί με επιλεκτική αλαλία, βιώνει πολλές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον. Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του ουκ ολίγες φορές θεωρείται χειριστικό, με πεισματική συμπεριφορά, γλωσσικές διαταραχές ή συναισθηματικές και νοητικές δυσκολίες. 
Το αποτέλεσμα: να τοποθετείται σε ειδικές τάξεις και ακαδημαϊκά να μένει πίσω. Επίσης, δεν είναι λίγοι οι συμμαθητές που το περιπαίζουν και το χλευάζουν για την αδυναμία του.
Οι γονείς συνήθως αδυνατούν να διαχειριστούν την ευαίσθητη αυτή κατάσταση. Δεν μπορούν κατανοήσουν , ούτε και να δεχτούν πως το ομιλητικό παιδί στο σπίτι μετατρέπεται σε ένα αμίλητο και ανέκφραστο ον στο σχολείο ή στο πάρκο. Πολλές φορές το πιέζουν να πει έστω και μια λέξη, στρατηγική που φέρνει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.

Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας


Καθησυχάστε το. 
Πείτε του ότι το αγαπάτε έτσι όπως είναι, μην την πιέζεται να αλλάξει εδώ και τώρα. Η επιλεκτική αλαλία είναι αποτέλεσμα του άγχους για την ομιλία και όχι πείσμα. Μην ξεχνάτε όσο περισσότερο το πιέζετε να μιλήσει τόσο περισσότερο το αγχώνετε.
Ενημερώστε φίλους και συγγενείς για την επιλεκτική αλαλία. (δίχως να είναι το παιδί μπροστά). 
Πείτε τους ότι ακόμη και αν δεν λαμβάνουν απάντηση να συνεχίζουν να του μιλάνε και να του αφήνουν χρόνο μεγαλύτερο από 5 δευτερόλεπτα όταν του απευθύνουν ερωτήσεις . Αξίζει να σημειωθεί πως ο γονιός δεν πρέπει να κάνει τη φωνή του παιδιού και να απαντάει αντί αυτού.
Ενισχύστε τις κοινωνικές του συναναστροφές. 
Καλέστε φίλους στο σπίτι όπου το παιδί νιώθει άνετα να εκφραστεί και ίσως και να μιλήσει.
Ενθαρρύνετε το να ξεκινήσει δραστηριότητες 
όπως μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, κολύμβηση τα οποία απαιτούν λιγότερη λεκτική επικοινωνία και περισσότερη γλώσσα του σώματος. Με την άθληση τα παιδιά εκτονώνονται και μαθαίνουν να συνεργάζονται.
Βιντεοσκοπείστε το παιδί σας να αφηγείται ιστορίες ή παραμύθια. 
Εμψυχώστε το να δείξει το βίντεο σε όσους θα θελε να μιλήσει αλλά δεν μπορεί.
Παροτρύνετε το να τηλεφωνεί σε φίλους ή συμμαθητές. 
Τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία συνήθως μιλούν στο τηλέφωνο χωρίς αναστολές.
Τονώστε την αυτοπεποίθηση του. 
Ορισμένες από τις σκέψεις που μπορεί να κάνει είναι 
«πώς να ακούγεται η φωνή μου στους άλλους;» 
«μπορώ να λέω όλες τις λέξεις σωστά;» 
«μπορώ να τα καταφέρω στο σχολείο;» 
«Μπορώ να κάνω φιλίες;»

Πόσο τίμιοι είμαστε; Δείτε με πόση ευκολία κλέβουν
ένα παιδί νομίζοντας ότι είναι τυφλό…

Παριστάνουν και τους ευγενικούς!!
Το πείραμα της ΑΠΟΛΥΤΗΣ ντροπής!
«ΤΥΦΛΟ» παιδί ζητάει ψιλά από 5 δολάρια ΚΑΙ δίνει 50…! 
Θα πάθετε σοκ!!! (ΒΙΝΤΕΟ)
makeleio

Αν εσείς αγαπάτε τα βιβλία, έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να συμβεί το ίδιο και με τα παιδιά σας.

Ωστόσο, συμβαίνει συχνά, ιδιαίτερα με τα αγόρια, να μην βρίσκουν στα βιβλία το ίδιο ενδιαφέρον με εσάς. Δεν χρειάζεται να γίνετε πιεστικοί αν η λογοτεχνία δεν τα συγκινεί, ωστόσο αξίζει τον κόπο να έχετε πρώτα δοκιμάσει. 
A Mother Reading To Her Child
Πώς;

Διαβάστε τους καθημερινά
Μπορείτε να ξεκινήσετε να παίρνετε και να διαβάζετε βιβλία στα παιδιά σας ήδη από την ηλικία του ενός έτους. Με τον τρόπο αυτό, λένε οι ειδικοί, θα εξοικειωθούν με τα βιβλία και θα τα θέλουν περισσότερο στο μέλλον. Διαβάζοντάς τους τα βοηθάτε να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο, να βελτιώσουν το λεξιλόγιό τους και να παρακινηθούν στο γράψιμο. Μπορείτε να τους διαβάζετε για λίγη ώρα κάθε βράδυ πριν κοιμηθούν όσο είναι μωρά και όταν πλέον θα μπορούν να διαβάζουν μόνα τους να τα παροτρύνετε να συνεχίσουν την καλή αυτή συνήθεια. Μπορούν, μάλιστα, να διαβάζουν και σε εσάς κάποιες φορές.

Επισκέψεις σε Παιδικές Βιβλιοθήκες
Το 2005 πρωτολειτούργησε η Παιδική Βιβλιοθήκη Δήμου Χαλανδρίου «Μίμης Βασιλόπουλος» και φιλοξενεί περισσότερα από 8.000 τίτλους βιβλίων για παιδιά και νέους της περιοχής (μάθετε περισσότερα εδώ). Ωστόσο, δεν είναι η μοναδική παιδική δημοτική βιβλιοθήκη στην Ελλάδα, στην οποία μπορεί το παιδί σας να γίνει μέλος εντελώς δωρεάν και να δανείζεται τακτικά βιβλία. Ρωτήστε στον Δήμο στον οποίον κατοικείται αν υπάρχει τέτοια παροχή.

Συζητήστε με τα παιδιά για τα βιβλία
Για να κάνετε τα παιδιά να ενδιαφερθούν ακόμα περισσότερο για τα βιβλία που διαβάζουν, συζητήστε μαζί τους την πλοκή και ρωτήστε τους για τους χαρακτήρες, το αντικείμενο που πραγματεύονται, καθώς και τις σκέψεις τους πάνω σε αυτό. Ακόμα, μην διστάσετε να δώσετε και εσείς πληροφορίες στα παιδιά σας για τα δικά σας βιβλία.

Πηγαίνετε τα παιδιά σε εκδηλώσεις σχετικές με το βιβλίο
Οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι που πωλούν παιδικά βιβλία κάνουν συχνότατα δωρεάν εκδηλώσεις, είτε με δημιουργικά εργαστήρια σχετικά με κάποιο βιβλίο είτε με παρουσιάσεις νέων βιβλίων, στις οποίες μάλιστα παραβρίσκεται και ο ίδιος ο συγγραφέας για να μιλήσει με τα παιδιά και τους γονείς. Οι χώροι αυτοί θα προσθέσουν στο ενδιαφέρον που θέλετε να αναπτύξει το παιδί σας για την λογοτεχνία.

Αγοράστε τους βιβλία που ξέρετε ότι θα τους αρέσουν
Είτε πρόκειται για κάποιο κεφάλαιο της αγαπημένης τους σειράς βιβλίων, είτε για κόμιξ, είτε για το βιβλίο που κυκλοφόρησε παράλληλα με κάποια παιδική ταινία, ή ακόμα για κάποιο βιβλίο που να μιλά για το χόμπι του παιδιού, π.χ. το ποδόσφαιρο. Η ουσία είναι να βρείτε αφηγήματα που να θέλουν τα παιδιά να διαβάσουν.

Δημιουργήστε τις κατάλληλες συνθήκες για διάβασμα
Είτε πρόκειται για ένα λαμπατέρ με σωστό φωτισμό στο κομοδίνο τους, είτε για μία αναπαυτική πολυθρόνα στο δωμάτιό τους, το να τους δημιουργήσετε καλές συνθήκες για διάβασμα, σε έναν χώρο όπου δεν θα αποσπάται η προσοχή τους από την τηλεόραση ή από άλλα μέλη της οικογένειας, θα τα ωθήσει ακόμα πιο εύκολα σε αυτή την ασχολία.

Επισκεφθείτε μαζί το αγαπημένο σας βιβλιοπωλείο
Αφήστε τα παιδιά να χαθούν στους διαδρόμους, να ξεφυλλίσουν βιβλία, να επιλέξουν αυτά που τους κάνουν εντύπωση… ακόμα κι αν δεν είναι αυτά που θα επιλέγατε εσείς να τους αγοράσετε, μην τα απορρίψετε. Πάρτε ένα βιβλίο δικής τους επιλογής και ένα δικής σας και προτείνετε στο παιδί να τα διαβάσει και τα δύο να αποφασίσει μετά μόνο του ποιο του άρεσε περισσότερο και γιατί.

Αγοράστε του ένα καλό λεξικό
Είναι δεδομένο πως όταν πρωτοξεκινά να διαβάζει το παιδί θα έχει συχνά άγνωστες λέξεις. Αν δεν θέλετε να σας ρωτά κάθε λίγο τι σημαίνει η κάθε λέξη -και πιθανώς να έρχεστε σε δύσκολη θέση αν δεν έχετε την σωστή απάντηση- πάρτε του ένα καλό λεξικό και παραπέμπετε το παιδί εκεί.

Τα αγόρια και το διάβασμα

Τα αγόρια, λένε οι ειδικοί, ως πιο κινητικά από τα κορίτσια είναι εκ φύσεως αρνητικά ως προς το διάβασμα και γι’αυτό πρέπει να τα φέρνουμε σε επαφή με βιβλία που πραγματικά θα τα συγκινήσουν, όπως κόμιξ, βιβλία με ανέκδοτα, αλλά και βιβλία για ρομπότ, για κατασκευές, για εξωγήινους. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψιν και από τους δασκάλους όταν προτείνουν βιβλία στα παιδιά για τον ελεύθερο χρόνο τους. Το να «σνομπάρουν» βιβλία όπως το «Βιβλίο Γκίνες των Παγκόσμιων Ρεκόρ» είναι λάθος και το μόνο που καταφέρνουν είναι να κάνουν τα αγόρια να αποφύγουν το διάβασμα ακόμα περισσότερο.

Πηγές: Childrensbooks.About, Edition.Cnn.Com-