content='IE=9; IE=8; IE=7; IE=EDGE; chrome=1' content='EmFzIeHFlQgPTxbMCmI95tNM8LI' content='Greece' content='S05o6Dly-TXYLfWLefBlWVa_b99Wt1aM4ca02T2eF9g' content='ZSUyq9bWXj0oJlq-0KujG7GngYziwbRFb64X3hn5rrg' content='520d1c62cdcb55ffb3234698d4b266a1f8b7c5e8' content='BAD79DD59F45A4C95EA40996623BCD1A' content='fb7da0c65145a8e480a6bbae047e5679' content='7 days' content='dd7239129fa6a293' To χαμομηλάκι : 2016/09/23

Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016

Παράτησε το παιδί της για ώρες στο αυτοκίνητο για να διασκεδάσει με φίλους - Ωραία μάνα, για κλωνοποίηση!!

Βράδυ στους δρόμους της Σουηδίας. 
Περαστικοί ακούνε φωνές από ένα αυτοκίνητο το βράδυ της Τρίτης και αντιλαμβάνονται πως ένα μικρό παιδί είναι εγκλωβισμένο μέσα.
Προσπαθούν να ανοίξουν τις πόρτες όμως αντιλαμβάνονται ότι είναι όλες κλειδωμένες. Στο σημείο φτάνει άμεσα η αστυνομία, καλούν έναν μηχανικό αυτοκινήτων και ανοίγουν το όχημα.
Περίπου 20 λεπτά αργότερα, ακριβώς την ώρα που απεγκλώβιζαν το μικρό αγοράκι, ανοίγει η πόρτα ενός νυχτερινού κέντρου, όπου ήταν παρκαρισμένο το όχημα και βγαίνει η μητέρα του παιδιού.
Σύμφωνα με την αναφορά της αστυνομίας, η 25χρονη μητέρα είχε αφήσει το παιδί για αρκετές ώρες κλειδωμένο στο αυτοκίνητο της για να διασκεδάσει με τους συναδέλφους της. 
Η γυναίκα αντιμετωπίζει πλέον κατηγορίες για εγκατάλειψη ανηλίκου σε δημόσιο χώρο.
Όπως αναφέρουν τοπικά μέσα, ένας από τους περαστικούς που βρήκε το παιδί δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την ψυχραιμία του και εξύβρισε άσχημα τη νεαρή μητέρα και χτύπησε το αυτοκίνητο της.
Τον κατήγγειλε με τη σειρά της για βανδαλισμό της ιδιωτικής της περιουσίας.

Κατάλληλα βότανα για τα μικρά παιδιά και δοσολογίες

Πάντα χρησιμοποιείτε τα βότανα υπό την επίβλεψη 
ενός ειδικού ιατρού και ποτέ μόνοι σας. 
Μην χρησιμοποιείτε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη ιατρού. 
Οι φυσικές θεραπείες και τα βότανα δεν αποτελούν υποκατάστατο ιατρικής περίθαλψης. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι καθαρά και μόνο για ενημερωτικό σκοπό.
Τα ακόλουθα βότανα θεωρούνται ιδιαίτερα κατάλληλα για τα παιδιά, καταπραΰνοντας τα συμπτώματα και επιταχύνοντας την ανάρρωση. 
Τα περισσότερα από τα γιατρικά είναι καλύτερα να χορηγούνται υπό μορφή εγχύματος και μπορούν να δοθούν στα νήπια με το μπιμπερό
Μπορείτε να κάνετε πιο εύγευστα τα εγχύματα προσθέτοντας μέλι (βλέπε προφυλάξεις στο τέλος) ή σιρόπι από σφενδάμι αν είναι απαραίτητο, αλλά το καλύτερο είναι να χορηγούνται άγλυκα.

Οι δοσολογίες που αναγράφονται είναι για παιδιά ηλικίας 1-6 ετών, αλλά μπορούν να προσαρμοσθούν ώστε να είναι κατάλληλες και για άλλες ηλικιακές ομάδες.

Δοσολογίες
Οι δόσεις σε αυτή τη σελίδα είναι για παιδιά 1-6 ετών.
Για τις υπόλοιπες ηλικίες προσαρμόστε τις δόσεις σύμφωνα με τα παρακάτω:
ηλικία 6-12 μηνών – 1/3 της δόσης
ηλικία 7-12 ετών – 1 ½ της δόσης

Γενικές ασθένειες
Τα νήπια και τα παιδιά είναι ευπαθή σε μία ευρεία κλίμακα ασθενειών και ενοχλήσεων. 

Οι πεπτικές διαταραχές που επιφέρουν διάρροια και δυσκοιλιότητα πιθανόν να είναι αποτέλεσμα τροφικής δυσανεξίας ή αλλεργίας στα νήπια, ιδιαίτερα όταν εισάγονται, για πρώτη φορά, τροφές, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, στη διατροφή τους. 
Άλλες ελάσσονος σημασίας πεπτικές διαταραχές, που οφείλονται σε λοιμώξεις ή φλεγμονές, είναι πιθανόν να προκαλέσουν απώλεια της όρεξης.
Οι κολικοί είναι σπασμοί των εντέρων που προκαλούν πόνους σαν κράμπες στην κοιλιά. Συνήθως εμφανίζονται κατά τους 3 πρώτους μήνες της ζωής των παιδιών, ιδιαίτερα μετά το τάισμα το βραδάκι, όταν η διαδικασία της πέψης μπορεί να μη λειτουργεί τόσο καλά. 
Το εξάνθημα της πάνας (σύγκαμα) εμφανίζεται όταν τα ούρα, η υγρασία και οι ερεθιστικοί παράγοντες στην πάνα προκαλούν κοκκίνισμα, ερεθισμό και εξίδρωση του δέρματος. Είναι πολύ βασικό να καθαρίζεται και να πλένεται καλά το μωρό σε κάθε αλλαγή πάνας. 
Να βεβαιώνεσθε ότι οι υφασμάτινες πάνες έχουν ξεπλυθεί πολύ καλά, ότι δεν έχετε αφήσει το μωρό με υγρή, βρώμικη πάνα που θα δημιουργήσει φλεγμονή και να αφαιρείτε εντελώς την πάνα, όποτε αυτό είναι δυνατόν.

Η νινίδα είναι μία πηκτή κιτρινοκαφέ κρούστα στο τριχωτό της κεφαλής του μωρού, που προκαλείται από την υπερλειτουργία των σμηγματογόνων αδένων. Οι πονοκέφαλοι, τα κρυολογήματα, η καταρροή και ο βήχας από το στήθος είναι πολύ συνηθισμένα προβλήματα κατά την παιδική ηλικία και, συχνά, ανταποκρίνονται πολύ καλά στη θεραπεία με βοτανολογικά γιατρικά.

Η αϋπνία είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα της παιδικής ηλικίας, παρότι τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο ύπνο από τους ενήλικες και θα έπρεπε να κοιμούνται εύκολα. 

Η υπερδιέγερση, η οδοντοφυΐα, μία βρεγμένη πάνα ή αν το παιδί είναι πολύ ζεστό ή πολύ κρύο, όλοι αυτοί είναι παράγοντες που μπορούν να διαταράξουν τα πρότυπα ύπνου. 
Βότανα όπως η φλαμουριά (τίλιο) μπορούν να υποβοηθήσουν τον ήρεμο ύπνο τη νύχτα.

Πεπτικές διαταραχές – Αέρια και κολικοί

Τα ακόλουθα εγχύματα είναι κατάλληλα για νήπια πάνω από 6 μηνών. Για τα νήπια κάτω των 6 μηνών, μπορούν να παίρνουν τα εγχύματα οι μητέρες τους αν τα θηλάζουν.
Βότανο: Τζίντζερ (Zingiber officinale).
Γιατρικό: Δώστε 1/4 κοφτό κττ σκόνης τζίντζερ με ½ φλιτζάνι ζεστό νερό 1-2 φορές την ημέρα.

Βότανο: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα με 1 κττ σε 1 φλιτζάνι νερό. Δώστε του έως και 3 φλιτζάνια την ημέρα.

Βότανα: Γλυκάνισο (Pimpinella anisum), μάραθο (Foeniculum vulgare).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ σπερμάτων ενός από τα δύο βότανα σε 1 φλιτζάνι νερό. Δώστε του έως και 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Βότανο: Κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Αναμίξτε 1 κκτ σκόνης του βοτάνου με ζεστό νερό ώστε να φτιάξετε μία πάστα, κατόπιν αναμίξτε με κρύο ή ζεστό νερό, ανάλογα με το τι χρειάζεται, και προσθέστε για να του δώσετε γεύση μέλι, κανέλα ή σιρόπι από σφενδάμι. Δώστε του έως και 50 g σκόνης του βοτάνου χωρισμένο σε ίσες δόσεις στη διάρκεια μιας ημέρας.

Δυσκοιλιότητα
Βότανα: Λινάρι (Linum usitatissimum), κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Δώστε του 1 κττ λινάρι ή κόκκινη φτελιά με ένα μεγάλο ποτήρι νερό κάθε μέρα.

Διάρροια
Βότανα: Αγριμονιά (Agrimonia eupatoria), αρνόγλωσσο (Plantago major).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας 15 g από ένα από τα δύο βότανα σε λίτρο νερό και δίνετέ του έως και 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Πονοκέφαλοι
Βότανα: Φλαμουριά (Tilia), μελισσόχορτο (Melissa officinalis).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βότανα και δίνετέ του 1 -2 φλιτζάνια την ημέρα.

Εξάνθημα της πάνας
(Σύγκαμα & φλεγμονώδη δερματικά εξανθήματα)
Βότανο: Στελλαρία (Stellaria media).
Γιατρικό: Επαλείψτε με αλοιφή 1-2 φορές την ημέρα.

Βότανο: Καλέντουλα (Calendula officinalis).
Γιατρικό: Επαλείψτε με αλοιφή ή κρέμα για να καθαρίσετε και να ξηράνετε το δέρμα σε κάθε αλλαγή πάνας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για το εξάνθημα πάνας, η αλοιφή είναι καλύτερη.

Βότανα: Καλέντουλα (Calendula officinalis), τσουκνίδα (Urtica dioica).
Γιατρικό Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ από κάθε βότανο σε 1 φλιτζάνι νερό. Δίνετέ του 1-2 φλιτζάνια την ημέρα.

Νινίδα
Βότανο: Ελιά (Olea europaea). Γιατρικό Επαλείψτε με ελαιόλαδο την προσβεβλημένη περιοχή 1-2 φορές την ημέρα.

Κρυολογήματα – καταρροή & βήχας από το στήθος
Βότανο: Θυμάρι (Thymus vulgaris). Γιατρικό Φτιάξτε έγχυμα με 1 κοφτό κττ βότανο σε 1 φλιτζάνι νερό. Δίνετέ του 1-2 φλιτζάνια την ημέρα.

Πόνοι στα αυτιά (Ωταλγία)
Βότανο: Σκόρδο (Allium sativum).
Γιατρικό: Ανοίξτε μία κάψουλα με έλαιο σκόρδου, βάλτε 1 σταγόνα σε ένα βαμβακάκι και φράξτε με αυτό το αυτί.

Οδοντοφυΐα
Βότανα: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita), κόκκινη φτελιά (Ulmus rubra).
Γιατρικό: Δώστε του έγχυμα γερμανικού χαμομηλιού (βλέπε Πεπτικές Διαταραχές) ή φτιάξτε μια πάστα με σκόνη κόκκινης φτελιάς και το έγχυμα αυτό και κάντε εντριβές στα δοντάκια του.

Δυσκολία στον ύπνο
Βότανα: Γερμανικό χαμομήλι (Chamomilla recutita), φλαμουριά (Tilia).
Γιατρικό: Φτιάξτε έγχυμα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βότανα και δώστε του 1 -2 φλιτζάνια πριν πάει για ύπνο.

Ζητήστε αμέσως τη συμβουλή ειδικού για:

• Διάρροια ή εμετούς σοβαρής μορφής, θερμοκρασία σώματος 39°C, πυρετό με σπασμούς, δυσκολίες στην αναπνοή, ασυνήθιστη νωθρότητα, δυνατό κλάμα.

Προφυλάξεις

Μη δίνετε σε μωρά κάτω των 6 μηνών οποιοδήποτε φάρμακο χωρίς τη συμβουλή ειδικού. Δίνετε παστεριωμένο μέλι στα παιδιά κάτω του ενός έτους. Το μη παστεριωμένο μέλι, σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να προκαλέσει τροφική δηλητηρίαση.

Πάντα χρησιμοποιείτε τα βότανα υπό την επίβλεψη ενός ειδικού ιατρού και ποτέ μόνοι σας. Μην χρησιμοποιείτε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη ιατρού. Οι φυσικές θεραπείες και τα βότανα δεν αποτελούν υποκατάστατο ιατρικής περίθαλψης. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι καθαρά και μόνο για ενημερωτικό σκοπό.

Το καθημερινό διάβασμα των παιδιών στο σπίτι

"Διάβασες τα μαθήματά σου;"
Η ερώτηση – επωδός που οι γονείς επαναλαμβάνουν ίσως με τη μεγαλύτερη συχνότητα στο παιδί τους, όταν πηγαίνει στο σχολείο. Θα πρέπει όμως η μητέρα και ο πατέρας του μικρού μαθητή να έχουν κατά νου ότι η μελέτη είναι δική του ευθύνη κι επιπλέον ότι η μάθηση και η μελέτη, θα πρέπει να είναι πηγή χαράς κι ευχαρίστησης. 

Τι κάνουμε λοιπόν; Ή ίσως καλύτερα τι δεν κάνουμε;

Δεν διαβάζουμε «όλοι μαζί»
Ο γονιός αποφεύγει τις ερωτήσεις του τύπου «τι έχουμε να διαβάσουμε σήμερα, και απλά ρωτάει «τι μαθήματα έχεις αύριο;». Με τον τρόπο αυτό ο μικρός μαθητής ή μαθήτρια αντιλαμβάνεται ότι η μελέτη στο σπίτι είναι δική του υποχρέωση. Παράλληλα ενισχύεται η αυτονομία και η υπευθυνότητά του. Αυτό δε σημαίνει ότι ο γονέας το αφήνει να κάνει ό,τι καταλαβαίνει αλλά και δεν το κυνηγάει από πίσω με ένα βιβλίο στο χέρι.

Εκείνο που χρειάζονται τα παιδιά είναι να αισθάνονται ότι ο γονιός του είναι διαθέσιμος κάθε φορά που θα του ζητήσουν τη βοήθειά του για κάτι που δεν μπορούν να κάνουν μόνα τους, μια επεξήγηση, μια διευκρίνηση, μια επιπλέον βοήθεια. Δηλαδή μια “διακριτική” παρουσία αλλά συστηματική.

Καθοδηγούμε τα παιδιά πώς να οργανώσουν το διάβασμά τους
Το παιδί πρέπει να μελετά συγκεκριμένες ώρες της ημέρας ώστε να έχει ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση. Καλό είναι, όταν γυρίζει από το σχολείο πρώτα να τρώει, να χαλαρώνει, να συζητά με τους δικούς του τα νέα του σχολείου, ίσως εάν το έχει ανάγκη να κοιμάται για λίγο και μετά να αρχίζει το διάβασμα.
Τώρα, τον πρώτο καιρό του σχολείου, ο γονιός πρέπει να βοηθήσει το παιδί του στο πώς θα οργανώσει το διάβασμά του: π.χ. να τοποθετήσει το πρόγραμμα της εβδομάδας σε εμφανές σημείο και να το καθοδηγήσει να το βλέπει μόνο του, να κάνει έναν πίνακα με τις εργασίες της ημέρας, να του συστήσει ότι ίσως είναι καλύτερα να ξεκινά τη μελέτη του με τα πιο δύσκολα μαθήματα (που είναι πιο ξεκούραστο) ή που του είναι λιγότερο ενδιαφέροντα και να αφήνει προς το τέλος τα πιο εύκολα ή εκείνα που του προξενούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. 
Μπορεί να δώσει επίσης και άλλες μικρές συμβουλές που πιστεύει ότι ταιριάζουν στο παιδί του. Ο τρόπος που θα οργανώσει ένας μαθητής την απογευματινή μελέτη του παίζει καταλυτικό ρόλο όχι μόνο στην επίδοσή του στο σχολείο, αλλά κυρίως στην εικόνα και τη σχέση που θα αναπτύξει με τη μάθηση γενικότερα.

Φροντίζουμε το περιβάλλον που μελετά να είναι ήρεμο
Το παιδί πρέπει να μελετά στο δωμάτιό του ή στο γραφείο του, όπου εκεί έχει τα βιβλία και τα τετράδιά του και όχι κάθε μέρα και σε άλλο δωμάτιο ή χώρο. 
Ο χώρος μελέτης του πρέπει να είναι εκτός από σταθερός και φροντισμένος: τακτικός, με κατάλληλο φωτισμό, σωστή θερμοκρασία και να επικρατεί ηρεμία. 
Να μη διαταράσσεται η ησυχία από δυνατή μουσική, ή από την τηλεόραση που παίζει πολύ δυνατά ή από φωνές αδελφών ή άλλων προσώπων της οικογένειας. Δώστε στο παιδί σας να καταλάβει ότι το σωστό διάβασμα χρειάζεται αυτοσυγκέντρωση και σύστημα. Δεν μπορεί να μελετά σωστά, όταν το απασχολεί συγχρόνως και κάτι άλλο.

Δεν παρεμβαίνουμε εμείς συνεχώς στο διάβασμά του
Αφού του δείξουμε τη σωστή στάση σώματος στην καρέκλα, του θυμίζουμε ότι μπορεί να κάνει ένα μικρό διάλειμμα κάθε φορά που τελειώνει μια εργασία του.
Δεν επεμβαίνουμε συνεχώς, δεν του λύνουμε εμείς τις ασκήσεις, ούτε εκτελούμε τις γραπτές του εργασίες όπως και δεν απαντάμε εμείς στις ερωτήσεις εργασίας.Του επισημαίνουμε ότι στη μελέτη του μπορεί να βοηθηθεί πολύ, εάν αναζητά πληροφορίες σε άλλα βιβλία, λεξικά ή εγκυκλοπαίδεια. Η χρήση του υπολογιστή πρέπει να γίνεται με μέτρο και με την εποπτεία του γονέα.
Αν δείτε ότι δυσκολεύεται σε κάτι, δείξτε του τρόπους που θα το βοηθήσουν να ξεπεράσει τη δυσκολία. Να υπογραμμίζει τα βασικά, να παρατηρεί, να χρησιμοποιεί εποπτικό υλικό, να κάνει επαναλήψεις. Αρχή της μάθησης είναι η επανάληψη ενώ οι απορίες και η κριτική ματιά απέναντι στο κείμενο βοηθούν στην κατανόησή του και στην εκμάθησή του.
Αν το παιδί αντιληφθεί ότι θα του «λύσετε» εσείς το πρόβλημα, «χάσαμε» το παιχνίδι γονείς και δάσκαλοι.
Όταν το παιδί τελειώνει τα μαθήματά του, καλό είναι να κάνουμε ένα διακριτικό έλεγχο
Αν διαπιστώσουμε ότι έχει κάνει λάθη, αποφεύγουμε να του τα διορθώσουμε αυτομάτως και να αρχίσουμε να κάνουμε επικριτικά σχόλια, να του φωνάζουμε, να του τα σβήνουμε με τη γόμα και στη χειρότερη περίπτωση να του σκίζουμε τις εργασίες του.
Οι συνεχείς επιπλήξεις και οι υπερβολικές αντιδράσεις προκαλούν τα αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επιδιώκει ο γονιός. 
Ο μικρός μαθητής αποθαρρύνεται, νιώθει μειωμένος κι αισθάνεται ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει. Γρήγορα εγκαταλείπει την προσπάθεια και βέβαια δεν μπορεί να δει τη μελέτη και την απόκτηση της γνώσης ως πηγή χαράς κι ευχαρίστησης.
Αν του λέγαμε όμως να τα ξανακοιτάξει πιο προσεχτικά και όταν επισημάνει έστω κι ένα λάθος του εμείς του πούμε “μπράβο”, ποια αποτελέσματα θα είχαμε άραγε; Μήπως θα κάναμε πιο εύκολη την καθημερινή ζωή του παιδιού μας και τη δική μας;
Θα ήταν πολύ ωραίο και αποτελεσματικό ο μικρός μαθητής να συνειδητοποιήσει το νόημα της φράσης που είπε κάποτε ένας παππούς στον εγγονό του: 
«Παιδί μου, όταν διαβάζεις ταξιδεύεις στον κόσμο χωρίς να κάνεις ούτε βήμα».

Από έναν μπαμπά στην κορούλα του...

Ο ειδικός οικογενειακός σύμβουλος Rick Johnson και συγγραφέας του βιβλίου That's My Girl, μας δίνει τις 15 πιο χρήσιμες και τρυφερές συμβουλές από ένα μπαμπά προς την κόρη του.


1. Δώσε προσοχή στον τρόπο που ένας άντρας αγαπάει τη μητέρα του. 

Είναι ο τρόπος που θα αγαπήσει κι εσένα!

2. Μπορείς να κάνεις οτιδήποτε μπορεί να κάνει κι ένας άντρας. 

Να σπουδάσεις οργανική χημεία, να ξεβουλώσεις μια τουαλέτα ή να συναρμολογήσεις ένα έπιπλο.

3. Οι μεγαλύτερες γυναίκες φορούν μέικ-απ για να μοιάσουν σε σένα. 

Θυμήσου ότι όσο λιγότερο τόσο το καλύτερο. Σε όλα τα πράγματα στη ζωή.

4. Οι άνθρωποι θα σε κρίνουν από το πώς φαίνεσαι. 

Σίγουρα δεν είναι δίκαιο αυτό, αλλά έτσι είναι φτιαγμένος ο κόσμος! Αυτό να το κρατήσεις στο μυαλό σου, όταν θα διαλέγεις τα ρούχα που θα φορέσεις κάθε πρωί.

5. Ποτέ μην αφήσεις κάποιον να κάνει για σένα αυτό που θα ήθελες να κάνεις εσύ. 

Απλώς γιατί κανείς δεν είναι ΕΣΥ!

6. Οι καλές τέχνες, όπως η μουσική ή ο χορός απελευθερώνουν το μυαλό και την ψυχή. 

Η επιστήμη και ο επαγγελματισμός σε προσγειώνουν. Θα τα χρειαστείς και τα δύο!

7. Τίποτε δεν είναι πιο ελκυστικό από την εξυπνάδα!

8. Δεν χρειάζεται να κάνεις οτιδήποτε για να σε αγαπήσει κάποιος. 

Το σωστό άτομο θα διασχίσει ακόμη και έρημο αν θέλει να βρεθεί δίπλα σου!

9. Κοινωνικά πιεσμένοι, νιώθουν οι ανασφαλείς άνθρωποι. 

Όταν έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, δεν χρειάζεται να απολογείσαι για τίποτα! Έχε εμπιστοσύνη σε αυτό που είσαι και οι άλλοι θα σε πλησιάσουν

10. Αν ένας άντρας σε αγαπάει αληθινά θα σε αφήσει να θέσεις τα δικά σου όρια στη σχέση. 

Μην αφήσεις ποτέ κανέναν να σου πάρει κάτι…που δεν μπορεί να σου το δώσει πίσω. Εσύ θα θέσεις τους όρους σας και στη συναισθηματική και στην ερωτική σου ζωή!

11. Όταν ο Θεός σε δημιούργησε δεν έκανε κανένα λάθος! 

Είσαι όμορφη απλώς με τον δικό σου τρόπο.

12. Τα κακά παιδιά έχουν πλάκα, 
αλλά μην ξεχνάς πως δεν αλλάζουν ποτέ!

13. Μάθε να αλλάζεις λάστιχο στο αυτοκίνητο!


14. Οι αληθινές κυρίες πολεμούν, 
αλλά μόνο όταν χρειάζεται να υπερασπίσουν τον εαυτό τους!

15. Τα παραμύθια πραγματοποιούνται, 
μόνο αν μπεις μέσα σε αυτά και τα ζήσεις!

Μαθαίνουμε στο παιδί να γράφει σωστά

Η ζωγραφική είναι το εισαγωγικό στάδιο που στην ουσία προετοιμάζει το παιδί να γράφει. Με τη σύνθεση απλών γεωμετρικών σχημάτων, δημιουργεί εικόνες. 
Ένα τρίγωνο και ένα τετράγωνο μας φτιάχνουν ένα σπίτι. Στη συνέχεια, αυτή η δεξιότητα ωριμάζει ακόμα περισσότερο και το παιδί ξεκινά να σχηματίζει τα πρώτα γράμματα. 
Έτσι λοιπόν, η γραφή δεν είναι κάτι που ξεκινά στην Α΄ Δημοτικού αλλά από 3 ετών, που σχηματίζει κύκλους, έως και το νηπιαγωγείο που μπορεί και αντιγράφει γράμματα.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής αναφέρει τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια που μπορούν να διαπιστώσουν οι γονείς σε ένα παιδί του νηπιαγωγείου.

- Κουράζεται εύκολα όταν του δώσεις να χρωματίσει μία ζωγραφιά
- Αποφεύγει τις δραστηριότητες αντιγραφής σχημάτων/ ζωγραφικής
- Προσπαθεί να φτιάξει π.χ. ένα καράβι αλλά δεν αποτυπώνεται όπως θα έπρεπε έτσι ώστε να αναγνωρίζεται
- Γράφει/ζωγραφίζει με πολύ αργό ρυθμό

Εκτός από αυτά τα σημάδια υπάρχουν και άλλα που αφορούν τη στάση του σώματος και την πλευρική αντίληψη:

Στάση σώματος:
- Όταν βρίσκετε σε καθιστή θέση για κάποια ώρα, δυσκολεύεται να διατηρήσει καλή στάση σώματος και κουράζεται
- Λόγω της κακής στάσης δυσκολεύεται να γράψει
- Γέρνει πολύ κοντά στο τραπέζι ενώ γράφει/ζωγραφίζει

Πλευρική αντίληψη/χωρική αντίληψη:

- Δεν έχει καταλήξει ποιο από τα δύο χέρια να χρησιμοποιήσει, αριστερό ή δεξί
- Κρατάει το χαρτί με λάθος φορά
- Αντιμετωπίζει δυσκολία στον σχηματισμό γραμμάτων/σχημάτων
- Αντιγράφει γράμματα ή αριθμούς καθρεπτικά (π.χ. αντί για 3, ε)
- Δεν διατηρεί ευθεία γραμμή
- Τα γράμματα δεν έχουν σωστή αναλογία ως προς το μέγεθος τους
- Γράφει σχήματα με ανάποδη φορά γραφής

Συμβουλή Ειδικού:
Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παραπάνω σημάδια γραφής, συζητήστε με τον παιδαγωγό του στο σχολείο και απευθυνθείτε σε έναν Εργοθεραπευτή, Αναπτυξιακού Κέντρου, για αξιολόγηση.