Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

Εύκολες πίτες για να πάρει το παιδί στο σχολείο

Το φαγητό του παιδιού στο σχολείο είναι το μόνιμο άγχος κάθε μαμάς. Αυτό που ίσως δεν έχετε συμπεριλάβει στο σχολικό μενού είναι οι πίτες, με το σκεπτικό ίσως ότι είναι «μπελαλίδικες» και χρονοβόρες. 
Ωστόσο, αν τα… βάλετε κάτω με το ρολόι, θα δείτε ότι ο χρόνος προετοιμασίας τους δεν είναι παραπάνω από την αντίστοιχη προετοιμασία ενός κανονικού γεύματος, ενώ συμφέρουν γιατί μπορείτε να τις φτιάξετε στην αρχή της εβδομάδας και να μην ξανασχοληθείτε με το σχολικό κολατσιό του παιδιού όλες τις επόμενες μέρες.
Επιπλέον, οι περισσότερες περιλαμβάνουν συστατικά από διαφορετικές διατροφικές ομάδες: λαχανικά, γαλακτοκομικά και κρέας, επομένως είναι θρεπτικές για το παιδί!

1. Τυρόπιτα της… τεμπέλας χωρίς φύλλο

Τι θα χρειαστείτε
200 γραμμάρια μαργαρίνη ή βούτυρο
3 αυγά
1 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
300 γραμμάρια φέτα τριμμένη (τη λιώνετε με ένα πιρούνι)
200 γραμμάρια γραβιέρα τριμμένη (την αγοράζετε έτοιμη τριμμένη)
1 κεσεδάκι στραγγιστό γιαούρτι (κατά προτίμηση με χαμηλά λιπαρά)
Μισό κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα

Πώς θα την φτιάξετε
Σε ένα μπολ ανακατεύετε τη φέτα, τη γραβιέρα και τα αυγά. Στη συνέχεια, ρίχνετε το γιαούρτι και ανακατεύετε καλά. Έπειτα, προσθέτετε το αλεύρι και τη σόδα.

Τέλος, λαδώνετε ένα πυρίμαχο σκεύος, ρίχνετε μέσα το μίγμα και ψήνετε στους 180-200 βαθμούς για 20-25 λεπτά, μέχρι να ροδίσει.

Για τις μαγείρισσες που θέλουν να γλυτώσουν ακόμα και το έτοιμο φύλλο, είναι μια απ’ τις πιο γρήγορες συνταγές ενώ τρώγεται πολύ εύκολα γιατί θυμίζει περισσότερο αλμυρό κέικ.

*Προτιμήστε γιαούρτι χαμηλών λιπαρών για πιο ελαφριά γεύση.
*Μπορείτε να κάνετε ό,τι συνδυασμό τυριών θέλετε, αρκεί να φροντίσετε να μην είναι και τα δύο πολύ αλμυρά και φυσικά ν’ αρέσουν στο παιδί.

Πηγή: Neadiatrofis.gr

2. Λαχταριστή κοτόπιτα
Τι θα χρειαστείτε
Μισή συσκευασία φύλλο κρούστας
Μισό κοτόπουλο μαγειρεμένο
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 ζωμό λαχανικών για γεύση (δείτε εδώ πώς να φτιάξετε σπιτικό ζωμό)
Μισό φλιτζάνι γάλα
¼ κούπας αλεύρι
1 κουταλιά της σούπας βούτυρο
Ελάχιστο ελαιόλαδο

Πώς θα τη φτιάξετε
Βράζετε το κοτόπουλο και το ξεκοκαλίζετε, προσπαθώντας να αφήσετε το κρέας σε μεγάλα κομμάτια. Στη συνέχεια κόβετε το κρεμμύδι και το σοτάρετε για λίγο μαζί με το βούτυρο και το ελαιόλαδο. Μόλις μαλακώσει, προσθέτετε το αλεύρι. Έπειτα, ρίχνετε τον ζωμό και ανακατεύετε καλά. Στη συνέχεια προσθέτετε το γάλα για να γίνει το μίγμα πιο κρεμώδες.

Σειρά έχει το κρέας! Ρίχνετε μέσα τα κομμάτια απ’ το κοτόπουλο και ανακατεύετε πολύ καλά. Φροντίστε το μίγμα να καλύπτει το κρέας για να «δέσει» καλύτερα. Στη συνέχεια, στρώνετε τα μισά φύλλα κρούστας απ’ αυτά που θα χρειαστείτε, προσθέτετε τη γέμιση και σκεπάζετε με τα υπόλοιπα φύλλα. Στο τέλος, «περνάτε» από πάνω τους το γάλα.

Ψήνετε την πίτα σας στους 200 βαθμούς για 25-30λεπτά και έπειτα την απολαμβάνετε!

*Προαιρετικά, μπορείτε να προσθέσετε μανιτάρια και πιπεριές που ταιριάζουν γευστικά με το κοτόπουλο (πάντα με την προϋπόθεση ότι αρέσουν στο παιδί)
Διαφορετικά, μπορείτε να προτιμήσετε τα ατομικά κλειστά πιτάκια και να πάρετε μια ιδέα για το... σχέδιο από την παρακάτω φωτογραφία:
Πηγή: Bbcgoodfood.com

3. Εύκολη κολοκυθόπιτα
Τι θα χρειαστείτε
1 φλιτζάνι τριμμένo κολοκύθι (προκύπτει περίπου από 2 κολοκύθια)
Μισό φλιτζάνι ψιλοκομμένη τομάτα
1/3 φλιτζανιού ψιλοκομμένο κρεμμύδι
2/3 φλιτζανιού παρμεζάνα τριμμένη
¾ φλιτζανιού γάλα (χαμηλών λιπαρών)
2 αυγά
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι
2/3 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του

Πώς θα τη φτιάξετε
Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 βαθμούς.

Έπειτα, λαδώνετε ένα πυρίμαχο σκεύος και ρίχνετε μέσα το κολοκύθι, την ντομάτα, το κρεμμύδι και το τυρί. Σε ένα μπολ ανακατεύετε τα υπόλοιπα υλικά και έπειτα τα ρίχνετε τα μέσα στο σκεύος. Ψήνετε την πίτα για 30-35 λεπτά.

*Αντί για παρμεζάνα, μπορείτε να βάλετε ξινομυζήθρα, γραβιέρα ή κεφαλοτύρι.
*Το κόλπο για να καταλάβετε ότι η πίτα είναι έτοιμη είναι να τοποθετήσετε μέσα ένα μαχαίρι και να δείτε αν θα βγει καθαρό. Αν όχι, σημαίνει ότι θα πρέπει να την αφήσετε να ψηθεί λίγο ακόμα.
*Μπορείτε να προσθέσετε και λίγο μπρόκολο που θα αναμειχθεί με τα υπόλοιπα υλικά και το παιδί θα το καταναλώσει... αδιαμαρτύρητα.
*Αφήστε την να κρυώσει τουλάχιστον για ένα τέταρτο πριν την αποθηκεύσετε στο ταπεράκι του παιδιού.

Πηγή: Bettycrocker.com

4. Μακαρονόπιτα
Τι θα χρειαστείτε
400 γραμμάρια μακαρόνια νούμερο 5
4 αυγά
400 γραμμάρια φέτα (τη λιώνετε με ένα πηρούνι)
1 λίτρο γάλα
Μισό κιλό φύλλο κρούστας
Μισό φλιτζάνι βούτυρο (για να βουτυρώσετε τα φύλλα)
Ελαιόλαδο
Αλάτι-πιπέρι

Πώς θα τη φτιάξετε
Βράζετε τα μακαρόνια σε αλατισμένο νερό και στη συνέχεια τα σουρώνετε και τα αφήνετε για λίγο να «ξεκουραστούν». Στη συνέχεια, στην ίδια κατσαρόλα, ρίχνετε το γάλα και τα μακαρόνια. Προσθέτετε τη φέτα, τα αυγά, και ρίχνετε μια πρέζα αλάτι και πιπέρι.

Η συνέχεια είναι… κλασική! Βουτυρώνετε το ταψί και απλώνετε τα μισά φύλλα κρούστας. Ρίχνετε το μίγμα και από πάνω σκεπάζετε με τα υπόλοιπα φύλλα. Ψήνετε την πίτα σας στους 180 βαθμούς για μία ώρα περίπου, την αφήνετε να κρυώσει και την… απολαμβάνετε!

*Για καλύτερο αποτέλεσμα βουτυρώστε ένα- ένα τα φύλλα πριν τα απλώσετε.

Πηγή: syntayes.gr

5. Σπανακόπιτα με φύλλο σφολιάτας
Τι θα χρειαστείτε
1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο
1 μικρό κρεμμύδι
1 φλιτζάνι ανθότυρο ή φέτα
1 σκελίδα σκόρδο
¼ φλιτζάνι παρμεζάνα/ ή γραβιέρα
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
2 αυγά
2 κουταλάκια του γλυκού αλεύρι
450 γραμμάρια κατεψυγμένο σπανάκι
225 γραμμάρια φύλλα σφολιάτας

Πώς θα τη φτιάξετε
Σε ένα τηγάνι ρίχνετε το κρεμμύδι και το σκόρδο (και τα δύο ψιλοκομμένα) μαζί με το ελαιόλαδο. Σοτάρετε μέχρι να μαλακώσουν για περίπου 5 λεπτά.
Στο μεταξύ, σε ένα μπολ, προσθέτετε το ανθότυρο, τα τυριά, τα αυγά και το αλατοπίπερο και ανακατεύετε καλά. Πριν ρίξετε μέσα το σπανάκι, το σουρώνετε το για να φύγουν όλα του τα υγρά. Όταν τα κρεμμύδια έχουν ροδίσει, τα ρίχνετε στο μίγμα και ανακατεύετε καλά.

Στη συνέχεια, σε έναν δίσκο ή τον πάγκο της κουζίνας, απλώνετε λίγο αλεύρι και ανοίγετε ένα φύλλο σφολιάτας πάνω. Έπειτα, το τοποθετείτε σε ένα πυρίμαχο σκεύος. Ρίχνετε ομοιόμορφα το μίγμα και σκεπάζετε με ακόμα ένα φύλλο. Αν θέλετε να γίνει πιο τραγανό, φροντίστε να το διπλώσετε πολύ καλά το στις άκρες.

Ψήστε την πίτα για 45 λεπτά στους 180 βαθμούς. Στο τέλος, την αφήνετε την να «ξεκουραστεί» για 10 τουλάχιστον λεπτά πριν την αποθηκεύσετε στο δοχείο του φαγητού.
Εναλλακτικά, μπορείτε να την φτιάξετε σε μικρά σπανακοπιτάκια σε σχήμα καρδιάς, χρησιμοποιώντας κουπ πατ. Έτσι, θα είναι πιο εύκολες στη μεταφορά και την... κατανάλωση!

Πηγή: Budgetbytes.com
από Μαρία Κωνσταντοπούλου
mama365.gr

Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Ο δάσκαλος πρέπει να διδάσκει με τον τρόπο που μπορεί το παιδί να μάθει

Με αφορμή την παρουσία μου τους τελευταίους μήνες σε σχολική τάξη του γυμνασίου, μου γεννήθηκε η ανάγκη να μιλήσω για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την τεράστια σημασία της.

Είναι μία θεώρηση της διδασκαλίας που βασίζεται στην προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να προσαρμόσουν την διδασκαλία τους στη διαφορετικότητα των μαθητών.
διαφοροποιημένη διδασκαλία 
SlideShare

Οι μαθητές σε μία σχολική τάξη διέπονται από εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και αυτά θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, πριν εφαρμοστεί η διδασκαλία.

• Το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή, είναι διαφορετικό.
• Ο καθένας προέρχεται από διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο.
• Έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα.
• Πολλοί απ' αυτούς έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
• Έχουν διαφορετικά επίπεδα ετοιμότητας στο σχολείο.
• Έχουν διαφορετικό ρυθμό πρόσληψης πληροφοριών και νέων γνώσεων.
• Ενδέχεται να διακατέχονται από άγχος που προέρχεται από το οικογενειακό περιβάλλον.

Η ανάγκη για εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σήμερα, είναι επιτακτική, αν λάβουμε υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες. Οι παιδαγωγοί ως φορείς της εκπαίδευσης, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη διδασκαλία τους, προκειμένου να γίνει το μάθημα κατανοητό από όλα τα άτομα στη σχολική κοινότητα.
Για να υιοθετήσω τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να συνδέω τους στόχους μου, με τα ενδιαφέροντα των μαθητών (όπου βέβαια, αυτό είναι εφικτό). 
Π.χ. στο μάθημα της έκθεσης, να δοθεί ένα θέμα προσιτό και κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών, στο μάθημα της γεωμετρίας να γίνεται το μάθημα διαδραστικά, προκειμένου να μην γίνει ανιαρό για ένα παιδί με ΔΕΠΥ. 
Ακόμη είναι απαραίτητο να προσαρμόσω την αξιολόγηση στον ιδιαίτερο τύπο κάθε μαθητή και να αποφευχθεί κάθε είδους αξιολόγηση που προκαλεί άγχος.
Επιπλέον, επιδιώκω τη συνεργασία και αποφεύγω τη στείρα μάθηση και παπαγαλία. Το εκπαιδευτικό σύστημα, σήμερα, οξύνει το επιφανειακό διάβασμα και τη βαθμοθηρία, με αποτέλεσμα τα παιδιά να παιδεύονται ώρες ατελείωτες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου. 
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, σε αυτήν την περίπτωση, νιώθουν γι' αυτόν ακριβώς το λόγο ανίκανα. Επιδιώκοντας τη συνεργασία, μέσα από δραστηριότητες, εντείνεται το αίσθημα της προσφοράς και γίνεται καλύτερη κατανόηση του μαθήματος. 
Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να επιδιώκει να βασίσει τη νέα γνώση, σε προηγούμενες - κατακτημένες γνώσεις (εποικοδομητισμός). Πρακτικά, εδώ ο μαθητής, αποκτάει το αίσθημα της ικανοποίησης ότι κατέχει τις προηγούμενες γνώσεις και ταυτόχρονα αποκτάει πιο εύκολα τις νέες.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί, είναι αναγκαίο να γνωρίζουν σε βάθος, όχι μόνο το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, αλλά και τους ίδιους, σαν προσωπικότητες. 
Γνωρίζοντας τα "δυνατά" σημεία κάθε μαθητή,βασίζεσαι σε αυτά, για να προχωρήσεις στη μετάδοση της νέας γνώσης. Οι ατομικές διαφορές πάντα γοήτευαν τους εκπαιδευτικούς και αποτελούσαν πρόκληση γι' αυτούς, ανά τους αιώνες. 
Η κατανόηση της έννοιας των ατομικών διαφορών και η προσαρμογή της διδασκαλίας δίνουν κίνητρο στο επάγγελμά μας.

Η επικρατούσα πρακτική σήμερα
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σήμερα, έχει σαν στόχο, τη διδασκαλία στο μέσο όρο της τάξης. 
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να χάνονται ευκαιρίες και ουσιαστικά οι περισσότεροι μαθητές να αποκλείονται από τη διδασκαλία. 
Η αλήθεια είναι, ότι αυτό αποτελεί τον "εύκολο δρόμο" για εμάς τους εκπαιδευτικούς. 
Αρκεί όμως, να σκεφτούμε όλοι μία καθηγήτρια ή έναν καθηγητή που αποτέλεσε για εμάς στα σχολικά χρόνια, στόχο για να γίνουμε κι εμείς σαν αυτόν. 
Μπορεί να ήταν ένας αλλά και περισσότεροι από έναν, που άσκησαν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού σαν λειτούργημα και στάθηκαν δίπλα σε εμάς ή τους συμμαθητές μας, μάς έκαναν ακόμη και το πιο βαρετό μάθημα, ενδιαφέρον, έκαναν ακόμη και τον πιο "αργό" μαθητή να κατανοήσει και έλυσαν ακόμη και τις πιο αυτονόητες απορίες. 
Σίγουρα, φέρνουμε όλοι στο μυαλό μας από έναν! 
Ας ακολουθήσουμε λοιπόν το παράδειγμα των ανθρώπων αυτών και ας εμπνεύσουμε τους μαθητές μας.

Φένια Δούβου, φιλόλογος και ειδική παιδαγωγός 


Πηγή : infokids.gr e-mesara.gr