Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

"Δώσε τη θέση σου σε κάποιον που κουβαλάει κάτι
πιο σημαντικό απ' αυτό που κουβαλάς εσύ"
Stand Up For The Pregnant

Δείτε γιατί οι έγκυες χρειάζονται πιο πολύ από εμάς μια θέση στο λεωφορείο! 
Όσο κουρασμένος κι αν νιώθεις όταν μετά από πολύ κόπο καταφέρεις τελικά να "κερδίσεις" μια θέση στο λεωφορείο ή το μετρό, οι πιθανότητες είναι να είσαι λιγότερο κουρασμένος από την έγκυο γυναίκα που θα μπορούσε να στέκεται ακριβώς μπροστά σου.

Ο Shiyang He, ταλαντούχος γραφίστας από τη Σανγκάη, δημιούργησε μια σειρά από χαριτωμένα σκίτσα για την εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων Yili Milk στην Κίνα, ώστε με το σύνθημα 
"Δώσε τη θέση σου σε κάποιον που κουβαλάει κάτι πιο σημαντικό από εσένα", να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να παραχωρήσουν τις θέσεις τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε έγκυες γυναίκες.
Αν λοιπόν αυτά τα σκίτσα δεν είναι η απόδειξη για το πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τις γυναίκες που βρίσκονται σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, τότε αξίζει να δείτε εδώ με ποιο τρόπο επέλεξαν τρεις μπαμπάδες από την Αγγλία να αποδώσουν φόρο τιμής στις απανταχού εγκυμονούσες!

Ένας παππούς και το "κακομαθημένο" εγγονάκι του

Η καλύτερη ιστορία για το πως θα ελέγξετε ένα κακομαθημένο παιδί.
Συμβαίνει μερικές φορές η πιο αγαπημένη συνήθεια ενός παιδιού να είναι πως να σας εκνευρίσει. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν πηγαίνετε έναν περίπατο 
ή όταν πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ.
Αλλά πώς μπορείτε να κρατήσετε την ψυχραιμία σας σε αυτές τις καταστάσεις, όταν το παιδί σας αρχίζει να συμπεριφέρεται άσχημα και δεν μπορεί να ελεγχθεί; 

Διαβάστε την απάντηση στην ιστορία ενός παππού που ήξερε το μυστικό για την αντιμετώπιση πολύ ιδιότροπων παιδιών.

👴👦
Μια γυναίκα σε ένα μπακάλικο συνάντησε έναν παππού με τον κακομαθημένο τρίχρονο εγγονό του. 
Ήταν φανερό ότι τα χέρια του ήταν γεμάτα, με το παιδί να ουρλιάζει για καραμέλες στο διάδρομο με τις καραμέλες, για μπισκότα στο διάδρομο με τα μπισκότα και το ίδιο έκανε για τα φρούτα,τα δημητριακά και τα αναψυκτικά στους αντίστοιχους διαδρόμους τους. 
Εν τω μεταξύ, καθώς ο ηλικιωμένος έψαχνε για αυτά που ήθελε, έλεγε με μια ελεγχόμενη φωνή: 
«Σιγά Άλμπερτ, δεν θα είναι για πολύ. Σιγά αγόρι μου.» 
Στη συνέχεια ήρθε ένα άλλο ξέσπασμα και η γυναίκα τον άκουσε να λέει ήρεμα: 
«Εντάξει, Άλμπερτ. Δυο λεπτά ακόμη και θα φύγουμε από εδώ. Υπομονή, αγόρι μου.»
Στο ταμείο, ο μικρός φασαρίας άρχισε να ρίχνει αντικείμενα από τα καλάθια και ο παππούς είπε, και πάλι με μια ελεγχόμενη φωνή: 
«Άλμπερτ, Άλμπερτ, χαλάρωσε φίλε. Μην εκνευρίζεσαι. Θα είσαι σπίτι σε πέντε λεπτά. Μείνε ψύχραιμος Άλμπερτ.» 
Πολύ εντυπωσιασμένη, η γυναίκα βγήκε έξω, όπου ο άνδρας είχε βάλει τα ψώνια και το αγόρι μέσα στο αυτοκίνητο. 
«Ξέρετε, κύριε, αυτό δεν με αφορά αλλά είστε καταπληκτικός. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρατε εκεί μέσα και όλη την ώρα κρατήσατε την ψυχραιμία σας ενώ με απλά, ήρεμα λόγια λέγατε ότι όλα είναι εντάξει. Ο Άλμπερτ είναι πολύ τυχερός που σας έχει παππού
«Ευχαριστώ, κυρία μου» είπε ο ηλικιωμένος «αλλά ο Άλμπερτ είμαι εγώ. Το όνομα του μικρού φασαρία είναι Στηβ

[amazon]

Ο μικρός Νικόλας έσπασε τον φαύλο κύκλο του θυμού ...

Ο Μανώλης πήγε στη δουλειά του αργοπορημένος. Ο εργοδότης του είχε τα νεύρα του γιατί ακυρώθηκε μια συμφωνία. Βλέποντας τον Μανώλη καθυστερημένο, ξέσπασε τον θυμό του. Τον αποκάλεσε ουρλιάζοντας «άχρηστο», «τεμπέλη» και «αχάριστο». 
Ο Μανώλης θύμωσε πάρα πολύ με τους χαρακτηρισμούς του αφεντικού του, όμως δεν αντιμίλησε. 
Μέσα του συνέβη μια έκρηξη η οποία δεν μπορούσε να εκδηλωθεί. 
Η ένταση συνέχισε να συσσωρεύεται μέχρι που έφτασε η ώρα να επιστρέψει στο σπίτι του.
Επιστρέφοντας στο σπίτι του, ο Μανώλης κάθισε να φάει. 
Η σύζυγός του όμως, η Μαρία, που ήταν η σειρά της να μαγειρέψει, έριξε περισσότερο αλάτι στο φαγητό από ότι έπρεπε. 
Ο Μανώλης δοκίμασε το φαγητό και ξέσπασε όλη την ένταση που είχε συσσωρεύσει από το πρωί στη γυναίκα του. Μάλιστα, την αποκάλεσε φωνάζοντας και χτυπώντας το τραπέζι «άχρηστη» και «ανοικοκύρευτη». 
Η Μαρία θύμωσε πάρα πολύ με την υπερβολική αντίδραση του Μανώλη και καθώς γύρισε εκνευρισμένη να πάει στο σαλόνι σκόνταψε στα παιχνίδια της κόρης της, της Έλενας.
Γύρισε προς την Έλενα, η οποία την κοίταζε έντρομη, και της έβαλες τις φωνές, καθώς επίσης κλώτσησε τα παιχνίδια της και έφυγε. 
Η Έλενα, πληγωμένη και θυμωμένη ταυτόχρονα, παράτησε τα παιχνίδια της και έτρεξε στο δωμάτιό της. Εκεί, βρισκόταν ο αδερφός της ο Νικόλας με δύο φίλους του που έπαιζαν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. 
Η Έλενα, μπήκε με φόρα στο δωμάτιο και τους έδιωξε όλους κακήν κακώς, φωνάζοντας τόσο στον αδερφό του όσο και στους φίλους του. 
 Οι φίλοι του Νικόλα ένιωσαν προσβεβλημένοι και θυμωμένοι από τη συμπεριφορά της Έλενας και έφυγαν.
Ο Νικόλας όμως, αντί να μπει κι αυτός στον κύκλο του θυμού, είπε στην Έλενα «Αδερφούλα μου! Σε αγαπώ πολύ! Είχα φυλάξει μια σοκολάτα για εσένα. Παρ’ την», και της έδωσε τη σοκολάτα. 
Η Έλενα βγήκε αμέσως από το θυμό της και αγκάλιασε τον αδερφό της.
Το βράδυ, το αφεντικό του Μανώλη, ο Μανώλης και η Μαρία ένιωθαν ενοχές για τη συμπεριφορά τους. Δημιουργήθηκε ένα μεγάλος κύκλος θυμού που άρχισε από το αφεντικό του Μανώλη, εξαπλώθηκε στην οικογένειά του και μεταφέρθηκε έξω από αυτήν μέσα από τους φίλους του Νικόλα.
Ο Νικόλας ήταν αυτός που έσπασε τον κύκλο. Για να το πράξει όμως έπρεπε να κάνει μια υπέρβαση. Έπρεπε να μην επιτρέψει να μπει κι αυτός στον κύκλο. Και είναι υπέρβαση διότι είναι εύκολο να παρασυρθούμε, να αφεθούμε και να επεκτείνουμε τον κύκλο. 
Την επόμενη φορά λοιπόν που κάποιος θα ξεσπάσει επάνω σας να θυμάστε ότι απλά πάει να επεκτείνει τον κύκλο του θυμού. Αξίζει λοιπόν να αντισταθείτε και να τον βοηθήσετε να βγει κι εκείνος από αυτόν. 
Μη γίνετε τροφή. Απεναντίας κλείστε αυτούς τους κύκλους κι ανοίξτε κύκλους ευγνωμοσύνης και χαράς. Γιατί όλα κύκλοι είναι. Και όλα επιστρέφουν πάλι σε εμάς…

enallaktikidrasi

Η Φιλοσοφία στα σχολεία
Διαλύοντας δύο επικίνδυνους μύθους

Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία προσφέρεται σε κατακλυσμιαίες δόσεις. 
Σε έναν κόσμο που η εμπορευματοποίηση εισχωρεί παντού και διαφθείρει αξίες και αγαθά. 
Σε έναν κόσμου όπου ότι δεν αποφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα απαξιώνεται. 
Σε αυτόν τον κόσμο, ένα μικρό αλλά αναγκαίο αντίδοτο είναι η Φιλοσοφική εκπαίδευση από τις μικρές σχολικές βαθμίδες. 

Ένα απαξιωμένο μάθημα και δύο μύθοι που πρέπει να αποδομηθούν.

1. Η Φιλοσοφία είναι κάτι τελείως θεωρητικό.
Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι που αποκαλούν την Φιλοσοφία κάτι τελείως «θεωρητικό» ή «αμπελοφιλοσοφία» (και είναι δυστυχώς πάρα πολλοί στην Ελλάδα), υπονοούν ότι είναι κάτι πρακτικά άχρηστο. Ή πως είναι, πολύ απλά, ένα προσωπικό χόμπι χωρίς πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητα. 
Η προσέγγιση αυτή είναι τρομακτικά εσφαλμένη. Είναι άραγε χωρίς πρακτική εφαρμογή η ικανότητα να σκεφτόμαστε καθαρά και με σαφήνεια; 
Δεν έχει πρακτική αξία να προσφέρουμε στα παιδιά από μικρά την δυνατότητα να εξοικειωθούν με την διαδικασία της δομημένης επιχειρηματολογίας και της κριτικής σκέψης; 
Μα αυτά είναι ακριβώς τα μεταφερόμενα εργαλεία που χρησιμοποιούμε σχεδόν σε όλες τις εκφάνσεις τις ζωής μας. Από το ατομικό μέχρι το συλλογικό. 
Από τον τσακωμό με την/τον σύντροφό μας, τις διαπροσωπικές μας σχέσεις, την παρουσία μας στον εργασιακό χώρο, την κατανόηση πολιτικών επιχειρημάτων, την συνέπεια αλλά και τις συνέπειες θεωριών, πράξεων και ιδεών. 
Σε όλες αυτές τις καταστάσεις, η ικανότητα αναγνώρισης επιχειρημάτων, αρχών σκέψης, έμμεσων υποθέσεων, αλλά και η αποφυγή λογικών σφαλμάτων είναι ταλέντα ουσιώδη, τόσο στο διανοητικό όσο και στο ηθικό επίπεδο.
2. Η Φιλοσοφία είναι ένα θολό μάθημα το οποίο δεν προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα.
Αυτός είναι ένας άλλος μύθος, ο οποίος μπορεί να αποδομηθεί από δύο πλευρές. 
Πρώτον, δεν σημαίνει ότι όλα τα πράγματα που είναι μετρήσιμα έχουν κάποια αξία. 
Δεύτερον, πολλά πράγματα που δεν μετρώνται έχουν τεράστια αξία. Ο αριθμός κόκκων άμμου σε μια παραλία, τα φύλλα γρασιδιού σε έναν κήπο είναι πράγματα μετρήσιμα. 
Η αγάπη, η φιλία, ο έρωτας, η αλληλεγγύη είναι πράγματα μη μετρήσιμα, δεν ποσοτικοποιούνται σε αριθμούς και μονάδες. 
Ακόμα λοιπόν και αν η φιλοσοφική εκπαίδευση δεν προσφέρεται για μετρήσεις νουμερικών αποτελεσμάτων, το αποτέλεσμά της μπορεί να σταθεί καθοριστικό και διαχρονικό στη ζωή μας. 
Το ίδιο ισχύει και για άλλες ανθρωπιστικές επιστήμες, οι οποίες χάνουν δραματικά το κύρος τους σε έναν κόσμο αυξανόμενου, αφελούς και επικίνδυνου θετικισμού/υλισμού.

Επίσης, ένα μάθημα Φιλοσοφίας, δεν είναι κατ’ ανάγκην, και ειδικά σε μικρότερες ηλικίες, μια ατελείωτη ανάλυση ορισμών ή υπαρξιακών προβληματισμών. Το να βομβαρδίσουμε ένα δεκάχρονο με την ανάλυση του υπερβατικού ιδεαλισμού, του Βιτγκεντστάιν ή του Σαρτρ, θα ήταν προφανώς γελοίο. 
Η Φιλοσοφία δεν είναι μόνο διανοητική διαδικασία, αλλά προσφέρεται και για την εκπαίδευση ηθικών αρετών. 
Για παράδειγμα, η μείωση του δογματισμού, η αυτοκριτική, ο σεβασμός στην διαφορετική οπτική και στάση ζωής, η οριοθετημένη αποδόμηση μιας αντίθετης γνώμης. 
Η κατανόηση καταστάσεων προπαγάνδας και συναισθηματικής χειραγώγησης. Όλες αυτές οι ικανότητες και αρετές μπορούν κατ’εξοχήν να καλλιεργηθούν σε μία τάξη Φιλοσοφίας.
__________________
nostimonimar.gr

Επικοινωνία με τα παιδιά

Έξι SOS στην επικοινωνία με τα παιδιά

Στην καθημερινή επαφή με τα παιδιά μας υπάρχουν πολλές επικοινωνιακές ρουτίνες. 
Άλλες τις γνωρίζουμε από πριν, άλλες τις μαθαίνουμε σιγά-σιγά. Σημασία έχει να τις πιστέψουμε και ο καθένας να καταλάβει για τον εαυτό του την βαθύτερη αξία των νοημάτων που κρύβουν.
Και πάνω από όλα την αξία της ίδιας της επικοινωνίας: 
Να προσεγγίζουμε τα παιδιά μας μιλώντας μαζί τους για όλα όσα τους αφορούν, τις χαρές και τις λύπες, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες, τις ανησυχίες και τις αγωνίες τους. Και πάντα ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχουμε έναν τέτοιο σκοπό είναι να δώσουμε πρώτοι εμείς το παράδειγμα, πρώτοι εμείς να μιλήσουμε για τους εαυτούς μας, για τις ζωές μας, για την καθημερινότητά μας.
Πολύ συχνά όμως ούτε κι αυτό αρκεί (ναι! είναι απαιτητική η σχέση μας με τα παιδιά μας!): 
Πολύ συχνά χρειάζονται όχι μόνο επικοινωνιακές δεξιότητες για να τα προσεγγίσουμε περισσότερο αποτελεσματικά και πιο ουσιαστικά, αλλά να δώσουμε μια πιο προσωπική, συναισθηματική διάσταση στην επαφή μας μαζί τους (και τότε όλα γίνονται πιο εύκολα: αρκεί να το τολμήσουμε ή έστω να το δοκιμάσουμε).

Παρακάτω αναφερόμαστε σε 6 πολύ SOS σημεία αναφοράς, που όλοι, λίγο-πολύ γνωρίζουμε
  1. Αγάπη. (Μιλώντας για σύμπαντα και γαλαξίες ας μιλήσουμε και για τον Ήλιο…)
  2. Εμπιστοσύνη. (Η δύναμη της συνδετικός ιστός που γεφυρώνει την θεωρία με την πράξη…)
  3. Επιβράβευση. (Η μετουσίωση έξι γραμμάτων “μ-π-ρ-ά-β-ο” στην δύναμη όλου του κόσμου.)
  4. Αποδοχή. (Μία άνευ όρων αγκαλιά που γεμίζει αυτοπεποίθηση , που “μεγάλωσε γερά παιδιά!”)
  5. Πρωτοβουλία. (Η παραχώρηση στην νέα γενιά του δικαιώματος για την εξερεύνηση του “διαστήματος”. Μία πράξη γενναία στην αλληλουχία των γενεών!)
  6. Συγχώρεση. (Όλα όσα περιλαμβάνονται σ’αυτά που δεν μπορέσαμε, που δεν προλάβαμε, που δεν καταλάβαμε… και ίσως αυτό να αφορά και τα/στα παιδιά μας…)
Η πρόσκληση – πρόκληση είναι να βρείτε τα δικά σας περιεχόμενα σ’αυτές τις λέξεις, ώστε να γίνουν “κόσμοι” ολόκληροι που θα εμπεριέχουν την συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών σας!
Αφήνουμε επίτηδες επιτηδευμένα τα νοήματα, παίζοντας με τις λέξεις και τους όρους, θέλοντας να σας προσκαλέσουμε σε μία εκ νέου “νοηματοδοσία” για όλες εκείνες τις έννοιες που θα σας συνδέσουν δια του λόγου (κι όχι μόνο) με τα παιδιά σας… Καλή σας διασκέδαση!

ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτικό υλικό για αυτιστικά παιδιά

Πατήστε στα ενεργά Links

Πολλοί γονείς μας ζητούν λογισμικά, εφαρμογές και έντυπο υλικό 
με ασκήσεις για τα παιδιά τους με ΔΑΦ. 
Η γνώμη μας είναι να ακολουθούμε πάντα πιστά τις οδηγίες και το πρόγραμμα των στόχων που εμείς οι θεραπευτές έχουμε προτείνει για το παιδί. 
Μόνο έτσι θα μπορούμε να γνωρίζουμε πως το υλικό που θα χρησιμοποιήσουμε με το παιδί μας θα είναι στοχευόμενο και κατάλληλο για το παιδί αλλά και για εμάς. 
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, για την επιτυχημένη διαδικασία μάθησης σε αυτιστικά παιδιά, ένα μεγάλο ρόλο παίζει το προσαρμοσμένο υλικό αλλά και η ειδικευμένη διδασκαλία, δηλαδή ο τρόπος μάθησης. 
Οι θεραπευτές σας είναι καταρτισμένοι να αναγνωρίζουν τον πιο κατάλληλο τρόπο διδασκαλίας για το κάθε παιδί και να σας δίνουν οδηγίες για το πώς να εφαρμόσετε και εσείς αυτό τον τρόπο εκμάθησης.

Από την άλλη πλευρά, οποιαδήποτε δραστηριότητα κάνετε μαζί με το παιδί σας είναι πιο πιθανό να το ωφελήσει παρά να το βλάψει. 

Φτάνει όμως να είστε σίγουροι πως το παιδί είναι χαρούμενο να εμπλακεί στην δραστηριότητα. 
Πρέπει να πάρετε σοβαρά υπόψη πως ο χρόνος που θα περάσετε μαζί με το παιδί σας πρέπει να είναι ευχάριστος και η διαδικασία δεν θα ματαιώσει εσάς και το παιδί. 
Πολλοί γονείς παρακινούμενοι από το άγχος της προόδου πιέζουν το παιδί τους να ασχοληθεί με δύσκολες ή χρονοβόρες για αυτό δραστηριότητες. Με αποτέλεσμα, το παιδί να προβαίνει σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές και άρνηση προς την διαδικασία της μάθησης και οι γονείς να κουράζονται πολύ νωρίς.


Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα ιστοσελίδων με δωρεάν ΥΛΙΚΟ για την ΔΑΦ:
* Στην σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου θα βρείτε: γενικό εκπαιδευτικό υλικό, λογισμικά και υλικό για παιδία με προβλήματα όρασης και ακοής καθώς και σχολικά εγχειρίδια.
Μια συλλογή λογισμικού από το Πανεπιστήμιο Αθηνών θα βρείτε και στη Συλλογή ΑΘΗΝΑ.
Emathima : Περιέχει εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου καθώς και υλικό ειδικής εκπαίδευσης.
Ο Ξεχωριστός κόσμος της ειδικής αγωγής: Μια πολύ οργανωμένη σελίδα με πλούσιο και ΔΩΡΕΑΝ υλικό

Στην σελίδα e-yliko.gr θα βρείτε ηλεκτρονικά παιχνίδια για υπολογιστή σε σχέση με τους αριθμούς, ποσότητες, χρώματα-σχήματα, χρήματα και κυκλοφοριακή αγωγή.
Eva-edu: Εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, π.χ κοινωνικές ιστορίες, προγράμματα αυτορρύθμισης κ.α
e-selides : 8100 αρχεία με υλικό Α/θμιας εκπαίδευσης, χειροτεχνίες, γιορτές, μουσική κ.α
Θρανία: σχολικά βοηθήματα, φύλλα εργασίας, δραστηριότητες, κατασκευές και συμπληρωματικό υλικό για μαθητές του δημοτικού.

Υπάρχουν βέβαια και τα ξενόγλωσσα sites που μπορούν να σας φάνουν χρήσιμα.
www.thewatsoninstitute.org εδώ θα βρείτε πολλές Ιστορίες Κοινωνικής Συμπεριφοράς.
www.do2learn.com ακαδημαϊκές ασκήσεις, κάρτες, συμπεριφορά και κοινωνικές δεξιότητες
Το www.educateautism.com ακόμα ένα site με έντυπο υλικό χρώματα, σχήματα, μέρες, σωματογνωσία και πολλά άλλα.
Eslpages κάρτες με αντίθετα, μέρη του σώματος και πολλά άλλα.
Στην σελίδα ΕΠΙΝΟΗΣΗ θα βρείτε το παιχνίδι περιπέτειας ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ανέπτυξε δύο πολύ χρήσιμα λογισμικά 
το ΕΥ-ΔΟΜΗ και ΥΠΕΡ-ΔΟΜΗ
www.kidmedia.gr: Δωρεάν τα λογισμικά της Kidmedia τουλάχιστον μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2015.
Kidspark εκτυπώσιμα πάζλ κ.α