Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

Ρόδον τό ἀμάραντον

Ρόδον το Αμάραντον, το Ρόδο της Ιεριχούς,
το Ρόδο της Παναγίας 🌹
Εικόνα «Ρόδον το Αμάραντον» βρίσκεται στους Αγίους Τόπους,
στο Παρεκκλήσιο της Μαρίας της Μαγδαληνής (ή Mη Μου Άπτου).

Όση θεολογία υπάρχει στους ύμνους της Εκκλησίας μας
δεν την ξέρουν όλοι μαζί οι θεολόγοι και μη του κόσμου.

Ρόδον το Αμάραντον. Το Ρόδο της Ιεριχούς, το Ρόδο της Παναγίας, το Αθάνατο Ρόδο της Νεκρανάστασης. Είναι ένα φυτό που συμβολίζει την αιωνιότητα και το άφθαρτο, αθάνατο της ψυχής!
🌹

«Ρόδον τὸ ἀμάραντον, 
χαῖρε, ἡ μόνη βλαστήσασα, 
τὸ μῆλον τὸ εὔοσμον, χαῖρε, 
ἡ τέξασα, τὸ ὀσφράδιον 
τοῦ πάντων Βασιλέως, 
χαῖρε, ἀπειρόγαμε, 
κόσμου διάσωσμα.»

🌹


Εἱρμός Α' Ὠδῆς τοῦ Κανόνος τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου.
🌹
«Ὡς ἐμψύχῳ Θεοῦ κιβωτῷ 
ψαυέτω μηδαμῶς χεὶρ ἀμυήτων· 
χείλη δὲ πιστῶν τὴ Θεοτόκῳ ἀσιγήτως 
φωνὴν τοῦ ἀγγέλου ἀναμέλποντα, 
ἐν ἀγαλλιάσει βοάτω· 
 Ὄντως ἀνωτέρα πάντων ὑπάρχεις, 
Παρθένε ἁγνή».
🌹
Μεταγραφή από τον Φώτη Κόντογλου
«Ἐσένα πού εἶσαι ζωντανὴ κιβωτός τοῦ Θεοῦ, 
ἂς μή σέ ἀγγίζει ὁλότελα χέρι ἄπιστο, 
ἀλλά χείλια πιστά ἂς ψάλλουνε δίχως νά σωπάσουνε 
τή φωνὴ τοῦ ἀγγέλου κι ἂς κράζουνε: 
«Ἀληθινά, εἶσαι ἀνώτερη ἀπ' ὅλα 
Παρθένε ἁγνή».

Δικό μας είναι το Ρόδον το Αμάραντον

Στα πέλαγα ταξιδεύουνε λογής-λογής καράβια και καΐκια πώχουνε γραμμένο απάνω στο μάγουλο τους το γλυ­κύτατο τ' όνομα της. 
Ω! Αληθινά δική μας είναι η Παναγία, δικό μας είναι το Ρόδον το Αμάραντον! Ποιος θα μπορούσε να την υμνήσει όπως την υμνολογήσανε οι υμνωδοί της Εκκλησίας μας; 
 Αρχαγγελικές σάλπιγγες θαρρείς πώς ακούγονται παντού, με ύψος και με σεμνότητα, μ' ένα κάλλος πνευματικό που βρίσκεται μονάχα στην Ορθοδοξία. 
 Στον Εσπερινό της παραμονής ψέλνουνε τούτα τα τροπάρια που γεμίζουνε την ψυχή μας με κάποιον αγιασμένον ενθουσιασμό:

«Ω του παραδόξου θαύματος! Η πηγή της ζωής εν μνημείω τίθεται, και κλίμαξ προς ουρανόν ο τάφος γίνεται. Ευφραίνου, Γεσθημανή, της Θεοτόκου το άγιον τέμενος. Βοήσωμεν οι πιστοί, τον Γαβριήλ κεκτημένοι ταξίαρχον Κεχαριτωμένη χαίρε, μετά σου ο Κύριος, ο παρέχων τω κοσμώ δια σου το μέγα έλεος.»

[...] τι να πει κανείς, ή τι να πρωτοπεί και πώς να το πει, χωρίς τον κίνδυνο μην είναι λίγο ή λειψό ή άπρεπα ειπωμένο· γιατί ο Σίμων Kαράς δεν είναι βουνό να τ' ανεβείς και να το περπατήσεις, μήτε πέλαγος να το διαβείς και να το περιπλεύσεις, μήτε στοιχειό μήτε άνθρωπος σαν κι εμάς να πας κοντά και ν' αναμετρηθείς μαζί του, να τον γνωρίσεις απ' την καλή και να το μολογήσεις. O Σίμων Kαράς είν' άλλος άνθρωπος· αλλοιώς ψηλός κι αλλοιώς πλατύς κι αλλοιώς καλός κι ωραίος'!»

♪♫ Ρόδον το αμάραντον, ήχος τέταρτος σε μέλος Βαλασίου ιερέως 
και νομοφύλακος (έζησε στο β' μισό του 17ου αιώνα).
Ψάλλουν Σίμων Καράς - βυζαντινός χορός «Τρόπος» ♪♫


ΠΑΝΑΓΙΑ ΡΟΔΟΝ ΤΟ ΑΜΑΡΑΝΤΟΝ

Ο ύμνος αυτός των Χαιρετισμών χρησιμοποιεί σαν εικόνα ένα λουλούδι με το ωραιότερο άρωμα: 
Το ρόδο, δηλ. την τριανταφυλλιά. 
Η Παναγία είναι η Τριανταφυλλιά, απ’ όπου βλάστησε το Τριαντάφυλλο που λέγεται Χριστός. 
Ο Χριστός είναι «Το Ρόδον Το Αμάραντον». 
Όποιος πλησιάζει τον Χριστό αισθάνεται μία ουράνια ευωδία. Το λέει ο απόστολος Παύλος: «Χριστού ευωδία εσμέν τω Θεώ εν τοις σωζομένοις» (Β’ Κορ. 2,15).
Ιησούς! Το ρόδον της σωτηρίας. Βλάστησε στη στείρα γη. 
Ο Χριστός είναι ρόδο, τριαντάφυλλο, εκ Παρθένου. 
Και τα ωραιότερα λουλούδια της γης είναι μολυσμένα από το μόλυσμα της αμαρτίας. 
Ένα λουλούδι είναι απόλυτα αμόλυντο: Ο Ιησούς Χριστός. Και αυτό γιατί γεννήθηκε από Παρθένο, χωρίς το κληρονομικό μόλυσμα του προπατορικού αμαρτήματος.
Και η Παρθένος Μητέρα είναι «ρόδον το αμάραντον», που φανερώνει το αμόλυντον και καθαρόν της Παρθένου. 
Ο Θεός έψαχνε να βρει ευωδία στον κόσμο, μα πουθενά. Παντού η δυσοσμία της αμαρτίας. Και ξαφνικά, να, βρίσκει ένα λουλούδι. Είναι μοναδικό. Μοσχοβολά. Ήταν η Μαρία η Παρθένος. Μοναδικός άνθρωπος στον κόσμο χωρίς μολυσμό, πεντακάθαρη. Παναγία. Ρόδο, τριαντάφυλλο, φυτρωμένο στο βράχο, από τη στείρα Άννα.
Την είδε ο Θεός και οσφράνθηκε το άρωμα της αρετής της. Γι’ αυτό λέγεται «το οσφράδιον του πάντων Βασιλέως».

Όλα τα λουλούδια κάποτε μαραίνονται. Και μάλιστα γρήγορα. Και η ζωή του ανθρώπου ένα λουλούδι είναι που μαραίνεται. 
Ένα λουλούδι δύο χιλιάδες τώρα χρόνια παραμένει αμάραντο και θα παραμένει στους αιώνες: Η αειπάρθενος Παναγία. Ούτε ο χρόνος μπορεί να την μαράνει. Ούτε οι βλασφημίες των άσεβων μπορούν να την μολύνουν.
Ο κάθε πιστός μπορεί να γίνει Ρόδο. Η περίοδος του δεκαπενταυγούστου αποβλέπει στο να ευωδιάσουμε. Πώς; Με τη μετάνοια και τη νηστεία. 
Ο ιερός Χρυσόστομος ονομάζει μύρο τη νηστεία:
«Στήθι εγγύς του νηστεύοντος και μετέλαβες αυτού ευθέως της ευωδίας· μύρον γαρ έστιν ο νηστεύων πνευμα­τικόν, και διά των οφθαλμών, και διά της γλώττης, και διά πάν­των εμφαίνων την της ψυχής ευταξίαν».

Ας απολαύσουμε τα ρόδα της χάριτος της Παρθένου Παναγίας, του Θεανθρώπου γλυκύτατου Ιησού και της γλυκείας ζωής της Εκκλησίας. Για να φθάσουμε στο γλυκύ παράδεισο.
H Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου του Αμαράντου Ρόδου, εορτάζει στις 3 Απριλίου εκάστου έτους. «Ρόδον το αμάραντον, χαίρε, η μόνη βλαστήσασα…»
«Ρόδον το αμάραντον, χαίρε, η μόνη βλαστήσασα…»
Εικόνα «Ρόδον Το Αμάραντον» Ρωσικής τεχνοτροπίας
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
Πῶς σε μακαρίσωμεν Θεοτόκε; πῶς δὲ ἀνυμνήσωμεν ὑπερευλογημένη, τὸ ἀκατάληπτον μυστήριον τῆς κυοφορίας σου; Τῶν αἰώνων γὰρ ὁ ποιητής, καὶ τῆς ἡμετέρας δημιουργός φύσεως; τὴν ἰδίαν εἰκόνα οἰκτείρας, καθῆκεν ἑαυτόν, εἰς κένωσιν τὴν ἀνεξιχνίαστον, ὁ ὢν ἐν τοῖς ἀΰλοις κόλποις τοῦ Πατρός, ἐν μήτρᾳ σου ἁγνὴ κατεσκήνωσε, καὶ σάρξ ἀτρέπτως ἐγένετο ἐκ σοῦ, ἀπειρόγαμε, μείνας, ὅπερ ὑπῆρχε φύσει, Θεός.
Διὸ αὐτὸν προσκυνοῦμεν, Θεὸν τέλειον, καὶ ἄνθρωπον τέλειον, τὸν αὐτὸν ἐν ἑκατέρᾳ μορφῇ· ἑκατέρα γὰρ φύσις ἐστὶν ἐν αὐτῷ ἀληθῶς, διπλᾶ δὲ πάντα κηρύττομεν, τὰ φυσικὰ αὐτοῦ ἰδιώματα, κατὰ τὴν διπλόην τῶν οὐσιῶν, δύο σέβοντες τάς ἐνεργείας, καὶ τὰ θελήματα.
Ὁμοούσιος γὰρ ὢν τῷ Θεῷ καὶ Πατρί, αὐτεξουσίως θέλει, καὶ ἐνεργεῖ ὡς ἄνθρωπος. Αὐτὸν ἱκέτευε, σεμνὴ παμμακάριστε, τοῦ σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.[6]
Τῶν οὐρανίων ταγμάτων, τό ἀγαλλίαμα, 

Τὸ Δογματικὸν - Ἦχος πλ. δ'
τῶν ἐπί γῆς ἀνθρώπων, κραταιά προστασία, 
ἄχραντε Παρθένε, σῶσον ἡμᾶς, 
τούς εἰς σέ καταφεύγοντας, 
ὅτι ἐν σοί τάς ἐλπίδας μετά Θεόν, 
Θεοτόκε ἀνεθέμεθα.
Οδυσσέας Ελύτης, «Το Αξιον Εστί», Ι’
Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν
και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε
οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Στ’ ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν

Με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε
αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Τον Ιούλιο κάποτε μισανοίξανε

τα μεγάλα μάτια της μες στα σπλάχνα μου
την παρθένα ζωή μια στιγμή να φωτίσουν
μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

Περισσότερα στα:
Αέναη Επανάσταση
Ασπασμός των Αγγέλων

Αμπελόκηποι: Πασχαλινό Παζάρι
του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων

Ενισχύουμε το Πασχαλινό Παζάρι του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων (Ε.Κ.Κ.Ν.) Αυλώνα την Κυριακή 2 Απριλίου από 12.00 το μεσημέρι έως 8.00μ.μ., στον νέο πολυχώρο της ΚοινΣΕπ Myrtillo café, στο Πάρκο για το Παιδί & τον Πολιτισμό- πρώην ΚΑΠΑΨ, Τριφυλίας και Λάμψα, Αμπελόκηποι, κοντά στο μετρό Πανόρμου τηλ 211 0123176.

Εκεί θα εκτεθούν και θα πωλούνται δημιουργίες νεαρών κρατουμένων οι οποίοι συμμετέχουν στο ΙΕΚ Μαγειρικής αλλά και στο εργαστήριο κατασκευών του Καταστήματος την επιμέλεια του οποίου είχε η ομάδα εθελοντών από την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής που δημιούργησε λαμπάδες και Πασχαλινά δώρα μαζί με τα παιδιά. 
Τα έσοδα των πωλήσεων κάθε είδους θα κατατεθούν στους νεαρούς κρατουμένους που το δημιούργησαν.
Tο bazaar πραγματοποιείται με έγκριση του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Σας περιμένουμε!

54χρονος ανάγκαζε 12χρονο παιδί να γδύνεται
και να χορεύει μπροστά του

Αρρωστημένα μυαλά: Πώς συνελήφθη 54χρονος που ανάγκαζε 12χρονο παιδί να γδύνεται και να χορεύει μπροστά του

Ένα 12χρονο κορίτσι έσωσαν οι αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, οι οποίοι συνέλαβαν έναν 54χρονο ιδιωτικό υπάλληλο για πορνογραφία ανηλίκων και πορνογραφικές παραστάσεις ανηλίκων.
Ο δράστης, ο οποίος ήταν στενός φίλος της οικογένειας μέχρι πριν από δύο χρόνια, κατηγορείται ότι ανάγκαζε 12χρονο παιδί να γδύνεται και να χορεύει μπροστά του. Στη συνέχεια, τραβούσε βίντεο και έβγαζε φωτογραφίες το κορίτσι. 
Το περιστατικό καταγγέλθηκε στην Αστυνομία από τους γονείς, που –όπως είπαν- έπεσαν θύματα του 54χρονου επειδή τον νόμιζαν φίλο τους και του είχαν τυφλή εμπιστοσύνη.
Ο δράστης, ο οποίος ασχολείται με τη μουσική, είχε στο σπίτι του πλήθος αρχείων με υλικό παιδικής πορνογραφίας. 
Με τη σε βάρος του δικογραφία οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα.

Μαμάδες που προβάλλουν συνεχώς τη ζωή τους
και τη ζωή των παιδιών τους στα social media

Ποια ανάγκη ικανοποιούν;
Πάμε βόλτες, περνάμε όμορφα και σκεφτόμαστε «Ας το βάλουμε στο facebook», μας λέει και η φίλη μας «Κάνε με tag» και η μέρα συνεχίζεται!

Μία βόλτα ναι, ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα ναι, να το βάλουμε αλλά… πώς φερόμαστε σε πολύ προσωπικές μας στιγμές; 
Σε ένα γάμο; Μια βάφτιση; Στην γέννηση του πρώτου μας ή και τρίτου μας (δεν έχει σημασία) παιδιού;

Οι περισσότεροι από εμάς αποφασίζουμε να βάλουμε μια γραμμή στο θέμα παιδί και να μην προβάλλουμε τα πρόσωπά τους ή ακόμη και οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτά. 
Ο κόσμος του internet και του Facebook έχει γίνει μια μικρή κοινωνία και όπως στην πραγματικότητα υπάρχουν εγκληματίες και «κακοί» έτσι και εδώ, στον κυβερνοχώρο…πρέπει πλέον να προφυλάσσουμε τα παιδιά και την ιδιωτικότητά μας από τα κακά μάτια. Και όταν λέμε «κακά», δεν αναφερόμαστε στην παλιά γειτόνισσα που μας ανταγωνιζόταν όταν ήμασταν μικρές.
Υπάρχει όμως και μια μερίδα ανθρώπων (που όλο και μεγαλώνει) που προβάλλει τα πάντα στα social media… βόλτες, ηλιοβασιλέματα αλλά και τα παιδιά τους, μικρά χεράκια, ποδαράκια, selfie με το μωρό αγκαλιά, μικρές ιστορίες που μας δείχνουν τι κάνουν εκείνη τη στιγμή, τι ψώνισαν, τι έφαγαν, πόσο τέλεια είναι η ζωή τους τέλος πάντων!!
Γιατί....κανείς δεν θα προβάλλει μια άσχημη ζωή φυσικά, αλλά με τα φίλτρα, τα σχόλια, τα likes, τα hashtags η ζωή τους θα προβάλλει αξιοζήλευτη και θα κάνει εμάς τις υπόλοιπες να αναρωτιόμαστε «Μα πώς τα καταφέρνει; Πώς τα κάνει όλα τέλεια; Πόσα λεφτά βγάζει τέλος πάντων; Πόσα κιλά έχασε πια;»...
Ποια ανάγκη ικανοποιούν αυτές οι μαμάδες; Γιατί τέτοια έντονη προβολή; 
Η αλήθεια κρύβεται στην γνωστή σε όλους μας:
Αυτοπεποίθηση
Τι εννοώ με αυτό: όταν αγαπάς τον εαυτό σου, τη ζωή σου και ουσιαστικά ζεις, κάνεις πράγματα που σε γεμίζουν και σε καλύπτουν τότε είναι πλήρως ικανοποιημένος με τα πράγματα όπως είναι. Φυσικά και αυτοί οι άνθρωποι θα βάλουν κάτι στο Facebook ή στο Instagram αλλά δεν θα κάνουν την προβολή τους υπερβολική και θα κρατήσουν ένα όριο σε πολύ λεπτά ζητήματα. 
Οι άνθρωποι που υπερ-προβάλλουν τη ζωή τους στην πραγματικότητα την πασπαλίζουν με νεραϊδόσκονη για να την αγαπήσουν.
Στο βάθος βρίσκεται το αίσθημα μοναξιάς και μια επιθυμία να θρέψουν το ναρκισσισμό τους. Γιατί ποιος δεν χαίρεται έστω και στιγμιαία όταν έχει πολλά likes ή πολλούς followers; 
Για λόγους που για τον καθένα είναι διαφορετικοί οι άνθρωποι αυτοί έχουν υποστεί ένα ναρκισσιστικό πλήγμα, όπως το αποκαλούμε, μια ρωγμή στο προσωπείο τους, στην περσόνα που θέλουν να χτίσουν για τους έξω... έτσι η υπερ- προβολή τους στα social media είναι μια λύση σε αυτό. 
Επίσης, άτομα που νιώθουν μόνα και στην πραγματικότητα δεν έχουν πολλές κοινωνικές επαφές, μέσα από τα εκατοντάδες likes νιώθουν τη ζεστασιά της παρέας και θρέφουν για λίγο αυτή τη ναρκισσιστική ανάγκη που χαρακτηρίζει όλους τους ανθρώπους: να είμαστε αρεστοί, να είμαστε επιθυμητοί στους γύρω μας. Όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο...
Ωστόσο, καλό είναι, μιας και υπάρχουν πάντα κακοί λύκοι στα παραμύθια, να έχουμε ένα όριο και μια κόκκινη γραμμή σε πολύ προσωπικά μας ζητήματα. 
Μην προβάλλετε τα παιδιά σας χωρίς λίγη κριτική σκέψη και σκεφτείτε εάν κοιτάξετε το προφίλ σας στα social media θα αντικατοπτρίζει την πραγματική σας ζωή; 
Και αν όχι... μήπως να προσπαθήσετε να βελτιώσετε την πραγματικότητά σας και όχι να κατεβάζετε περισσότερα φίλτρα στο κινητό;
Παπακυργιάκη Χρύσα
Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια

Σε σένα μιλάω, που κακοποιείς το παιδί σου.... Θέλω να σου σπάσω τα μούτρα και να πάρω αγκαλιά το παιδί σου.

Σε σένα που έχεις την απανθρωπιά να κακοποιείς το παιδί σου.

Εξοργίζομαι.
Σε σένα που κάποτε αξιώθηκες να κάνεις παιδί και στάθηκες λίγος.
Σε σένα που είχες την τιμή να σε ονοματίσει μια αθώα ψυχούλα μητέρα ή πατέρα και ήσουν σκέτο τέρας.
Σε σένα που κληρώθηκες να μεγαλώσεις ένα πλάσμα στον κόσμο και το γέμισες πληγές.
Ναι, σε σένα που στάθηκες μικρός κι ανάξιος γονιός μιλάω.
Σε σένα που είχες το θράσος να σηκώσεις τα μάτια σου και να το κακοποιήσεις λεκτικά.
Σε σένα που είχες την απανθρωπιά να σηκώσεις τα βρωμόχερά σου και να το κακοποιήσεις σωματικά.
Θέλω να σου σπάσω τα μούτρα και να πάρω αγκαλιά το παιδί σου.
Θέλω να φτιάξω ένα κουκούλι που θα του γιατρέψει τις πληγές, θα του απαλύνει τον πόνο.
Δεν είμαι γονιός
Δεν ξέρω τα πρέπει και τα σωστά μιας ανατροφής. 
Ξέρω όμως το σεβασμό και την αγάπη που οφείλει ο άνθρωπος στον άνθρωπο. 
Ξέρω την ευαισθησία της ανθρώπινης ψυχής και το πόσο σκληρό είναι να σου λείπει η αγάπη.
Κι εσύ είσαι απάνθρωπος. 
Και δεν ξέρεις να αγαπάς. Δεν αξίζεις τίποτα. Δεν αξίζεις μήτε να σε φτύσω.
Φτωχές οι λέξεις να σε χαρακτηρίσουν. Ολοένα βρίσκονται νέες αλλά και πάλι δε φτάνουν το μέγεθος της ξετσιπωσιάς σου.

Ντρέπομαι για σένα. 
Ντρέπομαι που υπάρχεις και είσαι τόσο λίγος. 
Ντρέπομαι που υπάρχεις και είσαι τόσο κακός, τόσο σκληρός, τόσο μικροπρεπής.
Εσένα σε αγάπησαν ποτέ; 
Αν ναι, τότε τι την έκανες την αγάπη που σου δόθηκε; 
Πού την καταχώνιασες και δεν τη γύρισες πίσω στο παιδί σου;
Κι αν δε σ’αγάπησαν, πώς μπόρεσες να γίνεις ίδιος με εκείνους τους λίγους, τους σκληρούς; 
Εκείνους που μπορεί κάποτε να κατηγόρησες;
Όχι, δεν είσαι γονιός. 
Εσύ στέρησες από το παιδί σου τη γαλήνη του. 

Πώς μπόρεσες να κάνεις κόλαση τη ζωή ενός μικρού παιδιού μόνο και μόνο επειδή έχεις εξουσία πάνω του;
Πώς μπόρεσες να σηκώσεις χέρι; 
Πώς μπόρεσες να του απευθύνεις χυδαία λέξη;
Είσαι λίγος. Είσαι ένα τοσοδούλικο ανθρωπάκι που δεν αξίζεις το παραμικρό.
Γιατί αν ήσουν θα ήξερες πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη αμαρτία από το να βασανίζεις ένα παιδί και να του στερείς τη γαλήνη του ασύλου του, της οικογενειακής εστίας.
Στέρησες την αθωότητα, στέρησες το γέλιο. 
Του στέρησες το να μπορεί στραφεί στο σπίτι του και να προφυλαχθεί από κάθε κακό στον έξω κόσμο. 
Γιατί στα δικά του μάτια εσύ είσαι το κακό προσωποποιημένο. 
Κι από σένα τρέχει να κρυφτεί.
Έκανες τη ζωή του εφιάλτη με πρόσχημα ότι το κάνεις για το καλό του.
Ποιο καλό του ρε ξεφτίλα; Ποιο καλό θα δει ένα παιδί που δεν μπορεί να στραφεί σε σένα για βοήθεια; Που σε αποστρέφεται για να βρει την ευτυχία;
Απέτυχες μαλάκα. Σα γονιός, σαν άνθρωπος.
Απέτυχες κι είναι ντροπή.

Παραδοσιακά Παραμύθια του Ελληνισμού
σε μορφή: Pdf Online

12 λαϊκά παραμύθια από διάφορα μέρη της Ελλάδας και Κύπρου

Το 2011 η ελεύθερη ψηφιακή βιβλιοθήκη eBooks4Greeks.gr διοργάνωσε διαγωνισμό παραδοσιακού παραμυθιού. 


Ο διαγωνισμός ήταν ένα κάλεσμα με σκοπό να αναδειχτούν παραδοσιακά (λαϊκά) παραμύθια του τόπου μας που αποτελούν σημαντικό μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. 
Τα 12 παραμύθια της έκδοσης επιλέχθηκαν μέσα από 39 παραμύθια που έλαβαν συμμετοχή στον διαγωνισμό. 

Η επιλογή αυτή έγινε από τους τρεις «παραμυθάδες»: 
Αγγελική Σχοινά, Γιώργο Παλιάτσιο, Χάρις Μέγα 
και η εικονογράφηση από τη ζωγράφο Μαρία Βιλλιώτη.

Συγγραφείς: Γεωργία Καρκάνη, Άντρη Αντωνίου, Αδαμαντία Ξηρίδου, Χαρά Τσοντάκη, Σωτηρούλα Βασιλίου, Παρασκευή Αποστολοπούλου, Χρυσάνθη Πρωτοψάλτου, Ευδοκία Ποιμενίδου-Χατζηδημητρίου, Σοφία Τσουρλάκη, Γεώργιος Παλιάτσιος, Αθηνά Κυριακού-Σαρακενίδου, Ειρήνη Πόλια

Εικονογράφηση: Μαρία Βιλλιώτη (website)
Έκδοση: eBooks4Greeks, 2017
Μέγεθος: σελ. 135 / 15 Mb
Μορφή: Pdf Online



ebooks4greeks

«Σελιδοδείκτης» για την Εκπαίδευση και την Κοινωνία

Το εκπαιδευτικό περιοδικό «Σελιδοδείκτης» και ο ομώνυμος ιστότοπος selidodeiktis.edu.gr προέκυψαν από την ανάγκη να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί ο αντιηγεμονικός, κριτικός λόγος για το σχολείο και τη μόρφωση μέσα στη δίνη της καπιταλιστικής κρίσης.
...
Στόχος του «Σελιδοδείκτη» είναι η αξιοποίηση της ριζοσπαστικής κριτικής για το αστικό σχολείο στην κατεύθυνση του θεωρητικού και πολιτικού εξοπλισμού του εκπαιδευτικού κινήματος, αποφεύγοντας τόσο τον ακαδημαϊσμό και το ριζικό διαχωρισμό θεωρητικής κριτικής και μάχιμης πολιτικής παρέμβασης, όσο και τον περιορισμό του εκπαιδευτικού κινήματος στον αμυντισμό και την πάλη για άμεσους βραχυπρόθεσμους συνδικαλιστικούς στόχους.
...
Ο «Σελιδοδείκτης» – περιοδικό και ιστότοπος – φιλοδοξεί να συνδυάσει την κριτική του σημερινού αστικού σχολείου με έναν ευρύτερο προγραμματικό λόγο για την εκπαίδευση και την κοινωνία στην κατεύθυνση της συνολικής κοινωνικής και μορφωτικής χειραφέτησης.
...
Ο «Σελιδοδείκτης» θέλει να έχει ως σημαία και πυξίδα του το μέλλον. Με την προσδοκία να εκφράσει το αύριο στο σήμερα, χωρίς την αυταπάτη ότι έχει απαλλαχθεί πλήρως από το χθες. Σε μια εποχή με θύελλες, η μικρή σχεδία του «Σελιδοδείκτη» τολμά να ανοιχτεί σε αχαρτογράφητα νερά.

Καλό Δρόμο στην προσπάθεια.

selidodeiktis

ευχαριστούμε τον Πάνο μας, που μας το έστειλε 😃