Thursday 24 March 2011

Να την χέσω τέτοια λευτεριά, όπου θα κάμω εγώ εσένα πασιά!

Τάδε έφη, μεταξύ άλλων ο Μακρυγιάννης στα απομνημονεύματα του. 
Αυτός είναι και ο τίτλος του βιβλίου του Κώστα Ζουράρη που σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να διαβάσετε. 
Διαβάζεται μονορούφι!

Σύμφωνα με τον συγγραφέα ο Σεφέρης απ' τον θαυμασμό του για το Ύφος Μακρυγιάννη της Ακροπόλεως, του Κερατσινίου, των Μύλων και των λόγων, διαπιστώνει, πώς μετά τους αρχαίους δεν ξαναφάνηκε άλλος συγγραφέας σαν τον Μακρυγιάννη.

Τα ίδια λέει και ο Ελύτης. Μετά τον Όμηρο της Ιλιάδας (και δευτερογενώς της Οδύσσειας), τους τέσσερις Τραγικούς (Αισχύλο, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Θουκυδίδη - σε αυτήν την κατηγορία συγκαταλέγει ο Ζουράρις τον Θουκυδίδη) και τον Πλάτωνα δεν υπήρξε άλλος.

Σελίδα 22 του βιβλίου:

δού ένα από τα πιστοποιητικά που έδινε ο Αρχηγός Μακρυγιάννης στα βασανισμένα του παλληκάρια, όταν έψαχναν αυτά χρόνια μετά την αθλοφορία τους, μια ισχνή βοήθεια του Ελληνικού Κράτους, του εντελώς δικού τους δημιουργήματος για να καλύψουν κάπως τα πληγιασμένα τους κορμιά. 
Ο συναγωνιστής του Μακρυγιάννη λέγεται Ακρίβιος Στεργίου:

φανερόνο οτι ο ακριβος στεργιο μακεδονας ειταν εις την οδηγιαν το γιανι βελετζα αγονιστι παντο με πατριωτισμο κε πουλι γενεοτιτα κε καταξοχι εις νιοκαστρον οταν εβγεναμεν εξο αννατιον τον οχτρον ις τα χαρακοματα τους ειταν κι αυτος ενας απου τος πουλα γενεος κι αγαθος αγονιστας κι οταν ει τορκει ορμισαν αννατιον του καστρο κι εβικαμεν κε τος αντιπουλεμισαμεν κε τος πισουδρομισαμεν εδιξε ο ειδιος απιρι γεγεοτιτα κε πιλιγοθι εις το στομα το κι εις τα δυον του πουδιαρια κε κειντινεψαμεν να τον σουσουμεν απου τος τορκος ος καλος γνοριζο αυτον τον αγονιστι μ ολι μο τιν εκαριστισιν κατα την ζιτισιν του το δινο το παρον μο να το χρισιμεψι οθεν του αννικει
1841 νοεβριου 7 αθινα
πατριοτις
μακριγιανις
'


Ο Μακρυγιάννης, ένας αγράμματος αγωνιστής που έδωσε και την ψυχή του για την ελευθερία της πατρίδας του και που είδε τους πολιτικούς και τους ισχυρούς της εποχής του να προδίδουν για μία ακόμη φορά την Ελλάδα. Κάτι που από το 1833 μέχρι σήμερα εξακολουθούν να κάνουν ανελλιπώς...

'Να την χέσω τέτοια λευτεριά, όπου θα κάμω εγώ εσένα πασιά!'

«Το 1821 παραμένει το μεγάλο σχολείο
του απροσκύνητου ήθους»

"Κάτι άλλαξε τις τελευταίες δεκαετίες. Η αθλιοποίηση της ζωής δεν περιορίζεται στον εαυτό μας, επεκτείνεται στο παρελθόν, επιχειρείται μία υπομείωση, ένα κατέβασμα του χθες για να μη φαίνεται το δικό μας νανικό ανάστημα. Κτίζουμε όχι κάτι δικό μας αλλά γκρεμίζουμε ότι έκτισαν με θυσίες και αίματα οι πρόγονοί μας" 
"Διερωτώνται πολλοί συμπολίτες μας γιατί τέτοιο μένος κατά του 21, γιατί τέτοια μανία κατά των ηρώων και των μαρτύρων του. Είναι απλό: Το 1821 παραμένει το μεγάλο σχολείο του απροσκύνητου ήθους. Και η νέα τάξη πραγμάτων μας θέλει προσκυνημένους και υποταγμένους.
Συρόμαστε σήμερα στο άρμα της υποταγής σαν το πτώμα του "Έκτορα" δεχόμαστε ραπίσματα καθημερινά. Ποτέ άλλοτε ο λόγος του Παλαμά δεν είχε τέτοια απόλυτη ισχύ, όσο στην εποχή μας: 

«Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς μηδέ λεβέντες, Όσσα,
ραγιάδες έχεις, μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι.
Κούφιοι κι οκνοί, καταφρονούν την θεία τραχειά σου γλώσσα,
των Ευρωπαίων περίγελα και των Αρχαίων παλιάτσοι».

Αν δεν υψωθούμε στο επίπεδο του 21 οι μελλοντικές γενιές Ελλήνων θα υποχρεωθούν να ζήσουν ανεχόμενες τα αφόρητα και υποφέρουσες τα ανυπόφορα. Σήμερα κάποιοι δρουν συστηματικά όχι για να προβάλλουν άλλα για να προσβάλλουν το '21. Επιδίδονται μετά μανίας όχι στο να επιδείξουν - κάτι που άλλωστε θα ήταν θεμιτό- τις μαύρες κηλίδες που είχε η Επανάσταση, όπως κάθε Επανάσταση, αλλά να τις μεγεθύνουν, να τις μεγαλοποιήσουν και με τον ύπουλο αυτό τρόπο να συγκαλύψουν την λαμπρότητά της.
Οι αγωνιστές και οι πρωταγωνιστές του μεγάλου κινήματος έκαναν ασφαλώς έργα λαμπρά, αλλά και λάθη πολλά. Αλλά υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς λάθη; Λάθη δεν κάνει όποιος δεν πράττει. Και το να αποτινάξεις τον τουρκικό ζυγό δεν ήταν εύκολη υπόθεση.
Ο Αδαμάντιος Κοραής είχε γράψει το 1805 τον περίφημο διάλογο: "Τι πρέπει να κάμωσιν οι Γραικοί εις τας παρούσας περιστάσεις;". Αυτό το ερώτημα πλανάται και σήμερα στα χείλη των πλέον αγωνιούντων για το μέλλον της χώρας συμπολιτών μας. Να απελπιζόμαστε; Αν ξυπνούσε ο Γέρος του Μοριά θα απαντούσε: ΌΧΙ, να αγωνιζόμαστε. Οπωσδήποτε οι συνθήκες για το μέλλον είναι σκοτεινές. Αλλά ο ίδιος ο Γέρος μας λέει: "Η ώρα η πιο σκοτεινή, η πλέον θαμπή της νυκτός, είναι η ώρα που σιμώνει το φως της ημέρας". 
Ας μη σκιαζόμαστε τα σκότη. Και τούτο το σκοτείνιασμα ξημέρωμα θα φέρει το '21, αν το κλείσουμε μέσα μας, γίνεται όχι απλώς αθάνατο κρασί, γίνεται φάρος ελπίδος. Ισχύει και τώρα αυτό που ετόνισε λίγο πριν τη μάχη των Μύλων ο Μακρυγιάννης: "ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και τώρα, όλα τα θηρία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούν. Τρώνε από μας και μένει και μαγιά. Και οι ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν κι όταν κάνουν αυτήνη την απόφασιν λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν". 
Θα κλείσω με δύο στίχους του Νικηφόρου Βρεττάκου: 
"Σηκωθείτε ν' αρπάξουμε στα χέρια μας τις σάλπιγγες της πατρίδας!
Να τους το ειπούμε να το καταλάβουνε: Δεν χαμηλώνει ο Όλυμπος!
Να τους το ειπούμε να το καταλάβουνε πως δεν αλλάζει ο ήλιος!
Πως δεν αλλάζουνε τα χρώματα ποτές σ' αυτή την χώρα και πως ποτέ δεν κόπηκε στη μέση το τραγούδι. Το παίρνουν τα ψηλά βουνά, το σέρνουν τα ποτάμια αφροκοπούν οι θάλασσες - καίγονται τα λημέρια Μοριά και Ρούμελη! Ακόμη τούτ' η άνοιξη, τούτο το καλοκαίρι, ακόμη τουτ' η άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες...".

evelpidonΟμιλία για την Επανάσταση του 1821 έκανε την Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011 το μεσημέρι ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στους ανώτατους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. 
Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στην σημαντική προσφορά των κληρικών και των ιερομονάχων στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, υπογραμμίζοντας την σπουδαία συμβολή του Αθανασίου Διάκου και του Επισκόπου Σαλώνων Ησαϊα "δύο μεγάλων προσωπικοτήτων που προσπαθούν να τις απομυθοποιήσουν", όπως είπε χαρακτηριστικά.  
Τα παραπάνω είναι τα σημαντικότερα αποσπάσματα της ομιλίας του

Επίσης στους αγώνες και τα ιδεώδη των Ελλήνων, κατά την Επανάσταση του 1821, μίλησε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Πατριωτικός 'Ομιλος απογόνων αγωνιστών του '21.

"Σιγά, σιγά, μόνοι μας, με την αδράνειά μας, με την απερισκεψία μας ή και με την ατολμία μας, τα αφήνουμε να διαγράφονται από τη ζωή μας και τα αποτελέσματα είναι φανερά", ανέφερε χαρακτηριστικά ο αρχιεπίσκοπος.

"Και όλα να τα σβήσουν και όλα να τ' αλλάξουν, η ιστορία έρχεται και αποκαθιστά την αλήθεια από μόνη της, γιατί οι πέτρες, τα χειρόγραφα, το αίμα, τα χώματα, είναι αυτά που μιλούν και δίνουν τη δική τους μαρτυρία", υπογράμμισε ο Ιερώνυμος.

Επισήμανε το γεγονός ότι διάφορα κέντρα "δρουν συστηματικά όχι για να προβάλλουν, αλλά για να προσβάλουν την επανάσταση", υπογράμμισε ότι "επιχειρείται ένα "κατέβασμα" του χθες για να μη φαίνεται το δικό μας νανικό ανάστημα σήμερα" και έκανε λόγο για "προσπάθεια να σβήσει το πατριωτικό αίσθημα για τη νεολαία".

"Εάν δεν μπορούμε να φανούμε ανώτεροι των προγόνων μας, τουλάχιστον ας μη φανούμε κατώτεροί τους", τόνισε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ομίλου, Κωνσταντίνος Πλαπούτας.

«H ΔΙΑΔΡΟΜΗ» μας

«Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ»


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΙΤΛΟ “Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ”
ΠΟΥ ΕΔΡΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ. Τ.Θ.50969 Τ.Κ.14203 FAX 210-3846941. ΑΡΙΘΜ. ΕΓΚΡ. ΚΑΤ/ΚΟΥ 7997/08 ΠΡΩΤ. ΑΘΗΝΩΝ. ΑΡΙΘΜ. ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ 298/09
 

ΔΙΑΔΡΟΜΗ (ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ):
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.
 

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ…. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΜΕ ΝΕΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ, ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΛΑ…
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ “ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ”, ΝΑ ΤΙΣ ΞΕΠΕΡΝΑΜΕ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ, ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΝ, ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΑΡΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ…                             
ΕΧΟΥΜΕ ΟΝΕΙΡΑ…..
ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑμεΑ.
 

ΣΚΟΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΕΙΣ, ΕΚΔΡΟΜΕΣ, ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ, ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ – ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΕΣ ΣΥΝΕΥΡΕΣΕΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.


Κινδυνεύουν με λουκέτο οι μισές από τις 28 παιδικές
και εφηβικές βιβλιοθήκες της χώρας

Με κλείσιμο κινδυνεύουν οι μισές από τις 28 παιδικές και εφηβικές βιβλιοθήκες οι οποίες βρίσκονται σε πόλεις και χωριά της χώρας, λόγω μη χρηματοδότησής τους από το υπουργείο Παιδείας.
Το Ερευνητικό Κέντρο Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου
διαθέτει 43.000 τίτλους βιβλίων...
Οι Βιβλιοθήκες και το Κέντρο Παιδικού και Εφηβικού βιβλίου παραμένουν κλειστά από τον Μάρτιο του 2010, όταν οι εργαζόμενοι μετά από τέσσερις μήνες μη καταβολής των μισθών τους έκαναν επίσχεση εργασίας. 
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών Στάθης Ποταμίτης, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου του Οργανισμού σήμερα το μεσημέρι, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση, λέγοντας ότι αν δεν βρεθούν άμεσα 800.000 ευρώ - αφού οι ανελαστικές δαπάνες του Οργανισμού είναι 1 εκατ. ευρώ - αναγκαστικά θα κλείσουν οι μισές βιβλιοθήκες και θα απολυθούν οι μισοί από τους 38 εργαζομένους.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι Βιβλιοθήκες λειτουργούν σε απομονωμένες ή υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας όπως η Αιτωλοακαρνανία, η Ημαθία, η Σάμος, τα Ιωάννινα, η Σύρος τα Κύθηρα, οι Σέρρες, ο Έβρος, η Ξάνθη κλπ, εξυπηρετώντας κατά μέσο όρο 2.400 παιδιά την ημέρα και δανείζοντας 700 περίπου βιβλία ημερησίως. 
Το Ερευνητικό Κέντρο Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου διαθέτει 43.000 τίτλους βιβλίων και πλουσιότατη συλλογή παλαιών εκδόσεων και ταυτόχρονα λειτουργεί υποστηρικτικά προς τις κατά τόπους βιβλιοθήκες, με την παραγωγή και αποστολή σε αυτές ειδικών παιδαγωγικών προγραμμάτων δράσης.

Ο Οργανισμός, ο οποίος ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1993, χρηματοδοτείται από το Δημόσιο και σε μικρότερο βαθμό από ιδιώτες χορηγούς. 
Με τα σημερινά δεδομένα, ο Οργανισμός έχει ανελαστικές δαπάνες ύψους περίπου ενός εκατομμυρίου, ενώ οι ιδιωτικές χορηγίες καλύπτουν ποσό περίπου 200.000 Ευρώ. Μέχρι το 2008, παρά την ύπαρξη δυσκολιών και καθυστερήσεων, το δημόσιο κάλυπτε τις χρηματοδοτικές ανάγκες, έκτοτε όμως η δημόσια χρηματοδότηση έχει καταρρεύσει και φέτος εκταμιεύτηκαν μόλις 245.000 Ευρώ.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Στάθης Ποταμίτης είπε ότι η μόνη λύση είναι η διατήρηση του Ερευνητικού Κέντρου και των μισών βιβλιοθηκών και παράλληλα να γίνει προσπάθεια να μεταφερθούν οι υπόλοιπες στους Δήμους, οι οποίοι και να αναλάβουν το λειτουργικό κόστος τους. «Αφού το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανταποκριθεί στα αγωνιώδη αιτήματά μας και άρα δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για το έργο του Οργανισμού και των βιβλιοθηκών οι οποίες αντιμετωπίζονται από τις τοπικές κοινωνίες με αγάπη και εκτίμηση, ενώ είναι ταυτόχρονα γνωστή η ανάγκη των νέων και των παιδιών για πρόσβαση σε βιβλία, είναι η μόνη λύση» τόνισε ο κ. Ποταμίτης.
..................

Σε κώμα μαθητής από το ποτό!

Σε κωματώδη κατάσταση μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Πρέβεζας 15χρονος μαθητής, ύστερα από υπερβολική κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών σε κατάστημα της πόλης όπου γλεντούσε με συνομήλικους συμμαθητές του.

Το θέμα αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε γονείς μαθητών που έκαναν παρεμβάσεις στις Αρχές της πόλης, ζητώντας τη λήψη μέτρων για να μη σερβίρονται οινοπνευματώδη ποτά σε ανηλίκους, ενώ θα υποβληθούν και μηνύσεις κατά των υπευθύνων.
Ο δήμαρχος Πρέβεζας, Χρήστος Μπαΐλης, έδωσε ήδη εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων από πλευράς της Δημοτικής Αστυνομίας, υπογραμμίζοντας ότι θα γίνει ενημέρωση σε όλους τους καταστηματάρχες και σε περίπτωση που εντοπίζονται παραβάτες οι κυρώσεις θα είναι πολύ αυστηρές.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki